Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-07, 09:49   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Du befinner deg visst samme sted som meg, bortsett fra at vi skal reise i juli. Jeg dro i går til et reisebyrå, i håp om hjelp. Det hun mente var stedet var Hawaii faktisk. Den tanken hadde ikke slått meg engang. For oss er kriteriene at det er trygt for skumle mygg a la Seychellene, forholdsvis trygt for guttungen å spise maten der (utelukker bl a India), og bra strender. Det er også et absolutt krav at det er lett for guttungen å ha det gøy der.

Vi har også tenkt på San Diego. Kunne det vært noe? San Diego Zoo er regnet som et av verdens beste. Sea World er også der. Og Mexico er ikke mange minuttene unna. Strendene er bra og antakeligvis umulig for eldstebarnet å kjede seg.

Når man i utgangspunktet har hele verden som mulighet, så er det rart man ikke finner noe. Kanskje det er for mange valg? Vi blir i hvert fall sprø av å lete.

Akkurat nå sjekker jeg ut Hua Hin og Sardinia, i tillegg til Hawaii. Har bestemt meg for at vi bestiller tur neste lørdag. Banna bein. Så innen da bør vi ha funnet noe.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:30   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Tusen takk for mange gode tips og idéer. Jeg tror, som MinaX, at Europa blir for kaldt i dette tidsrommet. Hele Karibien er aktuelt (men vi har vært 1 1/2 uke på St. Martin, så jeg føler vi har gjort den. Det samme med DR.) Hvorfor Bermuda, MinaX? Sammenlignet de andre øyene der?

I utgangspunktet hadde vi utelukket Thailand, Australia, vest-USA (inkl. Hawaii) og Sør-Amerika fordi vi er redd det er for langt å fly. Spesielt hvis Knøtteliten bikker over i krabbealder. Men jeg skal definitivt kikke på det én gang til. Hattifnatt, hvor mye lenger sør enn Saõ Paolo er de stedene du nevner? Vi har liksom gjort kysten fra Natal til SP tidligere, men dette er lenger sør, antar jeg?

Jeg er også med Monsoon ang. India. Det føles ikke trygt nok, spesielt for 3-åringen.

Seychellene har definitivt vært vurdert. Men jeg har vært på Mauritius før, og er redd for at den type (all-inclusive) øyer blir litt kjedelig i 4 uker? Noen som har vært der såpass lenge som kan gi noe input på det?

Kanne, ja takk, gjerne mer info om Sør-Afrika-området. Det er trygt å reise stort sett over alt i Cape West-regionen, ikke sant?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 25-02-07 kl 20:39.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:36   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.858
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Seychellene har definitivt vært vurdert. Men jeg har vært på Mauritius før, og er redd for at den type (all-inclusive-øyer) blir litt kjedelig i 4 uker? Noen som har vært der såpass lenge som kan gi noe input på det?

Nå har jeg ikke vært noen av stedene, men i hvert fall Mauritius trenger vel ikke være en all-inclusive-opplevelse? Altså, det er da nok av folk som loffer rundt på egen hånd der? Når det gjelder Seychellene, høres La Digue ut som et deilig sted hvor det går fint an å tasse en del rundt for egen motor.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:38   #44
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Jeg har hørt mye positivt om Zanzibar. Da slipper dere å fly gjennom ørten tidssoner også. Sør-Afrika hadde definitivt stått på min liste.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:44   #45
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Jeg ville dratt til Filippinene. Har vært der, og det er nydelig. Kan oppleve både byliv og strandliv. Meeeen det er jo litt skummelt kanskje, når ungene er så små? Lang flyreise iværtfall.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:47   #46
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Om jeg skulle dratt på en slik type ferie med to små barn, hadde mauritius/seychellene vært helt glimrende.

