Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

[Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-16, 16:08   #21
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg anser ihvertfall ikke Knausgård som noe skjellsord, jeg syns Min kamp-bøkene er fantastiske. Opplever denne boka som et helt annet (og mye mindre) prosjekt.

Helt enig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 19:44   #22
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Har akkurat lånt den, gleder meg!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 21:29   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Jeg har hørt Linn Ullman snakke om og lese fra boken i dag, og fikk i grunnen lyst til å lese den en gang til! Jeg likte hvordan hun reflekterte rundt historien og hvorfor hun er opptatt av at dette er en roman, selv om den er biografisk. Jeg opplevde den også mye mer som en roman på tross av at alle karakterene er kjente mennesker, og selv om jeg tenkte på og ble nysgjerrig på forholdet til de voksne, ble jeg også så revet med at jeg ikke tenkte så mye på det som hvis det hadde vært en vanlig biografi. Det var også fint å høre henne snakke om foreldrene, det var mye varme og humor i det hun sa. Jeg ble truffet av det med å "bære faren i vesken" som hun skriver om i boken, at hun ikke klarte å høre på opptakene lenge etter han døde fordi det ble en så sterk påminner om det de ikke fikk snakket om. Det er gjenkjennelig for meg som mistet faren min for halvannet år siden, selv om vårt forhold var helt annerledes enn deres. Klok og fin dame som jeg godt kunne hørt på mye lenger enn tre kvarter!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 21:38   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.197
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Jeg har også hørt henne snakke om boken, og satt igjen med samme inntrykk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:20   #25
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.663
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Har nettopp mest boka, lenge etter dere andre. Likte den godt og enig i mye sv det dere beskriver. Er det noen som vet hvorfor hun byttet navn? Hun skrev at hun ikke passet til navnet sitt, men vet man noe mer enn det?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 13:52   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.715
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Jeg har lest at hun ble døpt Karin Beate fordi Linn ikke var et lovlig navn. Og det tviler jeg ikke på, jeg har selv slektninger som ikke fikk lov til å hete Linn med to n-er.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 14:10   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.622
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Karin Beate var vel dessuten oppkalling. Karen etter farens et-eller-annet og Beate etter morens dukke. Dette var tema på LittPod med Linn for litt siden, men bokbaderen fulgte ikke opp spørsmålene sine.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 14:11   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.622
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Forøvrig har jeg lest Nåde siden sist og anbefaler den på det sterkeste.

Vi må ha lesesirkel igjen!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-17, 14:23   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.663
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Diskusjonstråd] De urolige - Linn Ullmann

Ah, så hun tok det navnet som egentlig var ment for henne? Ja, det sto at hun var oppkalt.

Jeg tenker også å lese flere bøker av henne.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no