Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan finne rett bukse?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-22, 15:13   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er veldig kort og har alltid oppfattet meg selv som en med brede hofter, men vet ikke om det er sant. Bruker 36/38 i dressbukser og foretrekker dem løse. I disse jeg lenker til var 26 (30 i lengde) bra. Prøvde 27 også, men likte 26 best.

https://carlings.com/no/p/levis-501-...e/7326747_F585

Hen som jobbet i butikken sa veldig mye jeg ikke forsto et ord av og det var ikke fordi hen var dårlig i norsk. Derfor tenkte jeg at jeg er for gammel.

Fin bukse. For meg varierer størrelsen en del når det er stretch og ikke, og 501 er vel fremdeles helt uten stretch?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:16   #42
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det var vel noen levis-modeller som var poppis da også, men ikke 501 tror jeg? Men hukommelsen min er litt blurry på det området, som sagt er det godt mulig jeg husker feil, når jeg forbinder 501 med (slutten av) 80-tallet.

Jeg brukte 510 lenge på slutten av 80-tallet, på tidlig 90-tallet jobbet jeg på Jeans Match og jeg fikk meg røde ganske vide Levis med veldig god plass over hoftene, og noen grønne. Heeelt feile modeller for meg! Jeg har ikke hofter. Kjøpte også lengde 32, som er for kort.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:18   #43
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Levi's 501 var superhot på ungdomsskolen da jeg gikk der på midten av 90-tallet. Det var eneste buksen som gjaldt.
Takk for mange innlegg, gøy å lese at andre også får bruk for denne tråden.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:19   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Da var det vi studenter som syntes det var sooo 80s!

Men hvis man ser på Linnea Myhres instagram, og hennes andre profil "Gi meg alle detaljene", går det mest i Miss Sixty på slutten av 90-tallet i all fall.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:24   #45
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Jeg har aldri satt mine ben i Levis 501. Gikk mest i Miss Sixty og Fornarina som jeg arvet av lillesøster.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:25   #46
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.555
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Fin bukse. For meg varierer størrelsen en del når det er stretch og ikke, og 501 er vel fremdeles helt uten stretch?

Ja, det er ikke noe stretch i dem. Jeg sluttet å bruke jeans etter ungdomsskolen, har gjort noen forsøk av og til, men nå har jeg endelig innsett at tettsittende jeans med stretch ikke er min greie. Jeg blir rett og slett sur av det. Eller det gjelder vel generelt for klær, jeg orker det ikke for kroppsnært.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:27   #47
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

28 er jo tommestørrelse da

Det høres riktig ut. Jeg er 38 i klær og bruker 28/29 (lengde 32) i jeans.

Ja, det var det jeg mente. Det var visst ikke så åpenbart som jeg trodde

Kroppsfasong har nok mest å si. Lik høyde og vekt betyr ikke nødvendigvis samme størrelse. Og klesmerket. HM sine bukser er små i størrelsen synes jeg. Har et par jeans i str 40. Kunne ikke hatt mindre.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 15:27   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nei, på 90-tallet brukte vi ikke mye Levis, og aldri 501, jeans var umoderne helt frem til slutten av 90-tallet og da var det Miss sixty, og Vero Moda for meg. Lavt liv, og VM buksene hadde glitter og hjerter og mye rart. Jeg tenkte at blåfargen var 90s .. Ja, Diesel og PEPE jeans var "lov" tidlig nittitall før det var khaki og all slang vide bukser med skjørt, syntetiske bukser fra Popin og mye rart.

Men jeg husker 502, den var litt kul!

Her har forresten 15-åringen nylig kjøpt seg slike lave jeans med sleng, isydd press nedover bena, små påsydde lommer med klaff foran og ingen lommer bak. Tror hun har kjøpt dem på Brandy Melville. Fikk litt flashback da hun kom med dem ja.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 22:43   #49
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Jeg brukte Levis 501 og 555 på ungdomsskolen, på midten av 90-tallet. Miss sixty begynte vi ikke med før vgs, tror jeg. Fornarina litt etter det, men det hadde aldri jeg, jeg hadde sluttet å bry meg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no