Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Jobbmail/privatmail

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-18, 16:39   #41
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg jobber i privat selskap og har fått tydelig beskjed om å ikke bruke jobbmail til private greier, heller ikke som login på LinkedIn.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 17:00   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Av de 33 foreldrene jeg har til kontaktelevene mine så er det 9 stk som har brukt jobbmailen sin. En av de er lærer, resten ser ut som private firmaer av ulike slag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 17:09   #43
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg bruker jobbmail i kommunikasjon med skolen. Rett og slett fordi jeg sjekker den oftere (sjekker bare privatmail på kvelden, stort sett). Og fordi vi ikke har noen regler mot det på jobb. Hvis noen vil Tenke Sitt om det, så får de gjøre det da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 17:12   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg bruker jobbmail i kommunikasjon med skolen. Rett og slett fordi jeg sjekker den oftere (sjekker bare privatmail på kvelden, stort sett). Og fordi vi ikke har noen regler mot det på jobb. Hvis noen vil Tenke Sitt om det, så får de gjøre det da.

Jeg bryr meg ikke om hva slags mail man bruker. Det er bedre med jobbmail enn "sussebass68@-ett eller annet". For de kommer i den duren også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 17:20   #45
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Mannen min jobber i et stort IT-firma, har ingen føringer på bruk av jobbmail og bruker den privat (rett og slett fordi det er den han sjekker oftest, han pleier å slå av signaturen når han sender privat epost da). Ut fra epostlistene på skolen og i barnehagen er bruk av jobbmail veldig vanlig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 19:55   #46
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg syns argumentet "sjekker den oftest" er snodig, men det er kanskje bare i omgangskretsen min at man har både privat- og jobbmail på fonen? Det popper jo opp et lite merke når man får inn noe nytt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:07   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns argumentet "sjekker den oftest" er snodig, men det er kanskje bare i omgangskretsen min at man har både privat- og jobbmail på fonen? Det popper jo opp et lite merke når man får inn noe nytt.

Jeg har ikke blandet sammen privatmail og jobbmail. De kommer inn på hver sin app. Jeg vil ikke ha det blandet sammen. Sjekker begge deler døgnet rundt, så sånn sett har det ikke noe å si.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:10   #48
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns argumentet "sjekker den oftest" er snodig, men det er kanskje bare i omgangskretsen min at man har både privat- og jobbmail på fonen? Det popper jo opp et lite merke når man får inn noe nytt.

Jeg har ikke notifications på privatmail. Det er jo der alt rælet kommer inn. Har ikke app heller, sjekker bare i browseren.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:14   #49
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg har definitivt ikke jobbmailen på telefonen. Når jeg ikke sitter i nærheten av pc vil jeg ikke tenke jobb.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:16   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns argumentet "sjekker den oftest" er snodig, men det er kanskje bare i omgangskretsen min at man har både privat- og jobbmail på fonen? Det popper jo opp et lite merke når man får inn noe nytt.

Ja, det er jo ikke noe som er utenfor egen kontroll akkurat. Sjekker man privatmailen for sjelden så får man vel bare sjekke den litt oftere...? :enkel:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:17   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg har bare push på jobbmail, privmailen sjekker jeg stort sett bare om kvelden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:19   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg har bare push på privatmail (dvs ikke pling, bare symbol), ikke på jobbmail. På jobb sitter jeg hele tiden foran pc, så da ser jeg mailene etter hvert som de kommer inn. Når jeg ikke er på jobb vil jeg heller ikke ha varsel om e-post. Hvis jeg skal lese jobbmail på fritida vil jeg gå aktivt inn for å sjekke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 20:54   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har ikke notifications på privatmail. Det er jo der alt rælet kommer inn. Har ikke app heller, sjekker bare i browseren.

Anbefaler Gmail, den sorterer vekk rælet. Får bare relevante eposter der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-18, 21:05   #54
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg har det, den sorterer ikke nok.

Men så lenge det ikke er et problem for verken meg eller arbeidsgiver så velger jeg å fortsette og bruke jobbmailen til enkelte private ting. Jeg får push-notifications på den døgnet rundt - så jeg har full oversikt. Som nevnt står det i retningslinjene at vi kan bruke mailen privat (men ikke til mailinglister og sånt).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 08:13   #55
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg har både jobbmail og privatmail på fonen. Sjekker i mailprogrammet hvilken av kontoene det er varsel på før jeg åpner, stort sett. Synes det er fint å ha oversikt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 10:09   #56
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Har hver sin app til epostene mine på fonen, Outlook for jobb, Gmail privat, og en tredje for foreningen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 10:22   #57
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg jobber fylkeskommunalt (videregående skole), og vi har ingen føringer på bruk av jobbmail privat. Jeg har separat privat e-post som jeg stort sett bruker, men gjennom årene har det av ymse årsaker blitt noen private på jobbmailen også.

Ser at veldig mange av kollegaene mine har den som eneste mail, og blant de 28 kontaktelevene mine anslår jeg at opp mot halvparten av foreldrene bruker jobbmailen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 21:42   #58
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror jeg har sagt det før, men min erfaring er at folk ansatt i kommune/skole, universitet og lignende offentlige virksomheter er de som oftest bruker jobbmailen privat. Det baserer jeg på epost-lister for klassen og fra styreverv i borettslag og frivillig organisasjonsliv.

Har derimot aldri sett folk ansatt i datafirma bruke jobbmail, - og heller ikke de av foreldrene jeg vet som jobber i ikt-avd i de offentlige virksomhetene jeg nevner.

Joda, tipper 95% av alle mail jeg får fra foreldre er fra jobbmailen, jeg vet hvor de jobber for å si det sånn, inkludert folk som jobber med IKT. Min mann jobber i er stort datafirma, men bruker jobbmail til alt, ingen restriksjoner annet enn sunt vett.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 21:47   #59
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det er jo ikke noe som er utenfor egen kontroll akkurat. Sjekker man privatmailen for sjelden så får man vel bare sjekke den litt oftere...? :enkel:

Jeg har begge mailkontoene på mobilen, sjekker begge flere ganger om dagen, jobbmailen mest, selvsagt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 22:00   #60
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobbmail/privatmail

Jeg kunne ALDRI sendt noe privat fra jobb mail. Det blir å blande. Ikke greit. Kan sende til mannen da om jeg skal noe kjapt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no