Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ønsker dere dere som par til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-22, 19:54   #21
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Tror det blir pizzastein eller vinglass i år.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 20:05   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Vi får bare en fellesgave og feks stekepanne fra Tefal kjøpt på Obs/Clas er ikke høy prisklasse. (299,-).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 20:54   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Tilskudd til gulvteppe i stua. Pynteputer til sofaen fra Røros Tweed.

Billige ønsker ja.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-22, 23:56   #24
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Vi får alltid penger fra foreldrene våre med beskjed om å kjøpe oss noe selv, så i år samles alt i en pott sammen med gave til hverandre i å bytte ut en sliten lenestol i stua med en nettere utgave.
Ellers får vi fellesnavn fra søsken, stort sett type vin/forbruksvarer/kjøkkendingser og egentlig aldri personlig gave fra andre enn ungene.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 06:17   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Brettspill har vi ønsket oss.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 06:59   #26
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Greit med litt spenn på ønskene
.

Jeg forventer absolutt ikke gavekort på mange tusen kroner som skal dekke en hel seng altså, tenker nok at vi må betale en god del selv også.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 08:49   #27
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg forventer absolutt ikke gavekort på mange tusen kroner som skal dekke en hel seng altså, tenker nok at vi må betale en god del selv også.

Var bare litt morsomt at det var kontinentalseng og eggedeler.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 08:54   #28
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg forventer absolutt ikke gavekort på mange tusen kroner som skal dekke en hel seng altså, tenker nok at vi må betale en god del selv også.

Var bare litt morsomt at det ønsket gavekort til eggedeler.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 09:05   #29
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Absolutt ingenting. Vi verken får eller gir gaver fra/til andre par, verken som par eller som "enkeltpersoner". Vi har redusert veldig på gaver mellom voksne de siste årene, og det er bare symbolske ting. Et glass god honning, en god olivenolje, sånne ting. Vi har alt vi trenger og enda mye mer, og de har alle rundt oss også. Funksjonen gaver har nå er å gjøre mottakeren glad eller overrasket, ikke å gi noe man ikke har råd til eller unner seg selv.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 09:25   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Men er honning og god olivenolje bare symbolske ting? For meg er det helt vanlige gaver jeg fint kan gi andre helt uten å tenke på symbolikk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:18   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men er honning og god olivenolje bare symbolske ting? For meg er det helt vanlige gaver jeg fint kan gi andre helt uten å tenke på symbolikk.

Tipper hun mener at gaven er symbolsk i den forstand at det er en liten oppmerksomhet. Ikke at honning betyr noe spesielt annet enn at man tenker på mottaker og ønsker å gi en liten gave.

Jeg skal gi en gavepakke med L`Occitaine (gadd ikke sjekke skrivemåte) med små håndkremer til noen jeg nylig har møtt, men som er i forhold med utvidede familiemedlemmer. Det er det jeg anser som symbolske gaver i uttrykket symbolske gaver. Ikke bokstavelig talt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:27   #32
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men er honning og god olivenolje bare symbolske ting? For meg er det helt vanlige gaver jeg fint kan gi andre helt uten å tenke på symbolikk.

Nei, det kan du si. Det var et lite gjennomtenkt uttrykk i sammenhengen. Jeg mente egentlig å si noe ... hmm ... hva var det egentlig jeg ønsket å si. Noe om gaver som ikke er rådyre (sånne tusen- eller fleretusenkroners-gaver), eller varige (eks. servise), eller som dekker et (virkelig eller tenkt) behov/er en bruksgjenstand. Eller som tar hylleplass i "all"fremtid. Jeg tror jeg egentlig mente enkle, små oppmerksomheter som ikke koster skjorta og som forsvinner etter en stund. Elns.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:29   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Nei, jeg uttrykte meg klønete. Jeg mente heller ikke som et symbol på noe, jeg ser jeg skrev noe i den retning, men det blir helt feil. Men jeg mente at hvis jeg gir en symbolsk gave (for det gjør jeg også av og til), så er det nettopp sånn du beskriver: som en liten oppmerksomhet og fin gest fordi man har lyst. Noe litt ekstra eller utenom, på en måte.

