Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Test av vinterdresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-10, 18:50   #41
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Det er ikke samme modell som vant testen jeg har kjøpt, men jeg leste et sted at det hovedsaklig er design som skiller de to typene.

På Didrikssons sine sider faktisk:

"Tremblant overall Samma material och tekniska specifikationer som testvinnaren Tignes, men i annan design och färg. Tremblant finner du i välsorterad barnfackhandel."

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 18:52   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Jeg synes slike tester er vanskelig å forholde seg til. Det er alltid en eller annen billigdress som gjør det veldig bra, men hvilken det er varierer fra år til år. Min erfaring er at hvis jeg kjøper reimatec+ får jeg noe som fungerer. Hver gang. Og jeg har kjøpt billigklær som har blitt dyre fordi de må erstattes mer enn en gang.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 20:56   #43
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

De har Didrikson på XXL i Trondheim. Kikket på dem i dag og de så fine ut. Men, vannsøylen er bare på 2000 mm, noe som overhodet ikke regnes som vanntett. Kan ikke begripe at de scoret så bra på vanntetthet da? De hadde en annen type dress med vannsøyle på 10000, men der var prisen høyere også.

Jeg har uansett TTH til minsten i bhg og 2009-modell Reima tec til skolejenta.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:27   #44
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Vi trenger en (vinter)dress nummer to, typisk til å ha hjemme, evt. til barnehagen når den andre er på vask. Er Name It greit til slik bruk? Jeg har vurdert Reflex, men har ikke kommet lenger enn til tanken foreløpig.

Vi har hatt en Name It dress nylig og den er fin på alle måter bortsett fra at den er veldig lang i ryggen, slik at den "segger" eller hva ungene sier. Jeg liker det ikke. Anbefaler å prøve dressen med tanke på dette før du evt kjøper. Jeg prøvde på gutten vår, men det vises kanskje ikke så godt når han står stille i butikken som når han klatrer i trær og løper på gresset... Jeg kjøpte en HH dress som dress nr to. Tror de har den rutete modellen på tilbud på Obs for 499,- akkurat nå.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:18   #45
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Det er ikke samme modell som vant testen jeg har kjøpt, men jeg leste et sted at det hovedsaklig er design som skiller de to typene.

Ok, det var bra da!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:14   #46
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

De har Didrikson på XXL i Trondheim. Kikket på dem i dag og de så fine ut. Men, vannsøylen er bare på 2000 mm, noe som overhodet ikke regnes som vanntett. Kan ikke begripe at de scoret så bra på vanntetthet da? De hadde en annen type dress med vannsøyle på 10000, men der var prisen høyere også.

Jeg har uansett TTH til minsten i bhg og 2009-modell Reima tec til skolejenta.


Noen som har tenkt over dette?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:17   #47
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Jeg har didriksson regnjakke til poden som går i 3.klasse. Den funker greit nok, men i ordentlig bergensregnvær, så synes jeg jakken blir lett fuktig på innsiden (skuldrene). Husker ikke vannsøylen på den, men vil tro det er noenlunde samme type. Er ihvertfall sånn "allværjakke" stoff.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:24   #48
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Noen som har tenkt over dette?

Hvor står dette?
Synes det er vanskelig å finne info på hjemmesiden dems.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 00:45   #49
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Det står på nettsiden deres at testvinneren har 2000 i vannsøyle.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 09:13   #50
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Hvordan kom den HH dressen som er på tilbud hos Gsport ut da? Ser ingenting om den.... Noen mer erfaring?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 13:34   #51
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Vi kjøpte Name It-dressen i dag, er spent nå!
Var først på Junior Barneklær for å se på Reima og Isbjörn, men når det er totalt uframkommelig i butikken, og servicen totalt fraværende, da går jeg videre altså.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:11   #52
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Hvor står dette?
Synes det er vanskelig å finne info på hjemmesiden dems.

Hvis du klikker på linken over her, så ser du det står Dry 2. Det betyr vannsøyle 2000. Dry 10 er vannsøyle 10000.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:12   #53
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det står på nettsiden deres at testvinneren har 2000 i vannsøyle.

Akkurat. Det er langt fra vanntett, og jeg lurer på hvor lenge dressen er testet i vann? Et plask i vanndam holder ikke, men lek over flere timer.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:23   #54
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

DETTE BLE TESTET:

VANNTETTHET: Før vanntetthetstesten ble samtlige dresser vasket og tørket tre ganger. Vaskeanvisningen til hver enkelt dress ble fulgt. Fem prøvebiter ble tatt ut fra underdelen på hver vinterdress. Prøvebitene ble belastet med et vanntrykk som økte jevnt fra null til ti meter. Testmetode SS-EN 20 811:1992.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 21:32   #55
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Teflona: Ok. Hva tilsvarer det i lek, tro? Er dressen virkelig tettere enn det som står på da?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 22:14   #56
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Ang ReimaTec og vanntetthet.

Kollegaen min var innom en forhandler med ReimaTec parkdress som lakk som en sil. I den forbindelse fikk hun forklaringen på hvorfor ReimaTec scorte så dårlig på årets vinterdresstest: Prototypen var testet, og den var uten den vanntette membranen.. eller noe i den duren.

Her har barna ReimaTec+, ReimaTec, PrinsesseTroll. Alle fra i fjor. Eldste må ha nytt, men vi går for todelt. Hvilket merke vi velger til henne er jeg usikker på.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 23:09   #57
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

DETTE BLE TESTET:

VANNTETTHET: Før vanntetthetstesten ble samtlige dresser vasket og tørket tre ganger. Vaskeanvisningen til hver enkelt dress ble fulgt. Fem prøvebiter ble tatt ut fra underdelen på hver vinterdress. Prøvebitene ble belastet med et vanntrykk som økte jevnt fra null til ti meter. Testmetode SS-EN 20 811:1992.

Aner ikke, og den testet dårlig på puste-egenskaper om det er viktig. Jeg har ikke planer om å kjøpe den dressen- Det står også på siden at Reima ikke hadde sendt riktig testmateriale.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 23:17   #58
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Det bare bekrefter mine mistanker om at testen ikke holder helt mål og ikke er helt til å stole på. De har jo heller aldri TTH med, det synes jeg er dumt.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 23:23   #59
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Det ble sagt en gang at de testet med å tømme en spiseskje med vann nedpå dressene, ble de ikke våte gjennom da så var de vanntette.
Jeg stoler ikke på disse testene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 23:25   #60
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Coopdressen som vant i fjor (?) var vanntett, men utrolig tung og klumpete. Egnet seg best til barn over 3-4 år. Slikt sier de ingenting om på testene.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no