Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Om du skulle reise på ferie, helt alene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-16, 09:16   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.374
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du skulle reise på ferie, helt alene

Hva skulle du gjøre da?

Det er ikke noe tema for meg, for feriedagen brukes som regel på familie eller eventuelt noen dag som en fredag (og helgen) til noe venninnegreier.

Men plutselig drømte jeg meg bort til en varm øy (kanskje Hellas) med lite mennesker, sunn mat som jeg slipper å lage selv, rekreasjon, lange turer, gode bøker, langsom trening, hengekøy og sand mellom tærne. Å bare være.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:20   #2
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Passe arrangert yogacamp. Tror jeg. I Italia.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:22   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Jeg hadde også havnet på en eller annen treningscamp. Jeg, som hater å gå i flokk, liksom. Hva er mer saueferie enn det? Men sånn har det blitt!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:22   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

England, Brighton sikkert. Leid en liten leilighet og bare eksistert og sett på alle de forskjellige menneskene der, trent, kost meg på matshopping på supermarkedet, spist pub lunch etc.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:23   #5
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Reiser gjerne på ferie alene jeg, og har gjort det ganske mye. Kan jo ikke la være å reise bare fordi jeg ikke er gift eller har kjæreste. Ikke alle venner man ønsker å dra på ferie sammen med heller. Må jo utnytte fordelen med å være helt fri til å gjøre hva en vil og ønsker selv.

Så jeg har vært på solferie i både Italia og Hellas alene. Blir alltids kjent med noen og faktisk så er det mye lettere å få gode og interessante samtaler med folk når man er alene enn om man reiser sammen med noen. Og så reiser jeg gjerne og besøker venner jeg har i utlandet, synes det er genialt å kunne finne på ting alene på dagtid mens de f. eks jobber eller gjør sine ting, for så å ha selskap av gode venner på kveldstid.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:27   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.089
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Treningscamp har jeg vært på alene, og det var helt topp! Yogaretreat hadde også vært vidunderlig. Storbyferie kunne også vært helt ok.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:30   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Storby. Strandferie alene tror jeg at jeg hadde kjedet meg i hjel på, og jeg kan ikke tenke meg noe som er mindre ferie enn trengingscamp! Angst!

Jeg kunne godt dratt til NY alene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:32   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Da blir det fjelltur. Alpene, Dolomittene, Sicilia, Himalaya, Kashmir eller Atlas. Guidet i Himalaya, Kashmir og Atlas, men gjerne på egen hånd i Italia.

Et par uker på løpecamp hadde også vært fint.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:34   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

En uke på gresk øy hadde vært fint.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:44   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

En uke på gresk øy, med mange gode bøker, en nydelig hvit strand, nok hyggelige tavernaer og gjerne en fin liten by innen rekkevidde - jeg skulle ikke kjedet meg et sekund. Storby kunne også vært bra, men ikke en hel uke.

Treningscamp med masse ukjente folk hadde vært uaktuelt som ferie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 09:47   #11
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

En uke på gresk øy, med mange gode bøker, en nydelig hvit strand, nok hyggelige tavernaer og gjerne en fin liten by innen rekkevidde - jeg skulle ikke kjedet meg et sekund. Storby kunne også vært bra, men ikke en hel uke.

Treningscamp med masse ukjente folk hadde vært uaktuelt som ferie.

Helt på linje med deg!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:00   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Jeg hadde fem dager alene for første gang på ni år i fjor. Da syklet jeg Stelvio passet fra Italia til Sveits med familie. Det var veldig avslappende, bortsett fra anstrengelsene, og hyggelig.

Jeg kunne ha gjort yoga i Italia, pilates, sykling eller fjellturer. Eller jeg kunne reist på voksenhotell med en eller annen aktvitet. Jeg kunne ha utforsket de historiske stedene rundt Napoli, da jeg verken bryr meg om varme eller høyder. Jeg skulle ikke vært kresen hvis jeg fikk tilbud om en uke alene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:01   #13
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Måtte blitt min favoritt, en liten gresk øy. Sol, sand, strand... Bok, ro, trening.

Har gjort det mange ganger og kommer til å gjøre det igjen!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:02   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Muligens yogaferie, men mest sannsynlig storby med masse kulturelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:07   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Omtrent det du beskriver i HI, Pelen.

Jeg hadde en uke alene i Roma, en gang. Det var vidunderlig, bortsett fra 2 dager med matforgiftning, da.

Da så jeg alle Caravaggioene i Roma, og hadde det som "prosjekt".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:09   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Vurderer sterkt å dra til en gresk øy når gutta er hos faren nå i sommer. Da har jeg hatt tre ukers ferie med dem hvorav to i varmere strøk. Ville tatt med meg masse bøker og nesten garantert ikke blitt kjent med noen med vilje.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:10   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

En uke i en storby, eller en treningsgruppeferie hadde jeg gjerne reist på alene. Strender reiser jeg bare til for å bære snill med andre så det hadde jeg ikke gjort alene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:14   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Helst noe med sktiviteter, så feks yoga/sykkel/fottur, eller storbyferie kunne jeg dratt på. Føler meg mer komfortabel alene på hytta enn på sydenstrand om jeg skal slappe av.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:20   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Grunnen til at jeg tenker yoga er at det er en såpass innadvent aktivitet at jeg kan få den alenetiden jeg trenger. Det som taler i mot yogatur er at man kanskje er mer eller mindre stuck på et sted, uten mulighet til å utforske området rundt.

Jeg har vært alene i både London og Berlin, og har elsket det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-16, 10:30   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om du skulle reise på ferie, helt alene

Jeg reiste til London alene da jeg var 17-18 år, og det kunne jeg helt fint gjort igjen. Eller til en eller annen storby. Jeg kunne klart ferie på en strand i sydligere strøk alene også, men siden kjæresten er glad i strand og sol, så hadde jeg nok savnet henne der om jeg reiste alene. Hun er ikke spesielt glad i menneskemengder, køer og storbyer i flere dager, så hadde nok blitt storbyferie alene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no