Men poenget mitt var at god honning og olivenolje ikke havner i den kategorien hos meg. For meg er dette flotte og ordentlige gaver. Jeg kan finne på å gi sånt i gave til mine foreldre, og dem gir jeg aldri symbolske gaver, fordi vi får flotte gaver av dem.

Edit: Det var et svar til Karamell.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:30   #34
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, jeg uttrykte meg klønete. Jeg mente heller ikke som et symbol på noe, jeg ser jeg skrev noe i den retning, men det blir helt feil. Men jeg mente at hvis jeg gir en symbolsk gave (for det gjør jeg også av og til), så er det nettopp sånn du beskriver: som en liten oppmerksomhet og fin gest fordi man har lyst. Noe litt ekstra eller utenom, på en måte.

Men poenget mitt var at god honning og olivenolje ikke havner i den kategorien hos meg. For meg er dette flotte og ordentlige gaver. Jeg kan finne på å gi sånt i gave til mine foreldre, og de gir jeg aldri symbolske gaver, fordi vi får flotte gaver av dem.

Jeg er egentlig enig med deg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:32   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Nei, det kan du si. Det var et lite gjennomtenkt uttrykk i sammenhengen. Jeg mente egentlig å si noe ... hmm ... hva var det egentlig jeg ønsket å si. Noe om gaver som ikke er rådyre (sånne tusen- eller fleretusenkroners-gaver), eller varige (eks. servise), eller som dekker et (virkelig eller tenkt) behov/er en bruksgjenstand. Eller som tar hylleplass i "all"fremtid. Jeg tror jeg egentlig mente enkle, små oppmerksomheter som ikke koster skjorta og som forsvinner etter en stund. Elns.

Joda, ser den. Det var vel helst det at «god olivenolje» havner i kategorien (nokså) kostbar gave i min verden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:34   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Tror at for noen så er ting man "bruker opp" ikke helt en "ordentlig gave". Sitter nok litt igjen fra gammelt av. Men jeg har flere mottakere som spesifikk ønsker seg gaver å "bruke opp" pga. "fulle skap". Og det har nok endret seg mye, det der. Mange med fulle skap.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:35   #37
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

En god olivenolje eller balsamico sprenger "ikke kostbar-gave"budsjettet mitt iallfall.


Felles gaver vi ønsker oss og pleier få er ting som kan spises og drikkes. Det synes jeg er kjekt. Noen ganger har vi ønsket oss bidrag til noe vi vil kjøpe oss, men i år har vi ikke noe spesielt på den lista. Håper nok på at mine foreldre gjør som de alltid gjør, byr på en ganske hyggelig pengegave. Reisekontoen vår trenger litt ekstra påfyll.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:46   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Det sprenger overhodet ikke mitt kostbar-budsjett heller, men jeg synes virkelig ikke det er forskjell på en balsamico til 400 kroner og en bok til 400 kroner. Eller hva det nå måtte være v

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:49   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tror at for noen så er ting man "bruker opp" ikke helt en "ordentlig gave". Sitter nok litt igjen fra gammelt av. Men jeg har flere mottakere som spesifikk ønsker seg gaver å "bruke opp" pga. "fulle skap". Og det har nok endret seg mye, det der. Mange med fulle skap.

Det har jeg aldri tenkt på, men det kan jo hende.

Her ønsker våre foreldre seg alltid ting de kan bruke opp. Vi også, i grunnen. Mine foreldre kan gjerne få vin og olivenolje, og det ligger ikke i en prisklasse som er symbolsk for oss. Det er en ordentlig gave, og en gave jeg føler jeg kan gi selv om vi får kostbare gaver av dem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 10:58   #40
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ønsker dere dere som par til jul?

Vi ønsker oss blender. står jo på listen vår også.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no