Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-17, 14:31   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Får de interesserte barna/ungdommene lov til å sitte oppe utover kvelden og se på valgsendingene? Hvor unge, og hvor sent?

12-åringen har vært veldig engasjert i valget, og vil gjerne sitte oppe og følge med. I morgen er det fullt kjør med skole, lekser og trening. Jeg er usikker på hvor lenge det er lurt å la henne få sitte oppe, samtidig som det jo bare er denne ene gangen, og at det også kan være litt lærerikt. Hva gjør andre?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:46   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Mine legger seg aldri før kl 21 og sovner sjelden før kl 22 uansett. (-05 og -08) De kan gjerne følge med innen det uten at det blir noe mindre søvn enn normalt.

Jeg regner med vi følger med noe utover uten at de leger seg så veldig mye senere enn normalt. Det er jo veldig individuelt hva barn tåler av utsatt leggetid.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:52   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

12-åringen skal få sitte oppe ganske lenge. Hun er veldig interessert, og mener mye om mangt. Hun er også flink til å ikke falle helt av lasset på grunn av en litt kort natt.

Straks 10-åring viser ingen interesse og får trolig beskjed om å legge seg til vanlig tid (og kommer til å ligge og lese til kl 23 på tross av gjentatte formaninger om å slå av lyset ).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 14:54   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Mine legger seg aldri før kl 21 og sovner sjelden før kl 22 uansett. (-05 og -08) De kan gjerne følge med innen det uten at det blir noe mindre søvn enn normalt.

Jeg regner med vi følger med noe utover uten at de leger seg så veldig mye senere enn normalt. Det er jo veldig individuelt hva barn tåler av utsatt leggetid.

Ja, det er i grunnen sant at 12-åringen sjelden sovner nærmere 23 uansett, hun har alltid brukt lang tid på å sovne. Så det har kanskje ikke så mye å si, og det kan jo hende hun kommer til et punkt hvor hun ikke gidder mer, så jeg tror jeg lar henne være oppe så lenge hun vil. Hun er dessverre den av mine tre som tåler lite søvn dårligst. Hun kan bli ganske nærtagende, og lunta kan bli temmelig kort neste dag. Men det er jo ingen krise egentlig, man tar ikke sin død av en slik dag en sjelden gang, når man vet hvorfor og det er selvvalgt. Mest interessant blir det vel om hun holder koken på en 2,5 timer lang trening på kvelden. Men det går sikkert greit.

07-ungene tror jeg ikke har like stor interesse av valget, så dem går det nok greit å få i seng til vanlig tid. Det vil si guttungen vil nok sikkert også sitte oppe når storesøstera får, men han får av og til sitte oppe lenger enn de andre for å se på sene fotballkamper, så det argumentet godtar han sikkert. Men han merker vi overholdet ikke noe forskjell på, uansett hvor mye eller lite han har sovet, så det har ikke mye å si egentlig. Det går vel like mye på at eldste har behov for å oppleve at hun blir regnet som stor av og til, og har veldig godt av litt alenetid med oss voksne uten småsøsknene.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-09-17 kl 15:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 15:15   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

De er sikkert interessert, men jeg orker ikke å sitte oppe så sent, så da får det bli med faren. #jetlag

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 15:53   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Vi skal ha valgvake her i kveld/natt, 7 jenter 18 år.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 17:55   #7
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Ungdommene mine får følge med så lenge de vil i kveld. Både 14-åringen og 17-åringen er svært interesserte. Vi gjør litt kos ut av det. Lager litt god kveldsmat og hygger oss sammen foran tv'en.

Jeg syns at valget er godkjent grunn til å være litt trøtt på skolen i morgen, Lille*My.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 17:59   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

17-åringen er på valgvake på skolen, og får bli der så lenge det varer, tror det er slutt ved midnatt. Om han vil se videre hjemme, er det også greit, men han vet at han skal opp tidlig i morgen, så jeg regner med at han går og legger seg. Fjortenåringen er ikke kjempeinteressert, men kommer vel til å sitte her i stua med oss og se litt med et halvt øye til han går og legger seg i 22.00- tiden, tipper jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 18:12   #9
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Vi skal sitte oppe og om guttene vil følge med utover kvelden, blir jeg bare glad. 12 og 14 år her - de tåler godt mindre søvn en natt. I seng før midnatt er greit.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 18:55   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Jepp, valgdag er unntakstilstand her i hjemmet. Vi sitter og ser sammen, regner med at 9-åringen sovner underveis (men hun er veldig gira på å følge med).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 19:28   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Ullungen er veldig interessert, og spent, og hun skal få følge med så lenge hun vil i kveld. Jeg skal ha to venninner her på valgvake, og jeg regner ikke med at hun gidder å henge konstant med oss, men kommer ut fra rommet sitt for å følge med innimellom.

Jeg har laget baba ganoush og pitabrød, og grugleder meg til kvelden.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 19:31   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Vi ser nok litt sammen, men det blir nok nokså normal leggetid for dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 19:53   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi ser nok litt sammen, men det blir nok nokså normal leggetid for dem.

Samme her, men det blir nok bare eldste.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 20:15   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

13 åringen og jeg sitter nok oppe en stund, hun har fått seg Erna t-skjorte og er ganske så engasjert

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 20:18   #15
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Mine er engasjert i alt som går på tv etter kl 21
Ikke helt besluttet hvor lenge de skal få sitte oppe, men det er lang skoledag i morgen, så særlig etter 22 blir det neppe.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 20:38   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Jeg fikk være oppe ganske lenge selv da jeg vokste opp. Unga har fått være med om de har villet fra rundt 10 år. Jeg har ingen generelle betenkeligheter med å la barn over 8-9 år være oppe og følge valgsendingen. På det individuelle planet kan jeg tenke meg at enkelte ikke bør.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 20:39   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

De to yngste og jeg skal følge valgsendinger og spise pai og gjøre litt ut av det. Eldstemann, som nettopp har kommet fra stemmelokalet, er ikke så interessert.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 20:43   #18
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Vi skal på fotballkamp i gokk og kommer ikke hjem før mellom halv elleve og elleve. :dån: Jeg har lovet at det blir kvelds med valgsending og litt kos, men at vi må i seng etterhvert.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 20:58   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Helten har invitert til valgvake i heimen, men eneste hjemmeboende skal ikke være med. Det er kommunepartiet som kommer hit.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 21:05   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Valgvake med barn/ungdom?

Jeg har ikke giddet å slå på TV enda en gang i kveld.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no