Pandaen vår ville IKKE gått lei av å bake sandkaker, se på fiskene, bade og sulle rundt i barfot i fire uker. Babyen spiller det ingen rolle hvor man har med i 4 uker så lenge den får mat og rent på rompa si og ikke blir utsatt for alt for mye sol eller mygg. For de voksne med en 3 åring og baby med på tur, vil nok også avslapping og strender ala mauritius og seychellene være glimrende. Tenk så mye kvalitetstid dere kan få sammen.. Sitte på verandan og nippe til baileys på kvelden mens ungene sover inne på hotellet, lese gode bøker, løse kryssord, gå lange deilige turer i barfot i stranda på oppdagelsesferd med 3-åringen. Hadde det vært meg, så hadde jeg faktisk ønsket en slik type ferie med ungene med. Mest mulig familie- og kvalitetstid i ro og fred uten stress..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:57   #47
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Jeg var i Cape Town og opplevde det som fullstendig trygt. De innbyggerne jeg snakket med var utrolig vennlige og jeg fikk ikke noen hat-følelse fra noen. Maten er utrolig god, man får Sør Afrikanske moteklær til ungene til en billig penge, for ikke å snakke om all den lokale kunsten. Herlig. Absolutt å anbefale.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 21:40   #48
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Og hvorfor klarer jeg ikke helt å se for meg Scarlett på campingferie..?

Orsa camping fire uker i november 07.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:03   #49
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Du befinner deg visst samme sted som meg, bortsett fra at vi skal reise i juli. Jeg dro i går til et reisebyrå, i håp om hjelp. Det hun mente var stedet var Hawaii faktisk. Den tanken hadde ikke slått meg engang. For oss er kriteriene at det er trygt for skumle mygg a la Seychellene, forholdsvis trygt for guttungen å spise maten der (utelukker bl a India), og bra strender. Det er også et absolutt krav at det er lett for guttungen å ha det gøy der.

Vi har også tenkt på San Diego. Kunne det vært noe? San Diego Zoo er regnet som et av verdens beste. Sea World er også der. Og Mexico er ikke mange minuttene unna. Strendene er bra og antakeligvis umulig for eldstebarnet å kjede seg.

Når man i utgangspunktet har hele verden som mulighet, så er det rart man ikke finner noe. Kanskje det er for mange valg? Vi blir i hvert fall sprø av å lete.

Akkurat nå sjekker jeg ut Hua Hin og Sardinia, i tillegg til Hawaii. Har bestemt meg for at vi bestiller tur neste lørdag. Banna bein. Så innen da bør vi ha funnet noe.

San Diego er kjempefint! Har bodd der. Hawaii er også veldig fint!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:09   #50
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

I sommer dro vi til Brasil -til Cumbuco rett ved byen Fortaleza. Det er nord i Brasil. Der er klimaet godt hele året. Dreamtravel har nå satt opp direkteruter fra Oslo, og reisetiden er ikke avskrekkende. Da vi reiste i sommer, hadde vi 2 mellomlandinger. Vi reiste med tvillinger på 16 måneder, en 7 åring og en 10-åring. Det gikk kjempefint! Kan anbefale Brasil på det varmeste for avslapining, sol, bad og FERIE. Ikke noe mas, ikke overturistifisert, superbillig å leve og utrolig flotte strender.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:41   #51
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Med et såpass lite knøtt, tror jeg at jeg hadde gått for den gode gamle charter-varianten, jeg. Jeg ville reist til et sted hvor det var varmt, men ikke for varmt for babyen. Jeg tror faktisk jeg ville vært så kjedelig at jeg bodde på et hotell hvor alt var inkludert - mat, drikke - en skikkelig "Star Tour-pakke", hvor man knapt trenger gå utenfor hotellområdet...

Sukk - har enkle drømmer for tiden, kjenner jeg...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 22:48   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Jeg ser du egentlig har utelukket vestkysten av USA; men vil allikevel foreslå det. Det er jo masse gøy både for voksne og barn. Historie, klima, natur, Disneyland, strenger, innland, storby, landsbygd, vin... Lett å reise rundt, lett å finne deilige steder å bo, lett å ta ting på sparket.

Sørstatene ville jeg unngått i den tidsperioden. Skummel mygg og dårlig vær der også i den perioden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 12:50   #53
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Jeg må innrømme at jeg er skrekkelig nysgjerrig på hva dere bestemmer dere for. Så jeg håper du skriver litt om hvor dere drar, og hvordan dere skal bo. Det er inspirerende å lese om hvilke eventyr andre foreldre tar med barna på.

Vi har nå bestilt tur. Det blir Thailand på oss, i tre uker. Først Bangkok, og så etterhvert til et badested. Lang flyreise, men satser på at det går greit. Vi reiser med Thai Airways, som visstnok skal ha god størrelse på setene.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 13:44   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Det skal jeg. Foreløpig heller det mot Sør-Afrika, Karibien (Trinidad/Tobago?) eller Brasil. Gulp.

