Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kindle - hva ville du gjort?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-18, 11:44   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kindle - hva ville du gjort?

For knappe to år siden kjøpte jeg en Kindle Voyage, som jeg fikk en amerikansk venninne til å ta med til meg fra USA. Nå har batteriet konket fullstendig, og siden USA kun har ett års garantitid får jeg ingen ny Kindle, men jeg får 15% avslag på en ny. Av en eller annen grunn kan jeg nå bare bestille Kindle Voyage med levering til Norge, ikke paperwhite. Jeg vil jo egentlig fortsatt ha Voyage, den passet meg mye bedre enn Paperwhite.


Jeg har bestilt et nytt batteri til den, men leverandøren vet ikke når de får det inn igjen. Så hva ville du gjort?


1a) Bestilt en ny Voyage fra England eller USA, med rabatt, moms og frakt kommer det på ca 100 kroner mindre enn å kjøpe den samme på Komplett. Avbestille batteriet og kassere den jeg har.

1b) samme som over, men beholde bestillingen på batteriet, og forsøke og skifte det når det en gang kommer, og enten selge en av voyagene, eller bytte innbyrdes i familien. Det er kanskje greit med en i bakhånd, siden min 1. gen som Høvdingen har arved sikkert tar kvelden snart den også.

2) Kjøpe ny Voyage fra Komplett, for å få bedre garantitid, og blåse i de 15% jeg kan spare ved å kjøpe fra Amazon. Som reelt sett er en hundrings, om jeg skal få den levert i Norge.

3) Vente til neste gang jeg er i Storbrittania og få den levert kostnadsfritt til hotellet. Men da har jeg ikke Kindle i sommer.

4) Få den levert til slekt i Sverige (litt risikofyllt, De sliter med at PostNord mister alle pakkene), og jeg er usikker på momsreglene innad i EU. Da får jeg den nok heller ikke før sommerferien.

5) Få den levert til sommerhuset vi skal feriere i, i Dansmark i sommer, men usikker på momsreglene der også, og om det i det hele tatt går an?

6) noe helt annet jeg ikke har tenkt på.


Som dere skjønner er jeg hypp på ny Kindle før ferien, men jeg er sur på Amazon.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 18-06-18 kl 11:54.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:46   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Jeg hadde nok gått for Komplett, siden jeg ikke liker å føle meg dårlig behandlet. Men Amazon får jo pengene dine, anyways.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:48   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Finn?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:49   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde nok gått for Komplett, siden jeg ikke liker å føle meg dårlig behandlet. Men Amazon får jo pengene dine, anyways.

Ja, og de får mindre penger om jeg kjøper direkte av dem.

Brukt på Finn er selvsagt et godt alternativ. Men der er det bare et par paperwhiter til salgs.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:53   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Trenger Hiawatha kindle?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:54   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Trenger Hiawatha kindle?

Hiawata har. Høvdingen har min første, Hiawata fikk min paperwhite til jul, og jeg har hatt voyage.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:59   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Pass på. Min komplett kindle var sånn reklamebasert. Jeg fikk slått det av, men egentlig koster det pæng å få den "oppgradert" til å være ad-free. Måtte sende mail til kindlefolka.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 12:01   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Min var også reklamebasert, det plaget meg ikke i det hele tatt. Det lå jo bare en annonse for en cheap roman på oppstartsbildet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 12:03   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Pass på. Min komplett kindle var sånn reklamebasert. Jeg fikk slått det av, men egentlig koster det pæng å få den "oppgradert" til å være ad-free. Måtte sende mail til kindlefolka.

Jeg har paperwhite med reklame, men det er jo ikke noe problem (min er kjøpt i USA, gjerrig som jeg er tok jeg den billigste). Man ser jo ikke noe reklame mens man leser.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 12:07   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle - hva ville du gjort?

Forresten, jeg ser nå at rabatten kun gjelder når jeg bestiller fra USA. Det virker som det som trekkes fra på den engelske siden er momsen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no