Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen feller trær uten å spørre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 13:46   #41
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Naboen feller trær uten å spørre

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

FRELSE dere?
Piggtrådgjerde, overvåkningskamera og alarm, vennen min!

Great minds think alike! Det var min første tanke også.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:58   #42
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen feller trær uten å spørre

Jeg syns generelt ikke at man skal spørre naboene om tillatelse til å gjøre ting på sin egen eiendom. Jeg syns heller ikke man skal "lufte ideer" med mindre man har til hensikt å ta naboens mening til etterretning.

Det blir bare så dumt og gå og fortelle at man har tenkt å ta ned noen trær, spørre hva naboen mener, så sier naboen at nei, det syns jeg ikke - og så gjør man det likevel.

Enig med tinka (?) - man får plante på sin egen eiendom hvis vegetasjonen er så viktig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 15:11   #43
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen feller trær uten å spørre

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

FRELSE dere?
Piggtrådgjerde, overvåkningskamera og alarm, vennen min!


I wish!

Et høyt tregjerde er minstekravet mitt, men gubben er livredd for å komme på kant med de. Vi hadde tenkt å sette en høy thuja der, men de tryglet oss om å ikke sette opp thuja fordi kona i huset er så lei de buskene, og fordi det sperrer utsikten (les; innsyn bort til oss).
En hekk tar jo uhorvelig lang tid for å vokse seg så lang, og innen hekken er høy, så er naboene døde.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:05   #44
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboen feller trær uten å spørre

Takk for mange innspill og meninger

Jeg er forsåvidt enig at man gjerne må få fjerne både tujaer og andre trær på egen tomt, men det blir litt annerledes når man som helt nyinnflyttet harver ned et stort tre som verken ødelegger for sola på egen veranda eller annet... men som påvirker innsyn og verdi for vår bolig. Og dessuten UTENFOR sin egen tomtegrense. Det er jo greia her.

Selv ville jeg i alle fall spurt den som ble påvirket av noe slikt, eller lagt et brev i postkassa i det minste. Men det er jo alltid lettere å be om tilgivelse enn tillatelse

Styret er informert og var svært overrasket, for å si det mildt. De skal diskutere det på styremøte denne uka, så får vi se hva som skjer

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no