Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-22, 08:49   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Vi begynner med kos og glede i november. Kaller det novent. Det er en blanding av november og advent. Setter frem lys inne og ute, begynner så smått med forberedelser til advent og jul.

Klementiner spiser jeg mansse av nå som det er i sesong. Jeg forbinder det ikke så mye med jul.

Pepperkaker har jeg allerede spist en del av. Jeg leter etter julebrunost, det er så godt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 09:10   #22
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Jeg har drukket Fun saft med "julebrus-smak" et par ganger nå i november. Ellers så venter jeg med de typiske juleproduktene til månedsskiftet november/desember. Unntaket er klementiner


For meg er desember førjulstiden. Da blir det alltid litt pepperkaker og julebakst og innimellom litt julebrus også

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 09:13   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Jeg spiser og drikker såklart ting i førjulstiden som jeg ikke spiser og drikker til vanlig, men det er da i stedet for andre ting, ikke i tillegg. Jeg drikker julebrus i stedet for Mozell light eller Coca Cola uten sukker, jeg spiser pepperkaker med blåost og har sild på brødskivene til lunsj i stedet for vanlig pålegg og det hender jeg kjøper julegodteri/marsipan i stedet for det vanlige godteriet (men jeg spiser generelt lite godteri). Det blir også en gløgg eller to eller sjokolade med krem på julemarkeder. Selve juledagene er det mer utskeielser med store, gode frokoster og julemiddager (men dropper som oftest lunsj i julen), småkaker, godteri og sånt, men det er jo bare snakk om noen dager, så julen er ingen stor utskeielse for meg, på linje med en ukes ferie vil jeg tro.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 09:17   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Hva er det med de klementinene? Jeg synes bare det er styr med skrellingen og belegget man får på hendene etterpå. Men jeg spiser sjelden frukt og da. Ironisk nok.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 09:19   #25
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hva er det med de klementinene? Jeg synes bare det er styr med skrellingen og belegget man får på hendene etterpå. Men jeg spiser sjelden frukt og da. Ironisk nok.

Et ganske enkelt svar: smaken.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 09:20   #26
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Alt.

Hilsen bjørn på vei i vinterdvale

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 09:29   #27
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Pepperkaker

Prøver å holde meg til desember da.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 10:07   #28
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Kameler.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 10:30   #29
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Kameler.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 11:47   #30
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Har tenkt å spise mye av Skyr med julebrussmak i hvert fall!


__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 12:10   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Jeg likte også Skyr med julebrussmak. Dessverre. Haha, jeg elsker alt sånt snop og kliss så det ante meg. Har bare spist en sålangt da.
Jeg og eldstesønnen har delt en pepperkakeboks. Det må være Berthas sin.
Jeg kjøpte feil på Meny for en stund siden, pepperkaker med sjokolade og den var ikke noe god. Det må være helt vanlig pepperkaker.

Har smakt på pepperkakeis og den var en skuffelse. Lite smak, så den ble igjen hos mamma.
Har kjøpt Fun light julebrussaft og har kjøpt rød og brun Soho og jeg likte den brune fra Soho best så har kjøpt 2 flasker til i tilfelle den går tom.

For noen år siden ga Tine ut 4pk med små yoghurt med julesmak. 2 med salt karamell og to med lakris. De var skikkelig gode men har ikke vært i handelen siden. Dumt, men det solgte vel ikke da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 12:25   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Vi fabler også om de gode 4-pakkene med juleyoghurt, GinaK. Jeg tror det var spesielt rom og rosin som falt i smak.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 13:17   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Alt som er søtt, fett og usunt.

Ikke noe vits i å pynte på det. Jeg er glad i å spise vanligvis og tar som regel helt av i Desember.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 14:04   #34
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Jeg sto ved stabelen med pepperkakebokser på butikken i stad og debatterte heftig med meg selv om det var for tidlig å kjøpe, eller ikke. Jeg konkluderte med at pepperkaker absolutt ikke er feil en regntung novemberdag, men at det er for lenge til jul til at jeg kan venne meg til fri flyt av pepperkaker.

Jeg har begynt å kjøpe klementiner, og jeg har kjøpt både brun og rød julebrussaft. Så også sylte på butikken i dag, og gleder meg til å kaste meg over den!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 14:33   #35
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

For min del er november så tung og mørk at juleprodukter og tanker er en absolutt nødvendighet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 15:54   #36
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.


Den er kjempegod. Men smaker ikke egentlig jul, bare bringebær.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 17:10   #37
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Jeg så etter jule-Skyr på Meny i dag, men fant den ikke. Jeg liker veldig godt både Skyr og julebrus, og tenker at dette kan være noe for meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 18:22   #38
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Spiste juleskyr i dag. Syns den var god men ikke noe mer enn en vanlig jordbær/bringebær yoghurt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 18:48   #39
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Pepperkaker, mandariner og julebrød. Jeg lager knallgode julebrød, og spiser til det er tomt om jeg ikke får de i frysen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-22, 18:48   #40
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser du mye av i førjulstiden?

Julekakedeig, spesielt pepperkakedeig

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no