Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reima eller PoP vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-11, 16:36   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Vi hadde Isbjörn of Sweden i fjor, superfornøyd og har kjøpt samme i år. Vår lille treåring (som nå er blitt fire) brukte da 92 i størrelse. Denne dressen er fin for de som er tynne og litt lange.
Han ble aldri våt, selv ikke på våren med vann oppå snå og is!


Godt å høre dere var fornøyd, gleder meg til å teste ut vår i år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 18:06   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Isbjørn er den eneste av dressene (eller todelt, så jakken) som storebror har fått til å lage hull i, faktisk. Kjipt. - Men buksa er helt super!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 18:19   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Det er vel høyst på tide å tenke på dette igjen. Vi har brukt reima høstdress med ull under tidligere. Lurer på vinterdress i år, men liker løsningen vi har hatt også. Ikke at jeg aner når jeg har pleid å kjøpe dem da, i år har jeg mest sett vinterdresser, kanskje derfor jeg tenker på en slik. Vintertøy er vanskelig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:06   #24
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Denne tråden var ikke særlig hjelpsom. Masse forskjellige erfaringer, og jeg blir bare forvirret. Kanskje vi skal kjøpe etter hvilken farge som er finest? Jeg har lyst til å kjøpe rød eller lilla dress uten for mye glorete mønster. Som sagt bør den være ganske høyt på vannsøyle (helst 10 000, minimum 8000), og slitesterk, samt ganske langsmal i fasongen.

Hvis det blir TTH, hvilken størrelse burde jeg gå for når hun nå er ca. 86 cm lang og litt over 11 kg, og lang i beina ift. overkroppen? Hun har som sagt brukt Reima vår- og høstdress i 92, og den er litt stor, men OK når den brettes opp.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:07   #25
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Om hun er smal så er vel ikke Ticket det beste, den ble hvertfall veldig vid for vår gutt.
Isbjørn passer smale barn godt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:08   #26
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Isbjørn er den eneste av dressene (eller todelt, så jakken) som storebror har fått til å lage hull i, faktisk. Kjipt. - Men buksa er helt super!


Så kjipt med hull i jakken da, håper ikke det skjer her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:09   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvis det blir TTH, hvilken størrelse burde jeg gå for når hun nå er ca. 86 cm lang og litt over 11 kg, og lang i beina ift. overkroppen? Hun har som sagt brukt Reima vår- og høstdress i 92, og den er litt stor, men OK når den brettes opp.

Så vidt jeg vet er TTH lange i overkroppen, korte i beina.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:11   #28
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Nera, i Reimatec har jeg kjøpt den størrelsen ungen bruker og det har fungert finfint. Nå har hun en høsdress i 98 og den er mer enn stor nok. Hun er 98 cm lang nøyaktig nå. Denne vil passe ut våren er jeg sikker på. Hun hadde 92 i forrige sesong, og var vel på størrelse med jenta di. Hvis hun bruker str 86 hadde jeg gått for dress i 92.

Jenta har en POP jakke som vi er ganske fornøyd med også. Den har hun faktisk i 104, men er str 98. Den passer fint. Begge disse plaggene er skallklær uten for.

I vinter prøver vi Ticket str 98 den ser ut til å passe strålende, og gutten som bruker 116 har fått isbjørndress i 122. Han har også fått en jakke fra Ticket i str 116- (jeg kjøpte alt dette i januar på salg og ser ut til å ha klaffet med størrelsene! ) (med unntak av snuppas vintersko str 26 som er samme som joggeskoene jeg kjøpte i sommer)

Jeg har slanke barn tror jeg, hun er 98 cm og 14 kg, han er 120 cm og 20 kg, og alle dressene vi har brukt har passet fint. Inkl Reflex sin, men den var ikke vanntett. De har lange ben.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:20   #29
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Hmm, så Reflex er lange og smale? Jeg er litt skeptisk til Reflex fordi jeg oppfatter det litt som et billigmerke, men samtidig har vi hatt endel inneklær og ull derfra, og alt har vært supert.

Vi må vel bare få prøvd litt forskjellig, tenker jeg. Bytterett er en fin ting.

Finnes det nettbutikker med Isbjörn?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:23   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Reflex er jo et billigere merke enn reima og andre merker i denne tråden. Men de har fungert utmerket. De har ofte 2 typer, en med 5000/10000(opp til rumpen) i vanntetthet og en med 10 000 over hele. Her i området bruker veldig mange reflex. Tror det er fordi det er refelx butikker på hvert eneste senter, men og fordi de fungerer faktisk i forhold til prisen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:25   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hmm, så Reflex er lange og smale? Jeg er litt skeptisk til Reflex fordi jeg oppfatter det litt som et billigmerke, men samtidig har vi hatt endel inneklær og ull derfra, og alt har vært supert.

