Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan henger dere opp bilder?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 22:23   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Hvordan henger dere opp bilder?

Å henge opp bilder er neimen ikke lett.

Er det finest at de følger samme linje nederst, altså at høye bilder stikker lenger opp på veggen enn de små bildene?

Kom gjerne med tips!

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 22:31   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan henger dere opp bilder?

For all del ikke FOR høyt på veggen. Der min mann helst vil ha dem.

Men jeg liker når det går kant i kant nede.
Men det er jo så vanskelig egentlig , kommer an på bildene. Jeg er ikke flink til dette, mamma derimot er veldig flink og en venninne av meg.
*misunnelig *

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 22:35   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan henger dere opp bilder?

Synes ikke det spiller så utrolig om den rette linjen er oppe eller nede. Jeg har begge deler. Dvs. det varierer fra rom til rom. Men bilder må for all del ikke henge for høyt opp på veggen (mannen min er 2 meter og vil gjerne ha bildene høyt oppe )

Synes også at ett eller to bittesmå bilder på en stor veggflate er utrolig stygt.

Men alt er jo til syvende og sist en smakssak selvfølgelig....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:15   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan henger dere opp bilder?

Ville hengt opp det største først, så hengt de små på midten ved siden av.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 14:38   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan henger dere opp bilder?

Her er en god veileder. http://www.artlink.no/uploads/0611_N...ssering_V1.pdf

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 14:43   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan henger dere opp bilder?

Jeg er kanskje litt sær, men jeg foretrekker å legge dem i linje i overkant. Hvis det er stor forskjell på størrelsen hender det også at jeg velger felles sentrum, siden det er der man fester øynene. Luft er også viktig.

Ellers er jeg veldig enig i rådene i Veronals link om fellesnevnere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 14:53   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan henger dere opp bilder?

Jeg varierer litt, men når jeg riktig ser etter henger de som regel etter en linje gjennom tyngdepunktet i bildet. Hvis noen skjønner hva jeg mener. Ikke øverst, ikke nederst, ikke nødvendigvis sentrum, men den delen av bildet som er "tyngst" i øynene (det man ser best i øyekroken hvis man ikke ser rett på det, for å si det slik). Jeg synes det blir mest harmonisk. Av og til henger jeg dem i lik høyde i nederste kant, av og til slik at nederste kant av selve bildet (innenfor en eventuell passepartout der det er ulik bredde på ramme og passepartout på de ulike bildene) kommer i samme høyde. På linje i øverste kant er det sjelden at jeg henger dem. Hvis i det hele tatt. Men uansett henger jeg dem aldri slik at det minste bildet kommer høyere eller lavere enn det største. Det må være "innenfor" målene på det største (takler ikke bilder, like store eller ulik størrelse, som er hengt i forskjellig høyde, det ene på skrå høyere opp enn det andre )

Ikke for høyt på veggen, akkurat passe med luft mellom. Ikke for mange bilder på samme vegg slik at de slår hverandre ihjel.

Disse variasjonene kommer an på bildene, veggen og de ulike husene jeg har bodd. Her jeg bor nå har jeg lite på veggene, for vi har veldig mye skråtak som går nesten ned til gulvet og fint lite veggplass.

Interessant link Veronal! :bokmerker:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-01-07 kl 15:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no