Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-22, 10:02   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg liker å se hvordan andre har det og hva de liker å gjøre/dele, og har så stor glede av det at jeg ikke har lyst til å være uten FB eller Instagram.
Sosiale medier gjør at jeg kan holde kontakt med folk jeg ellers ikke ville hatt kontakt med, og det gjør det verdifullt for meg.

Dette. Det som ikke interesser meg scroller jeg bare forbi. Jeg lar meg ikke påvirke av SoMe, så derfor føler jeg det er enkelt å være der.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 10:07   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

For meg er SoMe veldig verdifullt. Jeg følger veldig mange kronisk syke og er ikke plaget av den "glossy faktoren" som mange sier plager dem på SoMe. Følger også en del jeg deler interesser med og folk jeg kjenner.

Regner også (som Karamell) FP som et SoMe

Tror det er veldig avhengig av hvem du følger. Jeg fulgte en del folk tidligere som var så happy-snappy at jeg tviler på at der de presenterte var reellt. Men blir jo litt satt ut av så mye gloss og glam

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 10:09   #23
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Jeg elsker å få et innblikk i andres liv, gjerne mennesker som lever helt annerledes enn meg selv. Jeg har allikevel valgt å logge av Instagram nå en periode, rett og slett fordi jeg bruker alt for mye tid på scrolling. Ikke poeng i å kikke på andres liv hvis jeg glemmer å leve mitt eget, satt på spissen.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 12:17   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

For min del er SoMe gøy når jeg gidder og har lite innflytelse på min hverdag (selv om det bare er fjas å si at man ikke blir påvirket, klart man blir det, om man ikke lever isolert inni en eikenøtt på en fjelltopp uten noe kontakt med omverdenen), det er litt hassle å opprettholde når jeg har lite tid og energi til rådighet og det hender jeg har hatt en litt surrealistisk dårlig samvittighet over å ikke ha gratulert noen med bursdagen på Face, for eksempel.

Jeg har konto de fleste steder, men snap er sjelden i bruk, insta i varierende grad og Facebook har kuka til algoritmene så scrollingen der er ganske intetsigende. Tiktok og reels og slikt er fadermeg hypnotiserende så jeg prøver å holde meg unna, hehe.

Jeg har venner og bekjente som ikke er på feks insta og omtrent aldri innom Face (men på messenger heldigvis, så noe grep om moderne sivilisasjon har de fortsatt), hvor det er bevisst og de har det bedre med seg selv når de ikke irriterer seg over alle happysnappy kjernefamilier på ferieturer. Eller irriterer seg over at de irriterer seg. Og så videre. Litt som jeg bevisst unngår Dagbladet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 12:26   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.772
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

I går fikk jeg mail om at noen hadde lagt meg til på Ello? Hva var det igjen?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 12:49   #26
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Bruker fb lite, Instagram innimellom, Messenger og snap mye. Koselig å ha kontakt med venner ,familie og få innblikk i hva de driver med.

Jeg påvirkes i liten grad av det, ellers hadde jeg nok slettet alt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 12:54   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.474
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Dagbladet er jo et helv... Ello har jeg aldri hørt om?

Jeg bruker slumre-funksjonen på face ganske mye, på folk som deler for mye ræl etter min mening (videreposting av alt mulig irrelevant for meg). Pga før nevnte funksjon mht verv så slumrer jeg heller folk enn å av-venne dem.


Sist redigert av -ea- : 02-08-22 kl 10:29.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 17:01   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Jeg lever i hvert fall bedre med mindre bruk av sosiale plattformer, men det er for ofte at jeg roter meg bort. Det er bare FB, FP og Messenger jeg har igjen nå, andre apper og kontoer er slettet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 17:22   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg liker å se hvordan andre har det og hva de liker å gjøre/dele, og har så stor glede av det at jeg ikke har lyst til å være uten FB eller Instagram.
Sosiale medier gjør at jeg kan holde kontakt med folk jeg ellers ikke ville hatt kontakt med, og det gjør det verdifullt for meg.

Akkurat sånn er det for meg og.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 17:34   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg liker å se hvordan andre har det og hva de liker å gjøre/dele, og har så stor glede av det at jeg ikke har lyst til å være uten FB eller Instagram.
Sosiale medier gjør at jeg kan holde kontakt med folk jeg ellers ikke ville hatt kontakt med, og det gjør det verdifullt for meg.

Meg og! Og folk deler jo mest fine og hyggelige ting, men jeg forstår jo at alles liv består av litt forskjellig opp og nedturer!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 18:44   #31
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Hovedgrunnen er jo at jeg bruker altfor mye tid på scrolling, og bør prioritere Real Life. Så det henger jo sammen med at jeg «irriterer» meg over at andre muligens har et mer sosialt liv enn meg!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-22, 20:47   #32
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leve bedre UTEN Facebook, Instagram etc ?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg liker å se hvordan andre har det og hva de liker å gjøre/dele, og har så stor glede av det at jeg ikke har lyst til å være uten FB eller Instagram.
Sosiale medier gjør at jeg kan holde kontakt med folk jeg ellers ikke ville hatt kontakt med, og det gjør det verdifullt for meg.

Akkurat sånn for meg også. Jeg er av dem som synes det er litt leit at folk bruker mindre fb. For meg har det vært og fremdeles er en fin måte å holde kontakten på. Jeg har flyttet en del og gjennom SoMe så føler jeg at jeg kan holde kontakt veldig lavterskel. For eksempel så skal jeg møte noen gamle venner nå når vi skal til new zealand og jeg tror at uten fb har jeg mistet de helt siden jeg flyttet derfra i 2005.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no