Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Ny tråd!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-16, 23:54   #41
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.398
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Første Ferrantebok ligger ned bokmerke veldig kort ut i teksten, må vel lese den ferdig, da. Jeg sovnet av den.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 15:37   #42
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.824
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Nå leser jeg "Equality" av Edward Bellamy, en slags fortsettelse av "Looking Backward" som jeg leste i fjor. Jeg har akkurat startet. Plottet er å forklare 18-hundretallets klasseforskjeller og kjønnsmønstre til en fra 2030-tallet.

Innimellom leser jeg "The Big Book of Science Fiction", det er interessant og litt vanskelig, her er det mange ord jeg ikke kan eller forstår, så jeg må slå opp og spørre helten om hjelp. Utviklende håper jeg.

"Equality" er jeg fortsatt ikke kommet halvveis i. Den er et litt for lettvint og historieløst kommunistisk manifest. Mange av poengene er behandlet bedre og, for meg, mer interessant senere. Så jeg avslutter en bok før jeg er ferdig.

Jeg leser fortsatt på den store SF-boka. Enkelte noveller leser jeg to ganger for å prøve å forstå. Det er mye spennende i den.

Hjemme har jeg akkurat begynt på "Vampyr" av Steffen Kverneland, den har sugd meg fast.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 16:14   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.996
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Endelig har bok nr. 3 i Lucinda Rileys serie om de syv søstre kommet, og jeg er fullstendig bergtatt. Det er vanskelig å legge den fra seg, og selv om jeg likte de to første veldig godt er denne hittil favoritten.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 17:54   #44
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.824
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Endelig har bok nr. 3 i Lucinda Rileys serie om de syv søstre kommet, og jeg er fullstendig bergtatt. Det er vanskelig å legge den fra seg, og selv om jeg likte de to første veldig godt er denne hittil favoritten.

Jeg vurderer den serien, men hvis den ikke er ferdigskrevet vet jeg ikke om jeg gidder.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 18:49   #45
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg har akkurat begynt på Alt lyset vi ikke ser av Anthony Doerr.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 19:30   #46
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.996
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg vurderer den serien, men hvis den ikke er ferdigskrevet vet jeg ikke om jeg gidder.

Tre bøker av syv er foreløpig ferdig, og jeg ventet et drøyt halvår mellom de to siste. Jeg tror jeg hadde ventet, for det ser ut som om det tar litt tid før alle er ferdige.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 19:52   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

The Girls av Emma Cline

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 20:23   #48
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Ferdig med Jerusalem. Har holdt på siden midten av september. Nå blir det mest korte og enkle bøker en liten stund framover. Det vil si, nesten hva som helst vil virke kort og enkelt nå.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 22-11-16, 20:41   #49
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.684
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

La meg synge deg stille sanger er neste ut.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 00:00   #50
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Ferdig med Jerusalem. Har holdt på siden midten av september. Nå blir det mest korte og enkle bøker en liten stund framover. Det vil si, nesten hva som helst vil virke kort og enkelt nå.

Seriøst, altså; sitat:

"It ixquiste claer t' Lucia dit hoeur awaertness o' fixinstants isay hoddy mexture uf annoise ind singal, allthrough papadoxically et es denoys dat hords mustapha lingformention."

(Rett nok bare ett kapittel som er skrevet på den måten.)

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 01:14   #51
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.824
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Tre bøker av syv er foreløpig ferdig, og jeg ventet et drøyt halvår mellom de to siste. Jeg tror jeg hadde ventet, for det ser ut som om det tar litt tid før alle er ferdige.

Er det den norske oversettelsen som ikke er ferdig? Jeg tok et søk og da så det ut som om serien er ferdig på originalspråket. Kan det stemme?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 21:47   #52
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.961
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Seriøst, altså; sitat:

"It ixquiste claer t' Lucia dit hoeur awaertness o' fixinstants isay hoddy mexture uf annoise ind singal, allthrough papadoxically et es denoys dat hords mustapha lingformention."

(Rett nok bare ett kapittel som er skrevet på den måten.)



Jeg er oppstartsparalysert. I motsetning til de som ivrig og forventningsfullt starter mange bøker og ikke gjør dem ferdig er jeg motsatt. Starter få bøker og fullfører absolutt alle. Selv de kjipe.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 22:17   #53
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.996
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Er det den norske oversettelsen som ikke er ferdig? Jeg tok et søk og da så det ut som om serien er ferdig på originalspråket. Kan det stemme?

Nei, tror ikke det. Jeg leser på engelsk på Kindle, og det var ikke mulig å kjøpe bok NR 3 før nå i november.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 22:43   #54
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det aktuelle kapitlet er altså en pastisj over Finnegans Wake, med James Joyces datter Lucia i hovedrollen (mens hun er gammel og innlagt på mentalsykehus, evt. død og ser tilbake på å ha vært der). Et annet kapittel er skrevet som et skuespill av Samuel Beckett (med en rolleliste som bl.a. inkluderer Samuel Beckett selv samt Thomas Becket). Og så videre.

Hele greia er på noe sånt som 1400 sider og utspiller seg hovedsaklig innenfor noen kvartaler i Northampton, fra middelalderen og fram til universets varmedød. (Mesteparten dog mellom 1800-tallet og 2006 da manuskriptet ble påbegynt.)

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 23-11-16, 22:49   #55
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.824
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Nei, tror ikke det. Jeg leser på engelsk på Kindle, og det var ikke mulig å kjøpe bok NR 3 før nå i november.

Da har jeg misforstått.

"Vampyr" av Steffen Kverneland sugde seg fast så sterkt at jeg ble ferdig på to dager. Siden den store SF-boka bare leses på reise/ute av heimen, så får jeg finne en annen bok til å lese hjemme, så jeg starter på den andre bursdagspresangboka: "Arabisk høst" av Sigurd Falkenberg Mikkelsen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-11-16, 09:39   #56
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.720
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Sigbjørn Skåden: Våke over dem som sover.

Anbefalt av ei venninne av meg som kjenner forfatteren.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 02-12-16, 10:22   #57
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.996
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg har begynt på 'All the light we cannot see' av Anthony Doerr. Virker lovende, men har bare såvidt startet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 00:08   #58
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Gaven, Ellen Vahr

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 00:37   #59
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg leser "Jeg skal fortelle deg min hemmelighet" - Petter Stordalen. Han fascinerer meg. Han har fått det til - jeg liker folk som får det til. På samme måte som jeg likte "Jeg er Zlatan".

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 03-12-16, 00:38   #60
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Ben Aaronovitch: The Hanging Tree.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no