Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merking av hjemmestrikkede klær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-11, 21:19   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Merking av hjemmestrikkede klær

Har dere noen gode tips til det? Merker jo andre klær med påstrykbare lapper, men skulle gjerne merket strikkaklærne hun har fått også. Strykelappene blir jo bare strukket ut om jeg stryker de rett på.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:21   #2
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Vevde navnebånd som festes med taggit.

http://www.sabo.no/produkt/taggit-114.aspx

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:21   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Taggit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:24   #4
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Vevde navnebånd som festes med taggit.

http://www.sabo.no/produkt/taggit-114.aspx

Slike bruker vi også

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:26   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.528
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Jeg bruker etiketter fra Markmaster som jeg stryker på strikkaklær. Fester fint på lavere temperatur på strykejernet (som det står i bruksanvisningen, strikkaklær vaskes ikke på så veldig varmt vann så da holder lappene seg fast selv om de ikke strykes med max temperatur).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:28   #6
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Jeg har i desperasjon klistret på klistremerker nå, så får jeg bestille taggit.
Brukte det til storebror mens han fremdeles godtok strikkeklær, fungerte fint det.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:54   #7
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Her funker det greit å stryke på lappene på strikkaklær.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:56   #8
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Jeg stryker også vanlige lapper fra navnelapper.no på strikkaklær. Går så fint så.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:57   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Hvis du stryker de nedover istedetfor bortover blir de ikke strukket og holder fint.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:00   #10
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Jeg bruker også vevde bånd og taggit. Synes det er kjekt også fordi man da får ei hempe å henge opp i.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:08   #11
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Taggit her også.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:08   #12
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Ingen problem å stryke lapper på hjemmestrikkede ullklær. De tåler fint høy temperatur. Strekker plagget der lappen skal strykes på, om lappen krøller seg litt sammen gjør ikke noe, er bare å strekke den ut, så ser man hva som står på den.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:10   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg stryker også vanlige lapper fra navnelapper.no på strikkaklær. Går så fint så.

Det gjør jeg også. Passer på så jeg ikke stryker for lenge og holder strykejernet i ro sånn at lappen ikke smelter utover og mister fasongen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:40   #14
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det gjør jeg også. Passer på så jeg ikke stryker for lenge og holder strykejernet i ro sånn at lappen ikke smelter utover og mister fasongen.

Jeg og

lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:48   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Klistrelapper fra presis.no! Funker på alt!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 08:30   #16
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Jeg bruker å sy på sånne strykelapper. Ikke noe problem.syr bare ytterst i kantene på lappene

Ulllester,luer og votter stryker jeg på lappene på langs med rangborden,smelter den ikke helt ned i plagget men varmer den litt så den sitter fast

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:58   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Takk for tips og taggit. Synes de i utgangspunktet virket geniale, men så begynner jeg å tenke på om de har lett for å falle av?

Ser flere svarer at dere stryker på lapper. Jeg gjorde jo også det først til jeg begynte å tenke at dette ville ikke holde, det ville bli strukket utover, men dere mener det holder altså? Å stryke lappen nedover i steden for bortover var jo kanskje en god ide også.

Takk takk, alle sammen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 19:59   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Klistrelapper fra presis.no! Funker på alt!


Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 19:54   #19
Santa
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
Santa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Gå in på youtube och søk på Leti Labeliron! før de e tingen. Man slipper allt av strykejern och papper emellan, strykebrett.........!!

Santa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 20:09   #20
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Merking av hjemmestrikkede klær

Jeg har merket maaasse strikkatøy med vanlige strykelapper fra markmaster og askeladden. Er vel mest markmaster jeg har brukt på strikkaklærne, men begge sitter fint.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no