Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes vi om valget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 10:09   #41
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når du har såpass sterke og uttalte meninger om akkurat SV, synes jeg det er rart at du velger å ikke stemme selv. (For min egen del er det veldig ofte ønsket om å minske oppslutningen til de partiene jeg liker minst som er den sterkeste grunnen til at jeg stemmer - ikke det at jeg er veldig glad i noen enkeltpartier og ønsker å slutte meg til dem.)

Jeg pleier å stemme ved Stortingsvalg, og ofte også ved kommunevalg. Jeg syns det var en tragedie at SV fikk komme i regjering. Der har de ingenting å gjøre.

At jeg valgte å være hjemmesitter i år har flere årsaker, uten at jeg ønsker å gå inn på det her.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:21   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.240
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Jeg er ganske godt fornøyd. Skulle ønske V hadde gjort det enda bedre, selvsagt.

Og hvis alle som ikke stemte V fordi de var redd for FrP-byråd hadde stemt V, hadde vi kanskje unngått FrP-byråd!

Jeg tror jeg kjenner nok folk alene som har brukt det argumentet til at det hadde avgjort Oslo.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:26   #43
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg tror vi er fra samme kommune, og jeg har samme funderinger som deg.

Jeg håper virkelig at vi unngår Frp-ordfører. Virkelig.

Nysgjerrig...
Tror vi bor i nabokommuner, men det er ikke bedre med Frp-ordfører der du bor.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:28   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Jeg er egentlig ganske sur.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:32   #45
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Nysgjerrig...
Tror vi bor i nabokommuner, men det er ikke bedre med Frp-ordfører der du bor.

I Skien er det Venstre som har vunnet. :ikke fornøyd likevel:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:34   #46
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Vi er relativt fornøyd med at AP i nitteda<l holder stand ift. antall kommunmestyremedlemmer. MEN SV har gjort et fryktelig dårlig valg og SP har også halvert sin oppslutning. Det gjør at vår samlede blokk har mistet sitt flertall.
I tillegg har høyre gjort et brakvalg og FrP har god fremgang.Det er noen få stemmer som skiller A, FrP og H! H og FrP kan nå, om de samarbeider med et annet parti (Pensjonistpartiet, venstre eller KrF, sannsynli8gvis, men her er faktisk også SP uforutsigbare).

Jeg har fått plass i kommunmestyret, da Vi er marginalt størst, men jeg forbereder meg på en tilværelse som opposisjonspolitiker...

Vi hadde forresten valgdeltagelse opp på 70-tallet. Det må vi vel si oss rimelig fornøyd med. Sist lå den på 50%

Gratulerer med plass i kommunestyret! Dere får Mette Tønder som ordfører?

__________________
www . giblod . no
anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:38   #47
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Tja... Sånn helt lokalt er det fortsatt uavklart hvem som blir ordfører. Tror ikke jeg ville jublet for noen av kandidatene.

...

På fylkesplan (Hordaland) og landsplan er jeg skremt over den konservative framgangen til høyre og Frp.

Synes likevel det er svært betenkelig for demokratiet at Frp mange steder blir blokkert av samtlige av de andre partiene selv om de har klart flest stemmer. Tenker da særlig på Osterøy og andre kommuner som Bergen og omegn. Jeg ville ikke trivdes med Frp-samarbeid selv, men det er faktisk mange velgere som har stemt på dem. Det må da være med på å øke den mye omtalte politikerforrakten at de andre partiene ikke respekterer Frp's velgere?

Dilemma!

__________________


Sist redigert av tink : 12-09-07 kl 08:47. Årsak: klippe klippe
tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:39   #48
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

I Skien er det Venstre som har vunnet. :ikke fornøyd likevel:

Der vet man vel heller ikke hvem de velger å samarbeide med ennå?
Nå ser det ut som om det ikke blir Frp-styre i kommunen min denne gangen heller. Krysser fingrene for at vipperne velger fornuftig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:41   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.240
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Tink, jeg synes ikke det. Så sant de ikke har flertall, har de fleste valgt IKKE å stemme på dem, og de fleste partiene har sagt på forhånd at de ikke ønsker å samarbeide med FrP. Jeg hadde blitt RASENDE hvis V hadde sagt seg villig til å sitte i byråd med FrP likevel etter at jeg har stemt på et parti som har lovet det motsatte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:43   #50
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Denne så jeg ikke før nå.

Jeg er bekymret jeg da..

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:47   #51
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Tink, jeg synes ikke det. Så sant de ikke har flertall, har de fleste valgt IKKE å stemme på dem, og de fleste partiene har sagt på forhånd at de ikke ønsker å samarbeide med FrP. Jeg hadde blitt RASENDE hvis V hadde sagt seg villig til å sitte i byråd med FrP likevel etter at jeg har stemt på et parti som har lovet det motsatte.

Personlig er jeg veldig, veldig enig. De har tross ikke reint flertall - men utgjør likevel det største partiet. Og "min" side er i ferd med å gjøre det samme mot et annet parti her hvor jeg bor.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:50   #52
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

De jeg trakk lodd mellom gjorde det ganske bra.

På den ene siden er jeg jo fornøyd med det. På den andre siden gjør det det ansvarsfraskrivelsen vanskeligere.

Ben "skyldig" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:54   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er ganske godt fornøyd. Skulle ønske V hadde gjort det enda bedre, selvsagt.

Og hvis alle som ikke stemte V fordi de var redd for FrP-byråd hadde stemt V, hadde vi kanskje unngått FrP-byråd!

Jeg tror jeg kjenner nok folk alene som har brukt det argumentet til at det hadde avgjort Oslo.

Min kollega på Grünerløkka ringte meg i går fortalte at det hang store, gule plakater over hele Løkka med oppfordring om ikke å stemme Venstre. Positivt at de gjorde det så bra allikevel!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:56   #54
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Jeg er godt fornøyd, her beholder vi en god ordfører

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 10:57   #55
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Sørgelig. Heldigvis rødt flertall her i kommunen.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 11:01   #56
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Jeg er selvsagt veldig skuffet over at SV gjør et såpass dårlig valg, men nokså fornøyd med at Frp ser ut til å miste ordførerne her og i nabokommunen.

Valgdeltakelsen er jeg svært skuffet over.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 11:28   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.308
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 11:47   #58
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Min kollega på Grünerløkka ringte meg i går fortalte at det hang store, gule plakater over hele Løkka med oppfordring om ikke å stemme Venstre. Positivt at de gjorde det så bra allikevel!

Ja det stemmer nok at det er voldsomt mange potensielle V velgere på Grunerløkka. Det er mange som meg som mener det er et fett om Venstre sitter i byråd med Frp eller om de sitter utenfor å gir sin støtte til dem. Man stemmer på to blokker, valgene er H, Frp, V eller KrF eller Ap, SV, RV og Sp. Stemmer man på V gir man sin stemme til borgerlig blokk, der er FrP inkludert i Oslo. Derfor blir det så dumt å si at man ikke stemmer på FrP politikk ved å stemme Venstre. Selvfølgelig vil FrP få styre og herje om man stemmer inn et borgerlig byråd og det gjør man når man stemmer Venstre.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 11:55   #59
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Gratulerer med plass i kommunestyret! Dere får Mette Tønder som ordfører?

Tja...FrP er jo marginalt større ( men med samme antall representanter) så vi kan også få Tone T Johansen...De er avhengige av støtte fra ett parti til, så noen i vippeposisjon kan avgjøre ordførerspørsmålet.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 12:03   #60
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Hva synes vi om valget?

Spennende! Håper det blir Mette.

__________________
www . giblod . no
anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no