Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er din favorittfrokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-17, 07:33   #21
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Hyttefrokost som vanligvis består av kokt egg, grovbrød med ost, kaviar og agurk, pluss Åkrafjordpølse som vi skjærer opp selv.

Jeg har dessuten lagt meg til en fryktelig uvane når vi er på hytta, jeg har innført begrepet frokostdessert. Som innebærer et lite dykk i smågodtposen eller et par striper Smørbukksjokolade umiddelbart etter frokost.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 07:41   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.876
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Til hverdags blir det en smoothie/bar/yoghurt etter trening. I ferier/helger koser jeg meg med nybakte (eller oppvarmede) rundstykker med godt pålegg; ost, skinke, brie, egg, syltetøy, tomat og agurk.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:06   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.419
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Youghurt med müsli, friske bær og frukt. Det var egentlig en sunn hverdagsfrokost for meg, men er nå min absolutte favoritt uansett ukedag, ferie, hotell eller whatever. Er jeg på hotell, tar jeg noe annet i tillegg, altså, men hjemme er det bare dette.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:15   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Jeg starter dagen med en islatte, som etterfølges av to brødskiver med sennep, ost og salat. Til hverdag er det best.

Ellers har de en fantastisk brønsj på Nighthawk Diner som inkluderer egg, chilli con carne, pølse og pannekake.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:20   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Det er litt trist å ikke være et frokostmenneske. Jeg har egentlig lyst til å ha store fellesfrokoster i helgene, med jus og egg og opppskåret frukt og grønt og what not, men fakta er at vi er tre personer med fullstendig ulike frokostpreferanser. En liker engelsk frokost med egg, bacon, bønner og grønnsaker. En liker enkle brødskiver med egg og kaviar og jeg vil ha en enkel korn m/ syrnet melk. Og skal jeg drikke kaffe til må jeg velge bort korna, for jeg orker ikke begge deler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:31   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.383
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Litt betinget her også.

På hverdager, eller når jeg må tidlig opp: Et havreknekkebrød med brunost, et glass iskald melk og en kopp sterk, svart kaffe. Eventuelt bare kaffe.

Helger, eller når jeg har god tid: Fine rundstykker med forskjellig pålegg (gjerne ost, skinke, paprika og agurk), bløtkokt egg, kaffe og juice.

På fjelltur: Egg og bacon, og evt stekt sopp, hvis det er tilgjengelig, og selvsagt kaffe.

Kun på ferie eller varme sommerdager: Frukt, yoghurt, kornblanding og litt honning.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-08-17 kl 09:36.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:35   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Til hverdags nå er det en hjemmelaget naturellyoghurt med en (god) skje honning og enten müsli eller frø (hvis jeg har husket å blande dem i kvelden før). Og vitaminene mine (drikkes).

I helgene er det nybakte, halvgrove rundstykker og et godt utvalg med forskjellig pålegg, inkludert en form for egg, og deilig juice.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:37   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.383
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Hjemmelaget naturellyoghurt Poly? Hvordan gjør du det?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:42   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Jeg har et kit jeg har kjøpt, og så kjøper jeg pulver og blander i romtemperert styrk-melk, lar det stå i en isolert og oppvarmet beholder i 12-24 timer. Inneholder masse probiotiske bakteriekulturer, visstnok. Og er god! Kjøper pulveret fra et selskap som driver sånn nettverksmarkedsføring og er ikke så keen på å si merkevaren, siden det er reklame, tror jeg?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:49   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.383
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har et kit jeg har kjøpt, og så kjøper jeg pulver og blander i romtemperert styrk-melk, lar det stå i en isolert og oppvarmet beholder i 12-24 timer. Inneholder masse probiotiske bakteriekulturer, visstnok. Og er god! Kjøper pulveret fra et selskap som driver sånn nettverksmarkedsføring og er ikke så keen på å si merkevaren, siden det er reklame, tror jeg?

Det trenger du ikke, jeg er nok ikke helt der at jeg kjøper pulver fra pyramideselskap for å lage min egen yoghurt, ble bare nysgjerrig. Husker da vi var små at vi kunne lage melkeringe ved å ha melk i den nesten tomme boksen, og la den stå, så jeg lurte på om det var noe lignende.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 09:51   #31
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Svart kaffe, ev. noe cortadolignende med lettmelk i. Jeg kommer ikke i gang uten.

Av spisandes greier er tyrkisk 3,5 % jågurt med bananbiter og ev. nøtter og havregryn eller musli å foretrekke. I hvert fall til hverdags når jeg skal på jobb. Egg og bacon er godt, men sitter tungt både i magen og i hodet, så nå forskyves det til en lønsj av og til i helgene og ikke til hverdags.

Nå ble jeg sulten av denne tråden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 10:29   #32
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Svart kaffe og yoghurt bowl til hverdags. Svart kaffe, fransk landbrød og søte bakevarer i helg og ferier.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 10:36   #33
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Om eg skal velge fritt uten tanke på sunnhet og kaloriar? Fine, heimebaka rundstykker med smør og ridderost

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 10:47   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Hverdag: Én grovbrødskive med skinke og sennep, en med blåmuggost. Alltid.

Helg: Varme rundstykker og bredt påleggutvalg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 11:03   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Vi var på hotell i sommerferien og der gomlet jeg egg og bacon, oppskåret melon, yoghurt med musli og frø og croisant med sjokolade til dessert. Deilig.

Ellers er det lite luksus. Jeg spiser knekkebrød og en banan i ukedagene og i helgene drøyer vi litt så det blir etpar bøtter med kaffe først.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 11:30   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Jeg spiser ikke frokost hjemme. Spiser først på jobb. Da går det i knekkebrød med ost, stort sett.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 11:56   #37
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Egentlig er jeg innmari glad i egg og bacon på rundstykker, men siden jeg ikke spiser kjøtt, blir det bare egg. Det viktigste er egentlig grove rundstykker. I ukedagene spiser jeg enten havregrøt eller ristet brød med eple på.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 11:57   #38
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Kaffe.

Jeg liker egentlig ikke frokost, men vet at jeg må ha, så jeg drøvtygger en brødskive med spekeskinke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 11:58   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.474
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

Lille My: For å lage youghurt må du tilsette de bakteriene som syrner melken. Her er en oppskrift på hvordan du gjør det:

Kan jo svare selv også. Har en runde her hjemme hvor jeg har hatt som mål å bruke opp oppskriftene mine så her har vi hatt (NB! Bare i helgene!):
- Hjemmelaget granola
- Pannekaker
- smooties
- Laget forskjellige juicer
- grøt
- scones

Litt sånn diverse hvordan det har blitt mottatt. Granolaen ble jeg selv veldig begeistret for. Holder kjempelenge, er veldig billig (sammenlignet med kjøpt granola, da. Det er ikke den billigste frokosten). Ungene er pannekaker og scones fan, mens mannen hinter om egg og bacon fremfor gulerot og ingefær juice ...

Jeg er litt usikker på om jeg blir å fortsette, å prøve ut oppskrifter, men tror det. Gøy å lese svarene deres!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 12:13   #40
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittfrokost?

I helgene digger jeg luftige amerikanske pannekaker med masse lønnesirup.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no