Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-18, 17:54   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg holder på en triologi skrevet av Sarah Lark, har lest «Den lange hvite skyens land», og holder nå på med «Kivien kaller», så blir jeg vel å lese siste bok «Maorienes sang»

Dersom du ikke vet det så er det en siste bok også.

Et håp ved verdens ende. Utrolig fin historie alle bøkene.

Jeg liker historiske bøker med lang historie som varer lenge.
Nå leser jeg Middelaldertriogien av Ken Follet. Har akkurat begynt på bok 2, Katedralen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-18, 17:58   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Nå måtte jeg google Tante Ulrikkes vei, den tror jeg at jeg også må prøvd å få lest i sommer. Ellers har jeg lyst til å lese Maja Lunde-bøkene i løpet av ferien, og også prøve å få avsluttet Arv og miljø (Vigdis Hjort) som jeg startet forrige sommer. Har lest bøker i mellomtiden, altså, men Arv og miljø tapte den gang i kampen mot mer interessante saker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-18, 18:18   #23
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.971
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Jeg har Tante Ulrikkes vei høyest på lista. Dessuten skal jeg lese opp igjen tre Ibsen-stykker som vi skal bruke på Vg3 til høsten (Peer Gynt, Hedda Gabler, Vildanden), og så blir det nok litt lettbeint chick lit og litt tyngre litteratur som er norskfag-relevant.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-18, 20:54   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Sarah Lark er notert på min liste. Tror jeg har førsteboken faktisk. Liker også tykke bøker, føljetonger og lange historier. Liker ikke å begynne på nye bøker og være i den fasen hvor jeg ikke vet om jeg liker boka og om det er verdt å lese videre. Leser fryktelig fort, også når jeg prøver å la være.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-18, 21:33   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.908
Blogginnlegg: 245
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Tante Ulrikkesvei er en utrolig god bok. Kjente igjen veldig mye i den boka.

Jeg aner ikke helt hva jeg skal lese i sommer. Har litt lyst å gi Game of Thrones en sjanse til. Kanskje jeg skal gyve løs på Ken Follett sin Century-serie? Ellers har jeg lånt en del bøker på biblioteket i dag, men tror ikke det er så mange av de som blir med på ferien.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-18, 21:38   #26
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.398
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Har med Tante Ulrikkes vei i kofferten, samt Selfie (krim). Skal også lese A little life på Kindlen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-18, 21:39   #27
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.908
Blogginnlegg: 245
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Å, A Little Life satte spor hos meg. Den tok meg lang tid å fordøye og satt lenge i.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-18, 21:44   #28
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.398
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Hørt mye godt om den, har spart den til ferien!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 00:18   #29
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Jeg har akkurat kjøpt Tante Ulrikkes vei. Den gleder jeg meg til og det blir nok den eneste skjønnlitterære boken jeg klarer å lese i sommer. Ellers blir det bare faglitteratur :student:

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 00:23   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

"Omgitt av idioter" av Thomas Erikson.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 23-06-18 kl 00:30.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 15:12   #31
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Dersom du ikke vet det så er det en siste bok også.

Et håp ved verdens ende. Utrolig fin historie alle bøkene.

De tre første er jo en trilogi. Når jeg leser beskrivelsen av Et håp ved verdens ende, oppfatter ikke jeg at det er en fjerde bok i samme serie.

Men du anbefaler den også? Jeg leste de tre første i fjor sommer, og var helt fengslet!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 15:19   #32
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Da havna Tante Ulrikkes vei på Kindlen min. Der ligger det mye krim fra før. Jeg har nesten lest meg gjennom alt av Peter James. Det er lettleste bøker med gode plott, men når du leser dem fort etter hverandre, er det litt irriterende når noen fraser går igjen i bøkene. Men det er sikkert ikke meningen at man skal lese hele bibliografien i løpet av en vår.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 15:20   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Nei, den er frittstående men handler om barnebarnet. Eller mulig det er oldebarnet. Mange tråder fra de tidligere bøker blir tatt opp og det er en fin avslutning. Imponerende reise. Kjempefin altså om du likte de forrige.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 15:23   #34
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Nei, den er frittstående men handler om barnebarnet. Eller mulig det er oldebarnet. Mange tråder fra de tidligere bøker blir tatt opp og det er en fin avslutning. Imponerende reise. Kjempefin altså om du likte de forrige.

Takk, da havner den også på Kindlen. Likte de tre andre veldig godt, og trenger avveksling fra krim :-)

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 17:18   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Mannen har lånt Elena Ferrante, kvelande kjærleik til meg. Jeg kom hjem fra Ark med Ken Follet, den evige ilden og så ble jeg glad for å finne Edvard Hoem, liv andre har levd. Det er bok fire, og jeg som trodde det var triologi jeg leste.

Nå har jeg to kilo bøker, skulle hatt Kindle.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 18:49   #36
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Kindle er topp! Jeg bruker den hjemme og synes det er praktisk, men når jeg skal på ferie og kan ta med mange flere bøker enn jeg tror jeg rekker å lese, er det bare gull :-)

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-18, 23:18   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Jeg kan også slenge meg på anbefaling av T.U.V., særlig i disse Malkenes-tider.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 22:33   #38
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.535
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Åh, jeg skal ha med bøker for fire uker på stranda. Hadde med 6 stk ifjor - og må nok kanskje ha med én til i år.
Har tenkt på Tante Ulrikkes vei, Arv og Miljø og Fremdeles Meg.
Tips gjerne om andre bra bøker. 😍

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 00:24   #39
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.701
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerboktråden 2018: Hva skal du lese i sommer?

Har lastet «Tante Ulrikkes vei» og «En moderne familie»til lesebrettet mitt, det må nok bli et par til og da tenkte jeg på «Tjenerinnens beretning» og «Opprinnelsen».

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no