Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-14, 16:32   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Gjør ikke tannlegehøyskolene slikt rimeligere?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 16:43   #22
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Hun har ikke hjemmesykepleie? Har man det i mer enn 3 md og mer enn et visst antall besøk blir tannlege dekt.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 16:51   #23
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg vet ikke om det var billig da men. Ei veninne av meg fikk laget og lagt ei bro i over minst fire tenner(fortenner) da hun var Au pair i England for 20 år siden. Tannlegene hun har gått til i her i Norge i etterkant er imponert over hvor bra jobb som er gjort med den broa. Den står visstnok like fint etter 20 år. Så det er ikke alle som har dårlig erfaring med tannbehandling i utlandet.

I England får man vel bare billig tannlegebehandling hvis man er medlem i NHS, og knapt nok da - det er stor mangel på NHS-tannleger. I tillegg har de slått ganske hardt ned på "tannturisme" tror jeg.

Jeg var ikke imponert over min tannlege når jeg bodde der, men kunne ikke skifte for det var ingen andre. Men det betyr jo ikke at alle er dårlige.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 19:00   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Hun har ikke hjemmesykepleie? Har man det i mer enn 3 md og mer enn et visst antall besøk blir tannlege dekt.

Nei, sykdommene er ikke kommet så langt enda, hun klarer seg selv foreløpig. Men jeg mener da hun bestemt må ha krav på noe? Hun er jo for søren uføretrygdet, bor i kommunal bolig og eier ikke nåla i veggen, skal hun virkelig måtte betale alt selv? Hun får jo ikke lån i banken engang. Hun mente hun måtte dekke alt selv, men hun skulle sjekke litt i dag, jeg må høre med henne hvordan det er gått.

Synes så synd på henne, at dette skulle skje nå. Akkurat når ting så ut til å gå bedre, økonomisk og alt (hun hadde akkurat kommet seg litt ovenpå). Argh, noen får bare alt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 19:44   #25
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Mamman min har vært i Riga og er fortsatt kjempefornøyd. Har skrevet litt om det her; http://www.foreldreportalen.no/forum...light=tannlege

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 19:46   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Jeg hadde ikke tatt sjangsen. Er så utrolig kjekt å bare kunne ringe og komme innom om noe skulle gå galt i ettertid.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 21:12   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Kjekt ja, men til 40.000 er det ikke så lett å bare gå til tannlegen her heller ...
Hun har snakket med NAV nå, de sa det var en behandlingstid på 6 mndr og så lenge kan hun ikke vente. Hun er så langt nede at jeg sitter her og er redd. Men de sa de kunne prøve å fremskynde det så fort de kunne. Får bare vente og se.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 21:22   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Kjekt ja, men til 40.000 er det ikke så lett å bare gå til tannlegen her heller ...
Hun har snakket med NAV nå, de sa det var en behandlingstid på 6 mndr og så lenge kan hun ikke vente. Hun er så langt nede at jeg sitter her og er redd. Men de sa de kunne prøve å fremskynde det så fort de kunne. Får bare vente og se.

Jeg har svidd av ganske nøyaktig 40 000 kr på tannlege på 1,5 år. Har hatt en del problemer og fikk faktisk telefonnummer hjem til tannlegen om det ble krise... (fikk infeksjon++++). Jeg syntes det var utrolig betryggende.

Men okei.. om hun har en krise på gang, så kan jeg være enig i at det kan være en ide. Men likevel... jeg hadde nok vært nervøs.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 11:42   #29
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

6 md behandlingsfrist på NAV? Min kollega hjalp en pasient med dette forrige uke. I møte fikk de svar dagen. De fikk en avtale med tannlegen om avbetaling. Hvis det ikke gikk skulle evt. Nav bistå.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 12:13   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Åh? Det var det de sa til min mor, i hvert fall. Hun går rundt med en helt knekt fortann og tør ikke å smile, lever omtrent på flytende føde og er fullstendig nede i kjelleren. Så 6 mndrs er jo helt umulig å vente. Jeg skal snakke med henne i morgen, kanskje legen hennes også kan hjelpe, han er god på papirer og sånt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 12:20   #31
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.394
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Hør med tannlegen om det går an å få til en avbetaling og om tannproblemene skyldes sykdomene eller tannkjøttsykdom, så tror jeg hun har rett på å få refundert en del.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 12:25   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Man har ikke automatisk krav på tannlege selv om man har lav inntekt. Om hun tar medisiner som gir munntørrhet eller tannkjøttsykdom, så kan hun få det dekt. Det er tannlegen som hjelper med å søke til HELFO mener jeg.

Hun har jo et prisoverslag nå. Hun kan jo søke om stønad/supplerende sosialstønad. Er ikke 6 mnd behandlingstid altså. Trodde det var 6 uker jeg. Det er ofte bedre å få en avtale med noen enn å ringe tror jeg. De svarer da på mer generelt nivå...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 12:53   #33
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.394
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

NAV skal i alle fall gi et foreløpig svar etter forvaltningsloven (innen 6 uker) om det ikke er mulig å behandle søknaden om støtte før den tid.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 14:18   #34
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Har en venninne som er ufør og fikk dekt av NAV tannbehandling for 30 000 kr, ingen sykdommer eller lign som gir rett på hjelp fra helfo. Søk ihvertfall om hjelp fra NAV, 6 mnd er standardar svar du får beskjed om men det trenger ikke ta så lang tid. Jeg har hørt om andre som har vært i utlandet og vært uheldige og måtte rette det opp her hjemme og det ble dyrt, man har vel ikke så mye rettigheter om ting skulle gå galt.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 19:36   #35
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.834
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Jeg vet ikke hvordan det er du bor, mulig Bergen blir det nærmeste, men på tannlegehøyskolen gjør de tannbehandling til mye lavere pris. Man betaler kun for utstyr, ikke tid. En jeg kjenner fikk satt inn krone der til 5000, alt inkludert. Eneste minus er at man må påregne mye tid, tror han måtte dit fem ganger og det tok tre timer hver gang, men han syntes det var vel verdt det for å få det gjort til en tredel av prisen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 20:27   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Tusen takk for svar, dere. Hun har tannkjøttsykdom, vet jeg, og har slitt med det halve livet. Mye tannproblemer opp gjennom årene.
Jeg skal som sagt snakke med henne i morgen og vise henne svarene deres. Håper ting ordner seg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 15:54   #37
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Har hun vært utsatt for en ulykke? Da kan det hende at hun får igjen tannlegepenger på forsikringen. Det fikk i alle fall min kollega som slo ut tre tenner på en bytur.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 18:56   #38
Gabi
Plutselig tilbake
 
Gabi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
Innlegg: 148
Gabi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Moren min er veldig fornøyd med Eurodent. De arrangerer også fellesturer, slik at en slipper å reise alene.
De har kontor i Oslo, der en tar forundersøkelsen og finner ut hvor mye det vil koste.

Gabi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 12:17   #39
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Jeg hadde ikke gjort dette. Komplikasjoner kan oppstå, og hva gjør man da? Får det fikset i Norge? Hadde heller satset på Sverige som noen her foreslår.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 12:19   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sånne tannlege-reiser til utlandet?

Tråden over 3 år gammel. Det er en ivrig sjel som har dratt den opp for å reklamere for sin egen klinikk, I suppose.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no