Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Scene i Hypnotisøren

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-12, 22:03   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Scene i Hypnotisøren

I traileren er det et glimt av en skikkelig vemmelig scene, bare på et halvt sekund, inn på et kjøkken der det ser ut som det står et forkullet menneske på hodet. Omtrent som ramlet ut av stekeovnen. Det ser helt jævlig ut! Noen som kan avkrefte (helst) eller bekrefte at det er det? Jeg skal på kino på fredag, men akkurat det der er noe som kan gi meg mareritt i åresvis. Jeg vet ikke om jeg tør å se det. :litt sart:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 22:07   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Aner ikke..
Har lest boken og synes den var ille nok å lese så jeg lurer litt på om jeg tør å se filmen eller vente til den er på DVD.. tør vel ikke se den hjemme heller, tenker jeg.
Håper du informerer om den er grufull eller ikke..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 08:07   #3
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Jeg har også lest boken. Ble faktisk uvel til tider. Kan ikke huske scenen du beskriver.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 08:47   #4
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Måtte inn for å se på traileren nå, men på nettet må det være en annen enn på tv, for her var ingen kjøkkenscener. Skal følge godt med neste gang den kommer på tv. (Pleier å lukke øynene...)

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 08:49   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Noen som kan avkrefte (helst) eller bekrefte at det er det?

Har ikke peiling, men dette høres ut som en film jeg må se! Jeg elsker grøssere (og dette er vel en slik?)! Ikke av typen blod og gørr, men der man blir riktig så skremt. The Blair Witch Project hadde jeg for eksempel stor sans for.

*Beklager avsporingen*

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 08:54   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Jeg måtte selvsagt google, og fant et klipp som blant annet innehold noe som kan ligne på det du beskriver. Jeg synes ikke det så ille ut, men kanskje andre kan bedømme? Her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 08:59   #7
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg måtte selvsagt google, og fant et klipp som blant annet innehold noe som kan ligne på det du beskriver. Jeg synes ikke det så ille ut, men kanskje andre kan bedømme? Her.

Står bare å spinner hos meg, så får ikke sett den.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 08:59   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Står bare å spinner hos meg, så får ikke sett den.

Linken fungerer fin-fint hos meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 09:18   #9
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Madicken, om du er ute etter en grøsser/skrekkfilm tror jeg kanskje du vil bli skuffet. Hypnotisøren er basert på en krimbok av Lars Kepler.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 09:22   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Madicken, om du er ute etter en grøsser/skrekkfilm tror jeg kanskje du vil bli skuffet. Hypnotisøren er basert på en krimbok av Lars Kepler.

I traileren ser den da ganske grøssernde ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:04   #11
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Nei, vedkommende som står på hodet er ikke forkullet. :avkrefter:
Grei film, men å lage en film etter den boka må jo nærmest klassifiseres som å "hoppe etter Wirkola".

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:08   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Åhh, nå ble jeg helt , men så leste jeg det Enhjørning skrev.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:08   #13
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Nei, vedkommende som står på hodet er ikke forkullet. :avkrefter:
Grei film, men å lage en film etter den boka må jo nærmest klassifiseres som å "hoppe etter Wirkola".

Ja, jeg har ikke sett filmen, men får en følelse av at de kanskje har vært nødt til å ta noen snarveier i forhold til historien og karakterene, stemmer det?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:11   #14
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Gleder meg til å se denne filmen, men litt redd for å bli skuffet, siden jeg likte boka så godt.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:13   #15
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja, jeg har ikke sett filmen, men får en følelse av at de kanskje har vært nødt til å ta noen snarveier i forhold til historien og karakterene, stemmer det?

Når sant skal sies så er det såpass lenge og mange andre bøker siden jeg leste den, så jeg satte meg i kinosalen uten å ha den ringeste anelse om hvem som var morderen en gang.

Mulig at det er tatt snarveier, for det demret ikke en eneste gang underveis, hehe. Det eneste jeg vet er at boka fenget meg veldig. Filmen var som sagt bare helt ok.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 21:47   #16
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Takk for info!
Venninnen min har allerede sett den, så vi må se noe annet. Savages, kanskje?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:59   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Noen som har sett denne nå? Skummel?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:08   #18
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Huff, husker fortsatt med gru den boka. Satt oppe midt på natta og leste, bare for å bli ferdig med den og kunne legge den bak meg. Skal definitivt ikke se den på kino, nei! Husker forøvrig heller ikke hvem morderen er.

Bok to var like spennende, og ikke like ekkel, så den skal jeg vurdere å se på kino også.

Men var ikke filmen spesielt ekkel, altså?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 07:38   #19
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Scene i Hypnotisøren

Stavangers var i alle fall ekkel! Ja, Sa-va-gers altså.
Ikke grøsseekkel men full av tortur og pinelser, fysjom. Absolutt en film jeg ikke hadde godt av å se. Satt med tomlene inni ørene og resten av fingrene foran øynene og så sikkert fryktelig sart ut!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no