Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er kaviar og hvitost en vanlig kombinasjon for deg?
Jeg har hørt om det, men spiser det ikke selv. 97 46,63%
Ja, det spiser jeg. 99 47,60%
Hæ? Hva atte?? 10 4,81%
Gummibjørn 2 0,96%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-15, 23:50   #61
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Helt vanlig kombinasjon og det virker som om alle barn spiser det.
Kaviar er et pålegg som ikke spises her i huset.
Om noen skulle elske det, må det spises andre steder.
Det er absolutt det verste jeg kan tenke meg.

Derimot spiser vi mye gulost(Norvegia).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 00:04   #62
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Glupe unger, julebrød er helt uunnværlig til salt julepålegg.

Egentlig sant nok, søtt og salt er jo veldig godt sammen; vi bruker f.eks alltid bacon til pannekaker. Selv om jeg synes det var litt vel rar kombinasjon likevel er jeg mest glad de spiser så variert; har enda ikke møtt på noe innen kjøtt de ikke spiser, hverken som pålegg eller til middag.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 08:43   #63
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Helt vanlig, men jeg spiser det ikke, liker ikke kaviar.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 09:09   #64
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Glupe unger, julebrød er helt uunnværlig til salt julepålegg.

Det er vidunderlig. Jeg elsker julevørterbrød med mye rosiner til sylte, røkt fårelår, juleskinke med masse sennep …

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 09:35   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er vidunderlig. Jeg elsker julevørterbrød med mye rosiner til sylte, røkt fårelår, juleskinke med masse sennep …

Nå blir min mann glad, for han har blitt hånet (av undertegnede...) i årevis for å blande "kake" (som jeg syns julebrød er) og saltpålegg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 09:43   #66
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Vanlig kombinasjon, men jeg spiser det ikke selv, for jeg liker ikke kaviar.

Søsteren min spiste majones på brunosten en periode.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 10:30   #67
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Vanlig kombinasjon, men ikke noe jeg spiser.
Jeg kan ikke fordra kaviar.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 11:12   #68
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå blir min mann glad, for han har blitt hånet (av undertegnede...) i årevis for å blande "kake" (som jeg syns julebrød er) og saltpålegg.

Jeg synest julebrød og boller er nydelig med salt pålegg. Men kaviar spiser jeg ikke. Begge ungene mine luktet kaviar i dag, selv etter å ha pusset tennene.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 12:17   #69
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå blir min mann glad, for han har blitt hånet (av undertegnede...) i årevis for å blande "kake" (som jeg syns julebrød er) og saltpålegg.

Som mossekråkekone, kraftig eksponert for pølsevaff, er alt normalt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 13:31   #70
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Attadetvar?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 17:09   #71
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Ja, spiser det - kjempe godt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 17:16   #72
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Kan forresten anbefale aniskringle med kaviar og hvitost.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 18:07   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Attadetvar?

Pølse i vaffel, en mossegreie visstnok. Altså, "tradisjonsmat fra Moss" sier google... sært for resten av landet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 18:23   #74
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg liker ikke kaviar, men jeg ser hvitost/kaviar-komboen overalt.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kaviar smaker hesteballe, men komboen er helt vanlig. Jeg vil faktisk si nr. 2 etter kaviar og egg. Urk.

What they said.


Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Gulost/hvitost er vel dialektavhengig? Jeg har hørt det, men spiser det ikke. Svogeren min liker brunost med kaviar. Den kjenner jeg ikke like mange som liker.

Har også sett/hørt om komboen brunost og kaviar. Like skeptisk til det som hvitost og kaviar siden jeg ikke liker kaviar.


Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Gummibjørn.

Hvem spiser vel ikke kaviar og hvitost?




Og majones er for øvrig djevelens verk! Mannen kan til alt overmål finne på å spise skive med kaviar og majones, og ikke noe annet.

JEG, derimot, spiser mer enn gjerne skive (må være grovstomp) med smør, brunost (aller helst gudbrandsdalsost), hardkokt egg og salt. NAM! Skjønner at dette er en ikke helt vanlig kombo, så jeg bør vel ikke dømme andre. LOL.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 21:57   #75
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Har hørt om det, ville ikke spist det selv. Jeg klarer ikke en gang lukten av kaviar.

Eldstemann er kjent for merkelige påleggskombinasjoner:

Makrell i tomat og brunost.
Makrell i tomat og servelat.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 22:05   #76
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Jeg spiser ikke kaviar uten hvitost engang. Men hvitost- alene, eller med agurk/tomat, spiser jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-15, 22:54   #77
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Han og min yngste hadde nok kost seg sammen ved et frokostbord, tenker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 15:05   #78
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Verden er syk.. SYK..

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no