Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Syntetiske bluser og lukt

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-17, 18:51   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntetiske bluser og lukt

Jeg har kjøpt meg noen chiffonbluser i håp om å se litt mer voksen og proff ut på jobb. De er veldig fine, men gådd... jeg lukter IKKE bra under armene utpå dagen. Dette merket jeg allerede første dagen.

Jeg har ikke dette problemet ellers når jeg bruker feks bomull og har egentlig lite markant kroppslukt.

Hvorfor stinker jeg i syntetiske materialer?? Og hva kan jeg gjøre for at det ikke skal bli en problem?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 19:05   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Jeg vet ikke, men jeg har samme problem med treningstopper. Irriterende. De kan jo slenges på 60 grader innimellom, men det hjelper ikke. Ikke eddik heller. Vurderer å kaste samtlige..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 19:29   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Takk.Da vet jeg hva jeg ikke skal anskaffe.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 19:33   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Samme problem. Ingen løsning.
Men lukta går bort i vask hos meg. Både kropp og klær.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 19:36   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Jeg har lest at det er fordi andre typer bakterier trives i syntetiske stoffer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 19:40   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Samme problem. Ingen løsning.
Men lukta går bort i vask hos meg. Både kropp og klær.

Ja, det gjør jo det.. men det kommer tilbake etter få timers bruk. :hmf:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 19:41   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Har kjøpt en kort topp til å ha under nå. I bomull. Satser på at det kanskje kan hjelpe litt siden den sitter tight under armene....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-17, 20:15   #8
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Jeg brukte fleecejakker når jeg trente. Fytti rakkeren for en lukt det ble. Det gikk heller ikke bort i vask. Så leste jeg at jeg kunne legge plagget i eddik før jeg vasket det. Det fjernet lukten! Vet ikke om det går ann på andre stoffer, men på fleece var det veldig effektivt ihvertfall.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 00:32   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

... og derfor kjøper jeg bare naturmaterialer. Helt håpløst med plastikk på kroppen, det puster jo ikke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 00:44   #10
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Spray på Vanish Oxy Action under armene et kvarter før vask. Tar absolutt all lukt og forhindrer at lukta kommer like fort tilbake neste gang. Det er helt magisk.

Vi hadde samme problem med treningsklærne. Synes lukta ble borte ved vask, men kom kjapt tilbake. Den som trener her i huset fikk er nytt liv når vi oppdaget Vanish-trikset.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 00:45   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Spray på Vanish Oxy Action under armene et kvarter før vask. Tar absolutt all lukt og forhindrer at lukta kommer like fort tilbake neste gang. Det er helt magisk.

Vi hadde samme problem med treningsklærne. Synes lukta ble borte ved vask, men kom kjapt tilbake. Den som trener her i huset fikk er nytt liv når vi oppdaget Vanish-trikset.

Dette var helt nye klær. Har det noe for seg da?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 00:48   #12
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Dette var helt nye klær. Har det noe for seg da?

Ja, det tror jeg absolutt!Og du skal vel uansett bruke den flere ganger? Ved å ha sprayet før vask vil den neste gang ikke lukte like fort. Lover!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 01:09   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, det tror jeg absolutt!Og du skal vel uansett bruke den flere ganger? Ved å ha sprayet før vask vil den neste gang ikke lukte like fort. Lover!

Ok, takk for tips!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 14:49   #14
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Jeg har samme problemet. Skjer også med enkelte bomullsklær, og alt av treningsklær.

Vaskemiddel for treningsklær hjelper veldig her i huset. Fnyste av det før jeg prøvde, men det tok knekken på lukta i klær jeg vurderte å bare kaste etter at hverken eddik eller 60 grader hjalp nevneverdig.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 16:34   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg har samme problemet. Skjer også med enkelte bomullsklær, og alt av treningsklær.

Vaskemiddel for treningsklær hjelper veldig her i huset. Fnyste av det før jeg prøvde, men det tok knekken på lukta i klær jeg vurderte å bare kaste etter at hverken eddik eller 60 grader hjalp nevneverdig.

Alle tips her er gull verdt! Skal kjøpe dette også. Hvor får man tak i det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 16:44   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Omo for treningstøy selges i dagligvare. Funker bra på treningsklær. Kan også brukes på annet tøy.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 21:52   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Coop har også vaskemiddel for treningstøy, men for meg som er vant til Blenda Sensitive, lukter de alle veldig sterkt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-17, 21:59   #18
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Syntetiske bluser og lukt

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Coop har også vaskemiddel for treningstøy, men for meg som er vant til Blenda Sensitive, lukter de alle veldig sterkt.

Jeg synes også de lukter litt sterkt, jeg bruker også blenda sensitiv og er generelt var på lukt. Men opp for treningstøy lukter ca hundre ganger bedre enn den syrlige treningstøy/kunstfibersvettelukta.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no