Vi må vel bare få prøvd litt forskjellig, tenker jeg. Bytterett er en fin ting.

Finnes det nettbutikker med Isbjörn?



www.vpg.no de har tilbud på de nå, er vel bare rød og str 98 igjen.
www.uteunger.no
www.smakryp.no
www.lillevanilje.no

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:29   #32
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Isolde, kjøpte en Reflexdress til ca 700 kr i fjor, den holdt kjempebra så lenge det var minusgrader, men med slaps og regn holdt den ikke tett dessverre. Tror det var den beste dressen, jeg spurte i alle fall etter den.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:31   #33
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Eller så begynte Bergans med dress i vår, så kansje de kommer med vinterdress nå snart?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:33   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Den som var den beste var den med pelskant. Var bare en dress i fjor med 10 000 over hele. Vår ble ikke våt i den. Selv om jeg har veldig god erfaring med den så sier magefølelsen at reima og isbjørn er bedre. Men Reflex er godt nok.

Man kan jo bli våt uansett om man svømmer i slaps og det siger opp.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:33   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Reflex er jo et billigere merke enn reima og andre merker i denne tråden. Men de har fungert utmerket. De har ofte 2 typer, en med 5000/10000(opp til rumpen) i vanntetthet og en med 10 000 over hele. Her i området bruker veldig mange reflex. Tror det er fordi det er refelx butikker på hvert eneste senter, men og fordi de fungerer faktisk i forhold til prisen.

Funker reflex for oss som helst ikke vil ha regndress også? Knerten hadde en dress derfra når han var liten, str 74, som skulle være vanntett, husker ikke van søyle, men husker at han ble våt i baken en dag det hadde regnet så sklia og huska var våte. Det regnet altså ikke, men vått der han satt. Derfor har jeg ikke turt meg på reflex igjen jeg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:34   #36
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Her bader frøkna gjerne i sørpedammer halve vinteren, så vanntettheten er veldig viktig. Barnehagen har en tendens til å dra regnbukse utenpå dressen på våte dager, men i ReimaTec-dressene har snuppa vært så tørr at de har sluttet med det. Men så var det den suboptimale passformen, da.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:36   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

At de blir våte når de svømmer er jo selvsagt, så egentlig er det nesten uansett hva jeg kjøper til Knerten, for han er jo den som bader i vannet, og vann er der, mange plasser. Så han er jo våt uansett, det kommer inn enten oppe ved nakken, eller trekker opp ved armer og ben, for altså, han bader. Ull, ull og atter ull under, så blir han i det minste bare våt, ikke kald...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:36   #38
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Vi har aldri regntøy. Jeg vasker alltid med tech wash og vasker skjeldent da. Men tror man kan være heldig og uheldig. Men frem til i fjor så har reflex som oftes hatt 5000 i vanntetthet og det er jo litt lite.

Problemet er at veldig få er som oss som aldri bruker regntøy så jeg får aldri prøvd skikkelig ut dresser på jobb. Har prøvd å lære opp kollegaer at om de har vanntett dress så kan de bare droppe regntøyet. Men de klarer ikke la være å bruke det.

På min avdeling så har det vert mye bevernylon de siste årene desverre. Eller POP og Reima på de som ikke har regntøy. Og det er de med dress som er de tørreste.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:39   #39
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Jeg har hentet dressen nå og den har ingen pelskant. Men det var altså årets modell og jeg spurte etter den som skulle ha 10 mm vannsøyle. Jaja, jeg finner ingen info i dressen. Selvsagt kan de bli våte uansett, men denne dressen var altså dessverre ingen højdare i vår yttertøykarriere.

Jeg har merket klærne for sesongen i dag.
Overtrekksbukse fra Lindex: "Ikke vanntett"
Regnbukse fra Troll. "RESERVE"
Dress fra Reimatec: "VANNTETT!!!"
Jakke fra pop: "VANNTETT IKKE TØRKESKAP" Så får vi se hvordan det går.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:39   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Barnehagen har storbrukt regndressen jeg sa var til reserve de dagene han hadde badet den vanntette dressen våt. De skryter av dressen hans, men like sikkert er det regntøyet som er brukt i massevis. Jeg har derfor lyst å droppe regntøy neste år, heller ha en ekstradress, men da må dressen holde...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no