Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Ost ved vektnedgang?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-12, 14:00   #1
Foxy
Nybegynner
 
Foxy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 18
Foxy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ost ved vektnedgang?

Jeg jobber med å gå ned de 10 ekstra baby-kg etter to tette sv.skap.
Jeg er flink å trener og har lagt om kostholdet mye. *klapper meg selv på skuldra*
Men: iflg calorie counter´en min, er Jarsberg og annen hvit ost helt urimelig full av kalorier og mettet fett. Jeg er ikke redd fett altså, men fins det vanlig ost som er litt mindre energirikt?

Foxy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 14:02   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Det fins jo magrere varianter av mange typer ost. Og så går det an å ha tynt lag ost og mye grønt, istedet for motsatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 14:09   #3
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.984
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Jeg slanker meg for tiden, og har kuttet mange kalorier i å nesten slutte å spise f. eks. Jarlsberg. De lettere variantene synes jeg smaker drit, så jeg velger annet pålegg i stedet.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 14:17   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 13.001
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Jeg brukte mye Lettere Norvegia, men kjøp stykket - ikke skivene. De smaker nemlig ikke noe særlig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 14:29   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Jeg spiser Norvegia (ca 20 g) hver dag og går ned i vekt. For meg er det fast lunsj med et polarbrød med Philadelphiaost (tynt lag), Gilde gårdsmorr (3 små ) og Norvegia på toppen. Pluss mye agurk og tomat. Så det kommer jo helt an på hva man spiser av andre ting om man kan spandere på seg litt Norvegia. Jeg spiste den lettere Norvegiaen en stund, men den er kjip i forhold til den feteste, synes jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 14:38   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Eg spise også ost no når eg går ned i vekt. Rett og slett fordi eg veit at eg ikkje kjem til å slutte spise ost nokon sinne. Men eg begrense mengdene og spise det ikkje til kvart brødmåltid. Eg kuttar på mange ting før eg kuttar ostane mine. Lettere ostealternativ syns eg smake pyton, da velge eg heller gode kjøttpålegg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 15:45   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Synnøve Finden Så Lett Gulost er god. Til lettost å være.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 15:52   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.665
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Jeg liker ikke lettere gulost, men synes den lettere varianten av nøkkelost er god.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 16:02   #9
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Jeg kjøper lettere ost i Sverige. Arla har digre runde oster med 17% fett som smaker alldeles nydelig, har masse små hull så den er lett i vekt også.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 16:07   #10
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.443
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Det finnes mange gode smøreoster med lite fett, men det var kanskje ikke det du var ute etter? Kavli Jalapenoost (tubeost) er min favoritt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 16:08   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Jeg bruker heller en tynn skive av den normalfete osten, enn mye av den magre. Tror ikke det er den lille ostemengden jeg blir mest tjukk av.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 18:06   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Synnøve Finden Så Lett Gulost er god. Til lettost å være.

Enig! Smaker ikke plast, som de andre lettostene ofte gjør.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 18:10   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Heller mindre gulost enn å spise de magre kornete variantene. Jeg har kuttet ut alt av ridder og muggost til hverdags og unner meg heller en skive eller to med gulost annenhver dag.

Jeg har spist ost mens jeg gikk ned 20 postkilobabykilo for noen år siden. Det gikk bra med meg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 18:58   #14
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.520
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Det er jo totalt kaloriinntak i løpet av dagen som er avgjerande. Når eg skal gå ned i vekt, spis eg ost fordi det er eit pålegg eg ikkje klarer meg utan. Også vel eg bort andre ting. Eg dropper ost i taco og reduserer mengden ost på rettar med smelta ost (eller vel desse bort), men til frokost vil eg ha knekkebrød med gulost. :konservativ: Så då reduserer eg heller andre ting, slik at det totale dagsinntaket blir riktig likevel.

Til middagar, har arla ein lettare smelteost som fungerer greit, til tross for at han er lettare. Elles kan eg like godt la vere å spise pålegg, viss det er lettost som er alternativet.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 19:02   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Jeg klarer også faktisk Synnøve Findens lettoster, sammen med skinke, paprika og agurk. Norvegia sin smaker papp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 19:04   #16
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.616
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Jeg må ha osten min. Det er min største og nærmest eneste kilde kalsium. 6 skiver per dag kalsiumbehovet. Så uansett så spiser jeg 6 skiver. Jeg har vanlig Norveiga. Kutter heller ned på alt annet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 19:06   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Det fiffige er at jeg nå synes vanlig ost smaker smør.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 22:47   #18
Foxy
Nybegynner
 
Foxy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 18
Foxy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Får prøve med lettere type. Og enda en grunn til å sende mannen på "harryhandel".
Jeg tror heller ikke osten i små mengder utgjør problemet, men ila en dag viser Jarlsbergen seg å være helt urimelig energirik ift hva den metter....

Foxy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 22:48   #19
Foxy
Nybegynner
 
Foxy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 18
Foxy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det fiffige er at jeg nå synes vanlig ost smaker smør.

I wish!

Foxy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 22:56   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ost ved vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Foxy, her.

Får prøve med lettere type. Og enda en grunn til å sende mannen på "harryhandel".
Jeg tror heller ikke osten i små mengder utgjør problemet, men ila en dag viser Jarlsbergen seg å være helt urimelig energirik ift hva den metter....

Man må rett og slett bruke annet pålegg, du kan ha mange skinkeskiver før du kommer opp i noe i nærheten av kaloriinnholdet i ost. Lettost er nasty!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no