Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Hvor lenge lever en mobil(din mobil?
0-6 mnd 4 4,65%
6-12 mnd 13 15,12%
12-18 mnd 26 30,23%
18-24 mnd 17 19,77%
over 2,5 år 26 30,23%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-08, 19:37   #21
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

sony ericsson...varer bare max 1 år,,

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 20:33   #22
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Samme som Ms. Lee.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:12   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Jeg har akkurat fått ny telefon (i forsinket føde-gave fra mannen) - og den forrige har jeg minst hatt i 2 år. Sikkert 2,5. Den var begynt å streike litt. Det kunne forøvrig ikke falt meg inn å byttet telefon bare for at jeg var lei av den gamle. Lei av hva? Jeg ringer og tekster med den.

Denne nye tar også knallbra bilder og film, så da spørs det kanskje om jeg blir bitt av tilleggsutstyrbasillen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:14   #24
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

De fleste lever opp mot et år, men de to sist har kun levd seks mnd. Etter 3 mnd måtte all innmaten byttes ut på den jeg har nå og den hangler enda. Må få levert den inn.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:19   #25
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg bytter mobil hvert år. Rett og slett fordi jeg da forlenger bindingstiden på det abonnementet jeg har, og får ny mobil til en krone.

Det var snedig! Hvorfor har ikke jeg kommet på det? Men hva slags abonnement har dere som gjør dette? Dyre greier eller?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:20   #26
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Mine mobiler varer i 2-3 år vanligvis. Nå bytter jeg ut en etter nesten 2 år fordi en gummidel på fremsiden holder på dette av. Den funker fortsatt og mannen min sier at han kan lime den på igjen for meg men jeg har sagt nei takk til det. Venter på en ny i posten istedet.

Jeg husker forresten også den Nokia 5110! Den døde jo aldri. En liten murstein av god kvalitet!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:37   #27
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Det var snedig! Hvorfor har ikke jeg kommet på det? Men hva slags abonnement har dere som gjør dette? Dyre greier eller?

Dette er så godt som alltid den dyreste løsningen. Billig telefon betales gjennom dyr binding. Kjøp telefon uten abonnement, og sjekk ringepriser her: www.telepriser.no

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 23:53   #28
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Dette er så godt som alltid den dyreste løsningen. Billig telefon betales gjennom dyr binding. Kjøp telefon uten abonnement, og sjekk ringepriser her: www.telepriser.no

Jammen ny telefon hvert år da! :kjøp-og-kast-mentalisert-for-øyeblikket:

Det spørs jo selvsagt på abonnementet, men jeg bestilte nettopp en tlf til et par tusen nå med det samme abb jeg har. Uten abb i det hele tatt kostet den jo enda en tusenlapp såvidt jeg husker.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 00:03   #29
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Jeg har hatt en SE K750i i ca 2,5 år. Den har fungert fin-fint, men fikk seg dessverre en tur i badebalja for et par uker siden. Den har forsåvidt fungert etter det, men batteriet har ikke vært til å stole på. Fikk ny gjennom jobben i dag, en SE810i. Jeg er ikke så veldig happy med den - jeg synes tastene er for små. Den varer nok neppe like lenge

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 11:21   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Jeg har bare hatt to. En Ericson fra 2000 til 2005 og en Sony Ericson fra 2005 og til nå.

Jeg har lest at gjennomsnitlig levealder for mobiltelefoner er 14 måneder. For en sløsing.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 11:29   #31
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Jeg kjøper ny, når den gamle er død. Blir kun lei telefoner som er inviklet og vrange, men bryr meg ikke om hvordan de ser ut og dutter og datter.

Den mobilen jeg har nå har alt mulig rart som jeg ikke trenger, men har ikke smileyer, som jeg faktisk trenger.

Mobil er ett nødvendig onde, men ikke mer enn det, i kategorien med klær og vesker.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 12:00   #32
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Her blir mobilen bytta ut etter behov. Som regel har dei holdt 1 års tid. Så då har eg tima det med forlenging av abbonemntet. ( har bedrifts abbonement, så det er ikkje så dyrt )

Min noverande SE fungerer heilt fint. Og har gjort det i ca 6 månader. Einaste problemet er at ladaren er ødelagt. Har ei lita tulle som har fått tak i den litt for mangen gonger og sutta på den. Dermed har den irra heilt. Prøvd å skrape vekk med ei lita nål, men fungerte ikkje.

Så eg må koble den til laptopen for å få lada den opp

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 12:01   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Aner ikke, den jeg har nå har holdt i over et år og is still going strong. Det er en Nokia ...eh... den man kan bruke som hammer. Stålkarosseri og noenlunde vanntett. Det ser ut som om den må byttes i noe mer fancy, for jeg trenger å kunne lese mail og synke med Outlook.


:hulk:

Not going strong, obviously. Det viser seg at andre ikke hører så godt hva jeg sier. Sånt kan man jo ikke ha noe av. Ny mobil på trappene. N 73? Jah. Tror det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 12:19   #34
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Min LG K810i har vart i 1,5 år nå. Er litt lei den, så det blir vel snart et bytte. Det er masse riper i skjermen. Men den er rååååsa. Bursdagsgave fra Storesøster.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 13:11   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Jeg er kjent som "mobildødaren" her omkring... Den to første mobilene hadde jeg lenget (den første fikk jeg altså for 12 år siden nå! ), men den tredje var en SE som aldri virket, nummer fire mistet jeg i en dam, nummer fem kjørte jeg over med bilen, nummer seks havnet i vaskemaskinen, nummer syv har vi som "reservemobil" nå, og nummer åtte har jeg arvet av gubben.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 14:42   #36
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Jeg bytter som regel hvert år. Jeg vil ha en som er nyere og bedre. Som regel Sony Ericssons sine mest promoterte kameratelefoner.

Venter på C905 som kommer nærmere jul (håper jeg).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 14:43   #37
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Jeg har alltid hatt Nokia, og de har aldri vart lenger enn 2 år, da er batteriet gåent.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 15:01   #38
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Det har variert veldig fra modell til modell, men gjennomsnittet er vel 1,5 år uten at jeg har regnet nøye på det. Bindingstid er noe dritt, i hvert fall når man putter mobilen i både vaskemaskin og tørketrommel et halvt år før bindingstiden går ut.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 15:18   #39
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Normalt sett holder de halvannet til to år. Bortsett fra den siste, som dessverre ikke tålte å være med Maxine inn i dusjen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 15:22   #40
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge lever en mobil/din mobil?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg bytter mobil hvert år. Rett og slett fordi jeg da forlenger bindingstiden på det abonnementet jeg har, og får ny mobil til en krone.

Forandring fryder. Akkurat nå har jeg en SE w580i. Råsa!

Gjør det samme som deg.
Er du fornøyd med SE W580I?

De jeg bytter ut går gjerne til foreldrene mine eller så har vi en telefone som reserve om telefonen skal på rep eller noe.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no