Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-09, 23:57   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Kan noen fortelle meg hva itouch er?

noen mente at sønnen min øsnker seg det til bursdagen sin, men hva i alle verden er det, og er det noe som en 11 åring kan bruke?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:02   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.061
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Du kan gå på nettet der hvor det er trådløst nett, laste inn filmer, spill, musikk, bilder, podcast.

Jeg digger min touch, men synes at den er litt for stor til å bruke som musikkspiller når jeg går. Den er grei når jeg skal høre på musikk og sitte stille over en lengre periode. Skjermen låser seg ganske fort, så den må låses opp skal man bytte sanger. Så jeg bruker også min gamle nano i tillegg (da er det bare å stikke hånden i lommen og trykke på knappen når jeg skal skifte sang).

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 08:46   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Og så antar jeg det er en iPod Touch det er snakk om - sånn hvis du skal søke den opp eller se etter en i butikken.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:59   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

takker. jeg må nok kikke litt rundt på nett, og da er det greit med rett navn ja.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:00   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Du kan gå på nettet der hvor det er trådløst nett, laste inn filmer, spill, musikk, bilder, podcast.

Jeg digger min touch, men synes at den er litt for stor til å bruke som musikkspiller når jeg går. Den er grei når jeg skal høre på musikk og sitte stille over en lengre periode. Skjermen låser seg ganske fort, så den må låses opp skal man bytte sanger. Så jeg bruker også min gamle nano i tillegg (da er det bare å stikke hånden i lommen og trykke på knappen når jeg skal skifte sang).

komplisert sak å løse opp skjermen?

Hvor finner man trådløse nett? Tog? Kan man bruke det med nett som ikke er trådløs (god gammeldags ledning til)?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:12   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

(..) Skjermen låser seg ganske fort, så den må låses opp skal man bytte sanger.

Det stemmer da ikke helt. Jeg kan fint bytte sanger på min iPod Touch uten å låse opp skjermen, man trykker jo bare tre ganger (evnt. en pluss to) på knappen, og da kan man justere volum, bytte sanger, sette på pause og play. Så det gjør jeg mens jeg har den i lommen ja.
(Og nei, det er ikke vanskelig å låse opp skjermen, man kan gjøre det mens man har den i lommen og for den saks skyld, man trykker på en knapp og fører fingeren over skjermen en gang.)

Jeg elsker min Touch og tror ikke helt jeg kunne levd uten. I tillegg til musikk og musikkvideoer har jeg mange lydbøker og noen episoder av diverse serier og slikt på den. Også har jeg noen pippi-snutter og sånn der til barn. Jeg bruker den både når jeg går ute, skal gå fra a til b, tar kollektivt, venter, gjør husarbeid, lager mat, rett før jeg sovner osv.
Og i tillegg så har man jo alltid wi-fi med seg så man kan bruke trådløst nett da, jeg har surfet mye med den.
I'm in love.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:18   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Eg trur eg ønsker meg ein slik ein. Høyres jo ut som ein super liten duppeditt

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:38   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Aminta, hva mener du med at du har med wi-fi? Fåt du tilgang til nett overalt?? Jeg er inne på apple nå og er svært fristet, men noe usikekr på størrelsen. Hva anbefales i GB? Jeg tror jeg må ha en, ikke bare 11 åringen

Hvilken beskyttelsesveske bør man kjøpe?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:51   #9
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.061
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det stemmer da ikke helt. Jeg kan fint bytte sanger på min iPod Touch uten å låse opp skjermen, man trykker jo bare tre ganger (evnt. en pluss to) på knappen, og da kan man justere volum, bytte sanger, sette på pause og play. Så det gjør jeg mens jeg har den i lommen ja.
(Og nei, det er ikke vanskelig å låse opp skjermen, man kan gjøre det mens man har den i lommen og for den saks skyld, man trykker på en knapp og fører fingeren over skjermen en gang.)

Man lærer mens man bruker skjønner jeg. Bruksanvisning, hva er det Men jeg synes at nanoen er mer brukervennlig når jeg går, men det har kanskje noe med vanen å gjøre.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:04   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Aminta, hva mener du med at du har med wi-fi? Fåt du tilgang til nett overalt?? Jeg er inne på apple nå og er svært fristet, men noe usikekr på størrelsen. Hva anbefales i GB? Jeg tror jeg må ha en, ikke bare 11 åringen

Hvilken beskyttelsesveske bør man kjøpe?

Man får tilgang til nett der det er åpne, trådløse nett.

Jeg har 32 GB, og jeg kunne selvsagt ikke hatt noe mindre fordi jeg har klart å fylle den opp. Men man klarer seg sikkert med 16 GB også, spørs på bruken. Jeg liker mye plass fordi jeg da kan ha bla. serier/små filmsnutter ol. på den til både meg og barn i tillegg til mye musikk og mange lydbøker. Men hvis man ikke skal ha noe annet enn musikk på den trenger man ikke den samme plassen.

Jeg har en sånn "kondom" til den, ikke veske. Hard shell Case fra Griffin, dette her, også er det sort bak:
(Tror mannen kjøpte det på eplehuset da han kjøpte den. Veldig effektiv beskyttelse, skjermen min har ikke en eneste ripe etter et års bruk.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:09   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Man lærer mens man bruker skjønner jeg. Bruksanvisning, hva er det Men jeg synes at nanoen er mer brukervennlig når jeg går, men det har kanskje noe med vanen å gjøre.

Jeg har ikke lest bruksannvisning, jeg fant det ut helt av meg selv.
Det er nok mye vane ja, ungene har den nye Nanoen og jeg har prøvd den, men synes min er mye mer brukervennlig og bedre.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:09   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

så på den veska, den beskytter forann skjermen og? Ser ikke helt slik ut?

Må vel gå for største sikkert, vil ha litt bilder, spill og musikk....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:10   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

har en annen ipod, mener den er på 160, men denne her frister mer

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:13   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Den er ikke forran skjermen nei, for hvordan skal man da få brukt den? Man tar jo på skjermen for å gjøre ting. Men den er høyere enn skjermen, så dermed blir skjermen også beskyttet. (Også legger jeg ikke nøklene i lommen sammen med den da.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:15   #15
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

De er ganske solide altså. Det er ikke sikkert man trenger noen veske, «kondom» eller skall til den, og de er mye finere uten. Jeg har brukt iPhone (som i praksis er det samme, bare med telefon) i snart et år nå uten noen beskyttelse, og den har ingen riper heller.

Ben "don't store in same pocket as keys" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:17   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

ok.

så på nettsiden at de hadde en beskyttelsesfilm som kunne legges over skjermen.....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 12:55   #17
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

ok.

så på nettsiden at de hadde en beskyttelsesfilm som kunne legges over skjermen.....

Den anbefaler jeg, den er veldig smart. Litt riper i lakken kan man leve med, men blir skjermen ripet så er hundre og ett ute.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:51   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

har touch samme størrelse som ipod classic?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 16:13   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hva itouch er?

da er ipod touch 32 GB bestilt og undervegs i posten! I byen var det ikke en eneste butikk som hadde igjen! *vinterferiegave til meg selv*

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no