Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av Finn (V)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-22, 21:25   #281
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Nydelig Og ikke minst

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-22, 22:25   #282
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Det var vel den eneste blandings-annonsen jeg kunne reflektert på. Særlig pga. siste setning.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-22, 22:56   #283
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Den var virkelig rene ord for penga.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 13:41   #284
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Jeg synes det er veldig tøysete å kalle en hybel praktikantdel når leiligheten har kun ett soverom Man kan jo selvsagt dele rom med barnet sitt, men jeg tror de aller, aller fleste hadde prioritert rom til barnet fremfor en praktikant Men mulig jeg ikke er familiær nok med "vestkantproblemer"

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 13:44   #285
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Hva er det de definerer som soverom to, da? Det står to soverom i annonsen. Jeg ser, som deg, bare ett.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 13:48   #286
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Det står stue/sov på bildet av praktikantdelen, så det er nok det de definerer som et andre soverom, men enig i at det er litt merkelig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 14:10   #287
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes det er veldig tøysete å kalle en hybel praktikantdel når leiligheten har kun ett soverom Man kan jo selvsagt dele rom med barnet sitt, men jeg tror de aller, aller fleste hadde prioritert rom til barnet fremfor en praktikant Men mulig jeg ikke er familiær nok med "vestkantproblemer"

Ja, nokså spesielt å ha praktikantdel i et leilighet uten eget rom til barna. Hadde nok fungert bedre å kalle det hybel eller gjesteleilighet.

Kan forresten se for meg at denne praktikantdelen kunne fungert bra som en airBNB.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 14:28   #288
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ja, nokså spesielt å ha praktikantdel i et leilighet uten eget rom til barna. Hadde nok fungert bedre å kalle det hybel eller gjesteleilighet.

Kan forresten se for meg at denne praktikantdelen kunne fungert bra som en airBNB.

Ja, man kan jo se for seg mange løsninger her; f.eks. "praktikantdel" for en pensjonist (med mye penger) eller en som trenger hjelp i hverdagen (BPA e.l.). Men å selge den inn som noe annet enn hybel er fjasete av en megler synes jeg. Man kan heller evt skrive noe i teksten om mulig bruk av delen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 17:31   #289
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Haha, fint skal det være!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-22, 18:19   #290
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.218
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Jeg kjenner noen som hadde leilighet i akkurat denne bygården tidligere. Der hadde de klart å få 3 soverom på samme areal.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 08:35   #291
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Ikke Finn, men ble så fascinert at jeg deler likevel. Matchende hus og klær i sort/hvitt hos Mr. Doodle.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 15160034.jpg (20,0 KB, 304 visninger)
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 08:45   #292
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes det er veldig tøysete å kalle en hybel praktikantdel når leiligheten har kun ett soverom Man kan jo selvsagt dele rom med barnet sitt, men jeg tror de aller, aller fleste hadde prioritert rom til barnet fremfor en praktikant Men mulig jeg ikke er familiær nok med "vestkantproblemer"

Det er ikke en leilighet med praktikantdel. Det er en leilighet med hybel som kan leies ut, slik at man har en inntjeningsmulighet. Men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan skrive det?

Dette er jo et godt alternativ for par med et halvvoksent barn som vil bo delvis for seg selv. Men igjen; ingen praktikant.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 09:05   #293
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ikke Finn, men ble så fascinert at jeg deler likevel. Matchende hus og klær i sort/hvitt hos Mr. Doodle.

Hjelpes, ble helt svimmel av de bildene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 12:30   #294
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Er du glad i blomster? Det er gjennomført. https://www.finn.no/271138662

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-22, 09:33   #295
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Er du glad i blomster? Det er gjennomført. https://www.finn.no/271138662

Ja, det var nok av dem. Men det kan jo bli fint.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-22, 09:36   #296
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes det er veldig tøysete å kalle en hybel praktikantdel når leiligheten har kun ett soverom Man kan jo selvsagt dele rom med barnet sitt, men jeg tror de aller, aller fleste hadde prioritert rom til barnet fremfor en praktikant Men mulig jeg ikke er familiær nok med "vestkantproblemer"

Jeg blir mest fascinert over prisøkningen på 6 år.

Jeg kunne for øvrig godt tenke meg en sånn løsning, ettersom jeg har ungdom som kommer og går, og jeg ser for meg å leie ut deler av en leilighet. Men det er ikke praktikantdel hvis det ikke er plass til barn i leiligheten.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-22, 09:01   #297
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Man bruker det begrepet om en egen enhet som ikke er godkjent som utleieenhet (det utløser ofte krav om egen parkeringsplass, for eksempel), men som er selvstendig nok til at du fint kan leie den ut om du ikke er så nøye på det. Veldig mange boliger bygges med det som annonseres som praktikantdel, som blir sporenstreks utleid når boligen er solgt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-22, 09:21   #298
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man bruker det begrepet om en egen enhet som ikke er godkjent som utleieenhet (det utløser ofte krav om egen parkeringsplass, for eksempel), men som er selvstendig nok til at du fint kan leie den ut om du ikke er så nøye på det. Veldig mange boliger bygges med det som annonseres som praktikantdel, som blir sporenstreks utleid når boligen er solgt.

Ja, forskjellen fra en hybel er vel at det ikke er en selvstendig boenhet, men en integrert del i hovedboligen. Det er ulike tekniske krav, men for at det ikke skal stilles samme tekniske krav som for en selvstendig bolig må det blant annet være en indre forbindelse med resten av boligen. Så hvis man f.eks etablerer en kjellerleilighet må det minst være en trapp opp til hovedleiligheten, for at det skal gå under utvidelse av eksisterende boenhet og ikke få samme krav som selvstendig boenhet i TEK (er ofte borti den problemstillingen i mitt fagfelt på jobb, der en ørliten forskjell i utforming og definisjon utgjør en avgrunn i forskjell på krav til dokumentasjon, i praksis kan det være snakk om en kostnad på flere hundre tusen).

Er enig at det ser rart ut med en "praktikantdel" der det ikke er plass til barn, det burde heller kunne kalles "utvekslingselevdel" eller annet som antyder at man bor der som en utvidet del av familien, men samtidig skal ha mulighet til å være selvstendig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-10-22 kl 09:34.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-22, 09:27   #299
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Ja, men det er nok så etablert som kode for "bah, kan fint leies ut, ass", at de som vet, vet.

Som "fjordgløtt", "steinkast", "sjarmerende" og sånt, som alle vet betyr "kan skimte sjøen om du står på taket", "et par kilometer" og "trenger rehabilitering".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-22, 09:38   #300
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Ja, i praksis brukes jo delen på nøyaktig samme måte som en hybel. Det er bare en omskriving for å slippe unna med noe som ikke er helt tipptopp.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no