Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ny versjon av Reisen til julestjernen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 15:05   #21
Foxy
Nybegynner
 
Foxy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 18
Foxy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Whaaat?! HK ER Reisen til julestjernen!

Ok, hun er ikke selvskreven i nyinnspilling anno 2012, men jeg vil ikke ha noen dissing av den originale Sonja!

Foxy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 16:24   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Jeg gleder meg.

Den gamle filmen er jo søt, men jeg tror at denne blir mye bedre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 17:13   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Opprinnelig lagt inn av Foxy, her.

Whaaat?! HK ER Reisen til julestjernen!

Ok, hun er ikke selvskreven i nyinnspilling anno 2012, men jeg vil ikke ha noen dissing av den originale Sonja!

Den originale Sonja suger. Hanne Krogh har heldigvis ikke hatt mange skuespillerjobber etter den filmen (har hun egentlig hatt noen?), og heldigvis for det.

Ser den gjerne en oppjazza remake med poden, om vi er innenfor sensuren da.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 17:27   #24
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Denne skal jeg se. Jeg så den gamle på kino for 1000 år siden, men etter at jeg ble voksen har jeg ikke orket, den er bare altfor dårlig.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:57   #25
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Førjulsdate med barn før jul, nolo? Og eventuelle andre bergensere?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 08:44   #26
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Denne vil jeg se med barna! Har sjekket kalenderen og det er fullt opp framover. Kan se den kommende helg (men kan da ikke se julefilm så tidlig på året?) ellers så må vi vente til 8.-9. desember. Får håpe den får masse besøkende framover så den fortsatt er å se i desember!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 08:59   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Jeg har gitt ungene beskjed om at vi skal se denne filmen enten de vil eller ikke.

Men som vanlig vil jeg gjerne ha noen rapporter på hvor skummel den er. Så det er bare å gi beskjed når dere har sett den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:04   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Vi har alltid på den gamle sånn halvveis i bakgrunnen på julaften, får jo stemning av den selv om den er filmatisk og skuespillermessig svak. Jeg vil gjerne se den nye, men det spørs om det blir på dvd etterhvert. Eventuelt kan jeg gå og se den uten barn?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:05   #29
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Nå kom jeg plutselig på at jeg i en alder av ca 12 spontant lurte med meg min fem år eldre fetter på kino for å se Reisen til julestjernen. Og plutselig innser jeg hvor oppofrende og utrolig snilt det var av han å bli med. Han kan umulig hatt mye egeninteresser av å bli med. Er det for sent å sende blomster som takk?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:08   #30
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Førjulsdate med barn før jul, nolo? Og eventuelle andre bergensere?

Ingen dum idé!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:09   #31
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Jeg henger i tråden sammen med Tjorven, vil gjerne se filmen, men har lyst til å høre hvor skummel og komplisert filmen er. Den er tillatt for alle, men egner den seg for en femåring?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:19   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har gitt ungene beskjed om at vi skal se denne filmen enten de vil eller ikke.

Men som vanlig vil jeg gjerne ha noen rapporter på hvor skummel den er. Så det er bare å gi beskjed når dere har sett den.



Vi har ikke planlagt denne, men jeg lurer på å ta med meg snuppa.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:23   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg henger i tråden sammen med Tjorven, vil gjerne se filmen, men har lyst til å høre hvor skummel og komplisert filmen er. Den er tillatt for alle, men egner den seg for en femåring?

Er den? Jeg var redd den hadde 11-årsgrense, men da kan jeg jo ta med fireåringen. Mannen blir også med, så han kan gå ut med minsten om det blir for voldsomt, men vi har vært på kino med ham sikkert 15 ganger og sett alle slags filmer (bla. Toy Story 3 og Biler 2) og han har elsket alle sammen. Unntatt "Piratene", den ble visst for kjedelig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:32   #34
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Poden så reklame for filmen da vi var på kino i går og nå maser han om å få se den. Og jeg har allerede planlagt med naboene at vi skal ha den som en felles greie i julekalenderen den 9. desember. Vi var på Blåfjell-filmen i desember med alle naboene i fjor og det var stor stas for ungene.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 09:54   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

glær mæ! Den er uten aldersgrense ser jeg. Lurer på om den vil fenge fireåringen?
Reisen til Julestjernen grep aldri meg, nemlig.

(og så ler jeg litt av kaprifol sin avatar - mora mi ligner sånn på Gro så jeg tenker Mamma?)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:01   #36
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Blir den for skummel for seksåringen mon tro?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:16   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Blir den for skummel for seksåringen mon tro?

Jeg har sjekket aldersgrensen og den skal være tillatt for alle.

Planen er i hvert fall at vår ferske 5-åring skal se den. Han er vant til å være på kino, og så film med 7-årsgrense i helgen (Modig) uten at det var problematisk på noe vis. Han er ikke av typen som går lei.

Jeg kjenner at jeg blir lei av foreldre som har med unger på kino som overhodet ikke er klare for å sitte gjennom en hel film. Jeg blir oppgitt over at min filmopplevelse forstyrres av prat om alt mulig rart og vandrende unger på raden foran.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:21   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Jeg kjenner at jeg blir lei av foreldre som har med unger på kino som overhodet ikke er klare for å sitte gjennom en hel film. Jeg blir oppgitt over at min filmopplevelse forstyrres av prat om alt mulig rart og vandrende unger på raden foran.

Helt enig. Begge våre kinodebuterte som 3-åringer (og begge med hhv Biler 1 og Biler 2, litt artig), og vi satt hele tiden klare for å gå ut med barnet om det ble mas eller frykt eller annet. Det skjedde ikke, heldigvis. Mine to er altså veldig kinovante siden de har vært jevnlig på kino siden de var 3 år gamle. Vi foreldre er jo filmfreaks, så det skulle bare mangle at ikke barna ble kinovante i ung alder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:25   #39
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Jeg er litt sånn kino-nazi som hysjer på folk på kino så jeg har nok veldig lav terskel for å ta med ungene ut. Poden er litt opp og ned på hva som er skummelt og er liksom ikke så gira på kino, men jeg synes jo det er så koselig at jeg gir meg liksom ikke helt. Tror cluet er å finne noe som er akkurat passe spennende.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 10:27   #40
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny versjon av Reisen til julestjernen

Éowyn og nolo: Kinodate 9.12? med barn? Andre bergensere velkomne til å være med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no