Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-22, 00:02   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Spørsmål

Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Jeg skal kjøpe meg seng. Har plass til 1.50-seng, og har fått råd om at det er kontinentalseng jeg vil ha.

Vil jeg det? Det er en sengejungel der ute, og jeg har litt begrenset med tid og motivasjon til å sette meg inn i alt.

Er det noen av dere som har peiling på senger? Det ser ut til at møbelbutikkene stadig har gode tilbud på senger, og da blir jeg litt skeptisk til om de sengene er verdt full pris?

Uansett, jeg har begrenset budsjett. Veldig begrenset, skjønte jeg etter en runde på Skeidar. Det er i praksis bare de rimeligste modellene jeg kan kjøpe.

Så: Er det lurt å kjøpe en rimelig kontinentalseng? Eller kan da en rammemadrass være et like godt alternativ? Jeg ønsker helst ikke sengestamme, da rommet er veldig smalt.

Hjelp?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 02:16   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

My two cents; du må spørre deg selv om du virkelig vil ha kontinentalseng. Jeg vil i hvert fall råde deg til å prøve. Personlig synes jeg de er pene å se på, men ikke spesielt gode å ligge i. Jeg trenger rett og slett en madrass og seng som ikke gir så etter som en kontinentalseng. Vi hadde rammemadrasser tidligere, men gikk over til sengestamme. Vi hadde til og med det på vårt forrige soverom, som var knøtte lite. Det finnes mange sengestammer som er nette, og tar lite romfølelse. Jeg synes egentlig flere av de ser langt nettere ut enn både kontinentalseng og rammemadrass.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 07:39   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Jeg kjøpte kontinentalseng på Jysk, valgte ikke den billigste modellen. Har funka fint, madrassene har myk eller hardere side.
Tenkte at dyr seng på Jysk må gi langt mer for pengene enn å kjøpe den billigste på Bohus eller Skeidar - og de kosta omtrent det samme.


Sist redigert av -ea- : 11-07-22 kl 20:45. Årsak: Må moderere meg etter å sjekka nettsida til Jysk, jeg har absolutt ikke kjøpt den dyreste senga, nei.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 08:24   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Jeg kjøpte en av de rimeligste kontinentalsengene på Møbelringen og er fornøyd. De har en rimelig egenprodusert serie, tror jeg. Jeg brukte den i nesten fire år før den nå lever videre på datterens rom. Ingen dårlig investering for prisen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 09:22   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

IKEA gir mye kvalitet for pengene for madrasser. Vi har «bygget» kontinentalseng med rimeligste rammemadrass + springfjærmadrass og overmadrass. Funker veldig bra, vi har det både hjemme og på hytta.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 09:27   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Da jeg flyttet i feb kjøpte jeg rammemadrass fra Ikea. Gikk fra en Svanemadrass.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 10:19   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Slår også et slag for Ikea. De har også lang garantitid om man ikke er fornøyd.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 10:44   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Dumme IKEA har ikke 1.50-senger, dessverre. Jeg vil ha så bred som mulig, men 1.60 blir for bredt til et rom som er under 2 meter bredt.

Millact, er du fornøyd med rammemadrass?

Jysk, ja, det er verdt et besøk. Jeg har bare automatisk antatt at det er dårligere kvalitet..

Men hvordan vurderer man kvalitet?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 11:00   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Jeg skulle også inn og reklamere for IKEA. Den får du i tillegg prøveligge i 90 dager, og så kan den returneres hvis du ikke liker den.

Men det er sant. De har bare 1,40 eller 1,60.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 11:09   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Ikea kan leveres tilbake innen 90 dager hvis man ikke er fornøyd. Men skjønner problemet med bredden. Vi kjøper dog ikke senger andre steder enn der nettopp fordi vi kan levere tilbake. Vi måtte benytte oss av det flere ganger sist gang vi kjøpte hjemme, for det er ikke lett å treffe 100% når man prøveligger i butikk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 11:10   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Tjorven og jeg hadde visst samme tanke!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 11:37   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Jeg er på kontinentalseng nr 2, og for meg ville rammemadeass eller sengestamme vært uaktuelt. Synes kontinentalseng gir en helt annen komfort når man bare treffer rett.

