Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å "ta" en sykedag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er ditt forhold til egenmelding/sykedag?
Bruker kun egenmelding når jeg er syk 110 68,32%
Det har hendt en sjelden gang at jeg tar en sykedag selv om det egentlig ikke er nødvendig 24 14,91%
Egenmeldinger/sykedager er til for å brukes opp - jeg har jo krav på fri innimellom 0 0%
Jeg jobber ikke/jobber hjemme - egenmeldinger finnes ikke 9 5,59%
Annet - spesifiser nærmere 2 1,24%
Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller 16 9,94%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-07, 17:58   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Å "ta" en sykedag

Etter å ha overhørt en samtale på bussen der to kompiser planla hyttetur til helgen, er jeg nysgjerrig på hvordan sykedager egentlig praktiseres.

Den ene av de to lurte på om ikke den andre kunne ordne seg fri litt tidligere - eller "ta" en sykedag.

Nå - er du alltid syk når du bruker egenmelding?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:01   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Ja det er jeg. Syk eller veldig, veldig sliten.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:07   #3
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Aktiv medeier i AS for tiden. Egenmelding - hva er det?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:10   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Når jeg er syk er jeg som oftest sykemeldt, jeg kan ikke huske sist jeg brukte en egenmelding? HVis jeg er halvsyk eller hangler har jeg mulighet til å jobbe hjemmenfra og det er noe jeg benytter meg av.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:11   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Å "ta seg en sykedag" er ikke annet enn skulk. Jeg skulker ikke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:12   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg bruker aldri sykedager som fridager, nei. Til gjengjeld har jeg en arbeidsgiver som ikke driver millimeterrettferdighet på tilvenning i barnehage og gå tidlig innimellom og sånt.

Gjensidig tillit osv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:12   #7
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Bruker egenmeldinger når jeg føler meg for dårlig til å gå på jobb.
Jobben krever meg 100%.

Trenger ikke ha feber eller noe, men føle meg rett og slett dårlig.

__________________
•·.·Ž¯`·.·• •·.·Ž¯`·.·•

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:13   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg sliter med å holde meg hjemme selv om jeg virkelig er syk. Det har skjedd flere ganger at jeg har blitt sendt hjem igjen (som et annet barnehagebarn). Så jeg tilhører definitivt den første kategorien.

Men jeg har en del venninner som rett som det er tar seg "en tredagers". Jeg skjønner dem ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:16   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Er alltid for syk til å gå på jobb hvis jeg tar en sykedag.
Men jeg har hatt lyst til å ta en "sykedag" uten å være spes syk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:17   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er syk hvis jeg bruker egenmelding. Jeg har brukt egenmelding et par ganger der jeg har vært tufs, men ikke skikkelig febersyk (enda).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:18   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Har aldri tatt en egenmelding men har jobbet veldig lite i mitt liv og. Men jeg hadde bare 1 dag fravær fra skolen i hele graviditeten og det var en 4 timers dag.. har ikke lett for å holde meg hjemme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:20   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Når jeg er syk er jeg hjemme. Har jeg behov for fri av en annen grunn søker jeg permisjon. Vanlig trøtt er ikke grunn. Men sliten over lang periode kan være grunn (bedre med en egenmeldingsdag enn lengre sykemelding). Jeg er nesten aldri syk, og har alltid dager til overs. Det har hendt at dersom barna er syk og jeg småhangler så tar jeg sykdom på meg, ikke barna hvis det begynner å bli lite med sykt barn dager.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:21   #13
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er for dårlig til å jobbe om jeg er hjemme.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:21   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Hos oss er den "tredagersen" borte.. og det er vel lik så greit. For da tror jeg mange tok 2-3 dager, som kanskje egentlig trengte bare 1?

Jeg tar egenmelding når jeg er syk, men som regel må jeg jo bestemme meg dagen i forveien, og det har hendt at jeg har vært bedre enn forventet dagen etter - og hatt litt dårlig samvittighet. Men frisk har jeg aldri vært.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:32   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg tar ingen sykedager for å gjøre annet enn å være syk nei.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:35   #16
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Tar jeg sykedager, så er jeg syk - kommermegikkeoppavsengensyk.
Tar de ikke bare for å slappe av eller ferie

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:38   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Egenmelding brukes når man er for syk til å jobbe. Sånn praktiserer i alle fall jeg det.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:38   #18
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Syk eller veldig, veldig sliten.

Sånn er det her også.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:40   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Jeg er syk når jeg er hjemme på egenmelding. Det er egentlig ganske sjelden det skjer, er litt sånn som går på jobb selv om jeg kanskje kunne hatt godt av en dag eller 3 hjemme.

Hos oss er også 3dagersen borte og det er bare til det positive, for når det var slik at man brukte 3 dager selv om man bare var syk en dag så tror jeg flere holdt seg hjemme en dag ekstra der de egentlig kunne vært på jobb. JEg syns det nye systemet fungerer mye bedre.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 18:41   #20
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Å "ta seg en sykedag" er ikke annet enn skulk. Jeg skulker ikke.

Helt enig.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no