Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-16, 11:30   #41
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Jeg har aldri blitt fratatt strikkepinnene på noen flyplass. Eneste er at jeg en gang fra Bergen til Oslo på Norwegian ble bedt om ikke å strikke da flyet lettet. Har ikke reist fra Alicante eller Murcia. Barcelona og Malaga er det ingen problemer med strikkepinner.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 11:32   #42
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Jeg har samme erfaring som Amylin. Jeg har reist fra Alicante også.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:32   #43
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Har heller ikke blitt fratatt strikkepinner, men passer på å ha med korte bambuspinner. Og små strikkeprosjekter- bare i tilfelle jeg skulle bli fratatt pinnene. Litt mindre kjipt å miste en sokk enn en halvferdig genser.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:39   #44
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, ærlig talt! Man reiser da med sine beste klær! Det er i dagene før avreise jeg går rundt i ting som like gjerne kunne vært kastet.

Jeg er også der, altså. Men moderen pleier å bo i syden et par måneder hver vinter, så da er glamfaktoren noget lavere. Men beundrer virkelig pakkingen hennes- ingen over og ingen ved siden av!

Nå prøver jeg å slanke boksamlingen (og koffert- kiloene) ved å finne en bra lydbokapp. Tips mottas gjerne!!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 13:52   #45
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Jeg er også der, altså. Men moderen pleier å bo i syden et par måneder hver vinter, så da er glamfaktoren noget lavere. Men beundrer virkelig pakkingen hennes- ingen over og ingen ved siden av!

Nå prøver jeg å slanke boksamlingen (og koffert- kiloene) ved å finne en bra lydbokapp. Tips mottas gjerne!!

Storytel.no har jeg brukt noen måneder nå og har den på telefonen min, og er veldig fornøyd. Laster bare ned et par bøker offline så jeg ikke er avhengig av nett (på fly og sånn og i utlandet). Og laster ned ny bok når jeg finner et trådløst nett når jeg er i utlandet hvis jeg er ferdig med en av de andre jeg har offline. De har ikke de nyeste bøkene og heller ikke alle forfattere (siden det er noen som ikke har godtatt at de streames), men det er så mange bøker jeg ikke har lest at for meg er ikke det noe problem. Elsker lydbøker når jeg er på ferie og sommerstid når en kanskje sitter ute i sola eller på stranda. Første 14 dagene er jo gratis, sånn at du kan teste dem ut, men du må huske på å si opp abonnementet om du ikke skal ha den videre etter gratis perioden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 18:12   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Har heller ikke blitt fratatt strikkepinner, men passer på å ha med korte bambuspinner. Og små strikkeprosjekter- bare i tilfelle jeg skulle bli fratatt pinnene. Litt mindre kjipt å miste en sokk enn en halvferdig genser.


Du trenger jo evt bare å gi fra deg pinnene, ikke strikketøy og garn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 18:27   #47
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Da er jeg i gang....
Har mellomstor koffert.
Poden sin er pakket og har ekstra plass. Det syns jeg i grunnen er veldig greit

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 18:59   #48
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Jeg reiste forresten med metallpinner fra Manchester og fra Gardermoen i sommer uten å bli stoppet. Da jeg reiste innenlands for noen år siden derimot, ble jeg stoppet. Jeg beholdt pinnene, men det så visst litt mistenkelig ut med en boks full av strikkepinner i håndbagasjen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 19:41   #49
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Kjoler er jo greit, men todrlte plagg (shorts, skjørt, topper) tar jeg med meg så at alt stort sett matcher. Denne gangen ikke noe prange eller brune farger så da trenger jeg ikke skor til det. Og bor jeg på hotell med lsundromater så bruker jeg dem om vi er på reise lenge (som nå, 3 uker).

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 22:10   #50
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du trenger jo evt bare å gi fra deg pinnene, ikke strikketøy og garn.

Joda, men det rakner jo når du må ta ut pinnene.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 22:19   #51
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Joda, men det rakner jo når du må ta ut pinnene.

Da ber du dem klippe av pinnene så beholder du senen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 22:22   #52
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Da ber du dem klippe av pinnene så beholder du senen.

Sant nok

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-16, 13:37   #53
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Strikkepinner er ikke ulovlig da.

http://luftfartstilsynet.no/avdeling...rticle1112.ece

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-16, 22:14   #54
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Vi er på 7 ukers ferie i Norden med campervan; en voksen og to barn. Vi har tilsammen med oss færre klær enn mange av dere. Da vi reiste var ståa slik:
Jeg: en kjole på og to med. En cardigan med, en på. Undertøy og strømpebukser/tights nok til ti dager.
Jente 9 år: to bukser og to t-skjorter med, en av hver på. To skjorter med. Sokker og undertøy nok til ti dager.
Jente 8 år: en kjole, et skjørt, en cardigan og en singlet med, et skjørt og en t-skjorte på. Undertøy som over.

I tillegg har vi med sandaler og gummistøvler, regnklær, fleecejakker, ullgensre, luer, skjerf, og badetøy. Med i pakkeplanen var også penger til å kjøpe klær vi fant på turen. Hittil har jeg fått ny kjole og cardigan, eldstejenta har fått shorts og bukse, og yngste har fått bukse, kjole og t-skjorte. Nå har vi så mye klær at vi vurderer å kaste noen av de gamle, eller sende dem i posten hjem.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-16, 23:17   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Problemet med å pakke til norgesferie er jo at man må pakke for 3-4 årstider.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-16, 23:39   #56
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Problemet med å pakke til norgesferie er jo at man må pakke for 3-4 årstider.

Nettopp.

Jeg fikk plass til alt, bortsett fra toalettsaker. De må ligge i podens koffert.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 00:01   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Norgesbagasjen min ser veldig annerledes ut:

En liten koffert til hver person med "inneklær" (inkl. langsbukser og tykke gensere) og sommertøy.
En bag til meg med mitt tur- og treningstøy + toalettsaker
En stor felles bag til skotøy (støvler, flere par joggesko, fjellsko, finsko)
En stor felles bag til tur- og yttertøy (regntøy, fleece, skallklær, dunjakker...)
En badebag med badetøy og badehåndklær
Noen store (tomme) fjellsekker
Telt, soveposer, liggeunderlag

Greit å ha romslig bil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 00:04   #58
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Strikkepinner er ikke ulovlig da.

http://luftfartstilsynet.no/avdeling...rticle1112.ece

Nei, men det er opp til hver flyplass å vurdere. Jeg har vært heldig på alle jeg har vært på.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 00:06   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Norgesbagasjen min ser veldig annerledes ut:

En liten koffert til hver person med "inneklær" (inkl. langsbukser og tykke gensere) og sommertøy.
En bag til meg med mitt tur- og treningstøy + toalettsaker
En stor felles bag til skotøy (støvler, flere par joggesko, fjellsko, finsko)
En stor felles bag til tur- og yttertøy (regntøy, fleece, skallklær, dunjakker...)
En badebag med badetøy og badehåndklær
Noen store (tomme) fjellsekker
Telt, soveposer, liggeunderlag

Greit å ha romslig bil.

Det kommer jo veldig an på hvor i Norge man skal, da. I sør pakker jeg kun med en fleecejakke og regntøy, ikke noe varmere enn det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-16, 00:10   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Jeg er forberedt på alt (vi har gått noe i fjellet også, og der var det IKKE varmt. Traff på snø). I fjor sommer trengte vi det meste også. Det var faktisk varmere nå i jula på Sunnmøre, enn det var i fjor sommer da vi var der på ferie.

Er på Vestlandet, nord til sør.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no