Den jeg har nå er kjøpt på Bohus. Det ble ikke aktuelt for meg, så det kan være jeg husker feil, men mener de sa at jeg hadde angrerett.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 11:57   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Dumme IKEA har ikke 1.50-senger, dessverre. Jeg vil ha så bred som mulig, men 1.60 blir for bredt til et rom som er under 2 meter bredt.

Millact, er du fornøyd med rammemadrass?

Jysk, ja, det er verdt et besøk. Jeg har bare automatisk antatt at det er dårligere kvalitet..

Men hvordan vurderer man kvalitet?

Ja, jeg er fornøyd. Gikk for 120 siden jeg har det minste soverommet. Hadde 180 før, men den ble gitt bort pga plassmangel.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-22, 12:16   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.


Den jeg har nå er kjøpt på Bohus. Det ble ikke aktuelt for meg, så det kan være jeg husker feil, men mener de sa at jeg hadde angrerett.

Det stemmer, de har også den ordningen. Ble ikke aktuelt for oss heller, leverer ikke tilbake en seng jeg elsker.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 13:04   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Ulempa med IKEA og opplegget med eigne mål der er at du må kjøpe alt sengetøyet derifrå. Eg blei "befridd" frå IKEA sine mål då eg flytta, og angrer ikkje på at eg kjøpte ny seng frå butikk med standardmål.

Eg kjøpte 2xJysk-rammemadrass i 2003, til første leiligheten min. Begge held framleis, den eine som gjesteseng (hos eksen) og den andre på ei hytte. Synes ikkje det var noko å utsette på kvaliteten på den (einaste som har irritert meg med den 90-senga frå Jysk var bredden. Men det var ikkje Jysk sin feil...)

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 13:10   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Jysk har økt kvaliteten sin betraktelig iforhold til hvordan de var før. Ser noen jeg kjenner som har møbler derfra, og en haug med unger, men Jysk-møblene som jeg var skeptisk til, de holder stand.

Eneste er at Jysk-ting krever litt mer bannskap og muskelkraft (og kanskje litt boring) for å settes sammen, ift Ikea der alt går smooth under montering.

Men for kontinentalseng er det bare å stable madrassene oppå hverandre, og helst snu på dem en gang i året.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 13:34   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jysk har økt kvaliteten sin betraktelig iforhold til hvordan de var før. Ser noen jeg kjenner som har møbler derfra, og en haug med unger, men Jysk-møblene som jeg var skeptisk til, de holder stand.

Eneste er at Jysk-ting krever litt mer bannskap og muskelkraft (og kanskje litt boring) for å settes sammen, ift Ikea der alt går smooth under montering.

Men for kontinentalseng er det bare å stable madrassene oppå hverandre, og helst snu på dem en gang i året.

Jeg har kjøpt sofa derifra som var elendig kvalitet, jeg kjøpte spisestuestoler derifra som jeg måtte bytte ut etter kort tid. Jeg lot meg egentlig ikke skremme for jeg kjøpte nye stoler også på jysk, og de er god kvalitet på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 13:55   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ulempa med IKEA og opplegget med eigne mål der er at du må kjøpe alt sengetøyet derifrå. Eg blei "befridd" frå IKEA sine mål då eg flytta, og angrer ikkje på at eg kjøpte ny seng frå butikk med standardmål.

Vi bruker kun tykke jerseylaken fra Kid og de former seg jo uansett, så null trøbbel med målene til Ikea her i hvert fall.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 14:26   #19
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Jeg har IKEA-seng (160), men kjøper vanlig sengetøy (dyner, puter, dynetrekk, putevar og laken) og har aldri sett på det som problematisk. Jeg ønsker ikke dyner og puter fra IKEA nettopp fordi det er svenske mål. Jeg bruker stretchlaken da, og det går helt fint.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-22, 15:45   #20
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.235
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Kjøpe kontinentalseng - hjelp!

Jeg har kjøpt helt ok laken til rammemadrass på 120 cm fra IKEA på HM Home.
Dyner og puter kjøper jeg andre steder.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no