Jeg vil veldig gjerne høre hvordan det går med dere også, både på flyet og der borte!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 13:49   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.858
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Ang. lang flytid, så er vår erfaring at det ikke er så stor forskjell i slitsomhetsgrad mellom mellomlange og skikkelig lange flyturer. Det er liksom flyplasser og ut og inn og opp og ned som er slitsomt, ikke selve tida om bord i flyet. (Dette er basert på erfaringer med en eksemplarisk og en vrang unge. ) Direktefly/færrest mulig bytter, bedre plass og nattfly er fine ting, og verdt å betale ekstra for.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 13:56   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Nå har jeg ikke lest hele tråden her, men for oss hadde det vært viktig at det var bra sykehus i landet med tanke på barna og eventuelle tropiske- og andre sykdommer.

Om man liker varme så skulle jeg ha vurdert Thailand, å bo i en bungalow i noen ukers tid hadde gjort godt for meg. Her tenker jeg kanskje på Krabi og lignende områder. Da anbefaler jeg å dra november - februar da det er "vinter" og ikke regnperiode på vestkysten. Et annet alternativ er Malaysia nær Singapore, da kan man dra til Singapore og få shoppe litt og leve litt storstadsliv og samtidig ha avslapping og kos. Vil man bo sentralt så kan man selvsagt "overleve" noen uker på Sentosa, en av Singaporeøyene.

Oktober kan også være ok innerst i Middelhavet f.eks. Cyprus uten at jeg har noen egen erfaring derifra.

Et annet alternativ kan være Florida der det er mye å se og oppleve også for en treåring.

Når det gjelder fly så håper jeg at det går bra. Vi er kanskje heldige, men Herremannen har vært med oss på reiser mange ganger, også til USA og Østen. Det har gått veldig bra, vi jobber litt for å finne nattflyvninger og da sover han mer eller mindre hele reisen. Han har heller aldri skjønt at det er lov å gå i gangen mer enn når man skal på do, så han sitter pent og pyntelig i stolen sin (og står litt når han vil det), til vanlig er han veldig motorisk.

Sørafrika må jo også være et interessant alternativ. Syd amerika har vi ikke vurdert foreløpig, det er som regel ganske lange reiser dit.

Karibien hadde helt klart vært et alternativ for oss også.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 14:00   #57
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Med et såpass lite knøtt, tror jeg at jeg hadde gått for den gode gamle charter-varianten, jeg. Jeg ville reist til et sted hvor det var varmt, men ikke for varmt for babyen. Jeg tror faktisk jeg ville vært så kjedelig at jeg bodde på et hotell hvor alt var inkludert - mat, drikke - en skikkelig "Star Tour-pakke", hvor man knapt trenger gå utenfor hotellområdet...

Vi reiser aldri charter og syns det er deilig med friheten og det å slippe å ta buss til flyplassen 4 timer før flyet går, å vente på et fly som kan være mange timer forsinket etc. Men det er flott med Bamse-klubben og andre løsninger de har der.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 19:26   #58
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ang. lang flytid, så er vår erfaring at det ikke er så stor forskjell i slitsomhetsgrad mellom mellomlange og skikkelig lange flyturer. Det er liksom flyplasser og ut og inn og opp og ned som er slitsomt, ikke selve tida om bord i flyet. (Dette er basert på erfaringer med en eksemplarisk og en vrang unge. ) Direktefly/færrest mulig bytter, bedre plass og nattfly er fine ting, og verdt å betale ekstra for.

Denne må jeg bare signere fullt og helt!

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:01   #59
chara
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 109
chara er litt kul
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Hva med New Zealand. Ingen giftige dyr og storslått natur.
Ellers ville jeg kansje gått for Kina, hvis en allikevel skal sitte lenge på fly.
Skulle jeg være borte i 4 uker ville jeg ha flyttet på meg ihvertfall 3 ganger for å oppleve flere ting. Kan ikke ligge ved en strand i 4 uker uten å gå fra forstanden.
Noe som kansje hadde vært veldig greit med to så små barn er cruis et varmt og godt sted på stor båt.
__________
Chara

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:09   #60
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge hvor som helst og hva som helst ...

Bli med oss på cruise første uken i desember. Før det så kan dere enten være i Florida eller en karibisk øy

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no