Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Figurformatfrustrasjoner

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 23:49   #1
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Figurformatfrustrasjoner

Sitter og gjør siste finish på noe som skal i trykken -men de som skal ha det har spesifikke krav om figurformater: sans serif fonter, >600 dpi, CMYK, ikke jpg, men gjerne .gif /.tif /.jif /.miff /.spiff /.biff... - Og det må sys sammen i PowerPoint (i mangel av noe bedre) i flere paneler med komponenter fra bilder (kart), tekst/bokser (fra ppt) og lavoppløste grafer fra to forskjellige statistikkpakker hvor analysene ble gjort før forrige diskkrasj...

Men hvordan få powerpointhelvete til å printe til fil akkurat slik det ser ut på skjermen og med høy oppløsning? (Hvis jeg vil at et Microsoftproduct skal flytte alle tekstbokser 3mm i tilfeldig retning og så komprimere skal jeg da faenmeg vite å be om det..!)

Noen som vet om et bra 5-studiepoengs kurs i grafisk design for biologer?
Eller i det minste vet om et grafikkprogram som er enkelt å lære og bare gjør det det ser ut som du ber det om (inkludert plassere inn tekst som ikke ser ut som noe fra dødehavsrullene straks du trykker enter)?

Sukk.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:44   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Jeg hørte om et sånt kurs en gang, men det var for zoologer, så dermed er det vel uaktuelt? Men jeg kan godt litt. Jeg pleier ikke ha problemer med Powerpoint nå lenger (2007), men 2003 var et mareritt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:48   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Har du forandret format på bildene? Til gif?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:51   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Få deg Adobe ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 04:58   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

MÅ du lagre i powerpoint, eller kan du lage en pdf-fil?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 07:39   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

"Noe som skal i trykken", du liksom, jeg kan sladre og fortelle at Ulvefar har blitt antatt i Nature. Alle biologers store, våte drøm.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 08:46   #7
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Problemet med pppt er få et sluttresultat i noe annet (.tif) når de standard eksportfunksjonene ikke gir høy nok oppløsning...

Balanse: Et sånt kurs for zoologer ville være mitt i blinken! Hvor?

Jo takk, må nok skaffe meg Adobe -men jeg må beskjemmet innrømme å ha prøvd det og så håpet å finne noe med litt lavere brukerterskel og heller færre fancy funksjoner for fotoredigering (som jeg jo ikke gjør) osv.

Ellers får vi se om Natrure fremdeles vil ha det når de ser den ferdige grafikken

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:17   #8
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Adobe InDesign.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:25   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Eller PageMaker. Også Adobe. Lite fotoredigering der. Jeg syns det var ganske intuitivt.

Juksetriks hvis du ikke får til noe annet: Skriv det ut, scan det inn igjen og lagre bildet du scannet som en tif.-fil

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:28   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Gratulerer med en strålende jobb, forresten! Sier du fra når det er trykt så vi kan få lest artikkelen?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:30   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

All mulig sympati!

Jeg bruker Adobe FrameMaker til slikt, men det ville være direkte løgn å prøve å skilte med lav brukerterskel, så det skal jeg ikke gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Frustrert

(Hvis jeg vil at et Microsoftproduct skal flytte alle tekstbokser 3mm i tilfeldig retning og så komprimere skal jeg da faenmeg vite å be om det..!)

Hvis du ikke allerede har gjort det: Gå inn på Tools/Auto Correct Options, velg fanen AutoFormat as you type og fjern alle avkryssinger (i alle fall alle de du ikke er 100 % sikker på at du ønsker å ha der).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:30   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Og gratulerer massemasse, forresten!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 10:29   #13
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Oi, Nature, det er virkelig prestisje. Gratulerer, og hold oss oppdatert!

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Balanse: Et sånt kurs for zoologer ville være mitt i blinken! Hvor?

Nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet, for jeg tullet dessverre bare. Men det finnes mange kurs som kanskje passer likevel? Mange tar utgangspunkt i et verktøy, så det kan være greit å ha sjekket det litt ut. En jeg kjenner planlegger å ta dette kurset, og det er som sagt mange som kjører liknende kurs.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 11:33   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Figurformatfrustrasjoner

Har ikke snøring på hva du snakker om - ville bare gratulere jeg

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no