Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-16, 13:44   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Ja, finnes det noe man kan kjøpe selv (ikke behandling i salong) som virkelig hjelper mot pigmentflekker i ansiktet?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 13:45   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Henger her. Ser ut som jeg får det på det ene kinnet mitt. Eventuelt så er jeg bare møkkete, jeg lever i håpet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 13:54   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Jeg har brukt en krem fra apoteket som her hjulpet en del. En vanlig dagkrem med noe pigmentgreier i.

Denne:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 14:40   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Superglandin anti pigmentkrem kjøpes i helsekost og funker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 14:56   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Vet at det er minst to herinne på forumet som kan en god del om hud og kremer. Håper de kan svare bedre.

Produkt som inneholder AHA/fruktsyre skal redusere pigmentflekker. Kremer med retinol også. Pluss å bruke dagkrem med solkrem.
Disse Vichy-produktene som heter noe med Spa og den rosa serien inneholder AHAsyre. Apotekvare.
Cvitamin skal også være bra for pigmentflekker.

Jeg har begynt å bruke produkt fra Ole Henriksen nå. Jeg har ikke noe pigmentflekker men liker de produktene.
Jeg har iallefall fått skryt for huden min de siste månedene så jeg velger å tro at jeg har valgt rette produkt oppigjennom.
Jeg har litt ufrivillig brukt produkt med retinol og AHAsyre, har jeg funnet ut, selv om det sikkert ikke har vært så mye i de. Helt vanlige rimelige produkt fra apotek.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 15:13   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Hvis det er en synlig brun flekk synes jeg frysing hos hudlege er det eneste som hjelper. Koster ca 1000,-. Jeg har fått tatt bort en føflekk og redusert noen andre med frysing og et annet sviapparat.
https://www.oslohudlegesenter.no/beh...ehandling.html

Godt mulig kremer tar lysere og mindre flekker, men jeg merket ingen endring etter er par store flasker med Clinique og Ole Heriksen uten at jeg ser forandring.
http://www.nordicfeel.no/hudpleie/an...ba&fo_s=gplano

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 15:37   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Frysing av pigmentflekk? Trodde pigmentflekker måtte blekes?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 19:03   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Jeg er veldig plaget av dette i ansiktet så henger her jeg også. Hvis noen vet om noen parfymefri produkter som hjelper så blir jeg veldig glad.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 22:42   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Frysing av pigmentflekk? Trodde pigmentflekker måtte blekes?

Det er kontrollert brenning av ytterste huden gjort av hudlege. Jeg bruker å få fjernet pigmentflekker sent på høsten fordi huden bruker tid på å gro og fordi den nye huden er sensitiv.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 00:38   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vet at det er minst to herinne på forumet som kan en god del om hud og kremer. Håper de kan svare bedre.

Produkt som inneholder AHA/fruktsyre skal redusere pigmentflekker. Kremer med retinol også. Pluss å bruke dagkrem med solkrem.
Disse Vichy-produktene som heter noe med Spa og den rosa serien inneholder AHAsyre. Apotekvare.
Cvitamin skal også være bra for pigmentflekker.

Jeg har begynt å bruke produkt fra Ole Henriksen nå. Jeg har ikke noe pigmentflekker men liker de produktene.
Jeg har iallefall fått skryt for huden min de siste månedene så jeg velger å tro at jeg har valgt rette produkt oppigjennom.
Jeg har litt ufrivillig brukt produkt med retinol og AHAsyre, har jeg funnet ut, selv om det sikkert ikke har vært så mye i de. Helt vanlige rimelige produkt fra apotek.

Har du noe å anbefale fra han Ole, som kan hjelpe mot dette?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 00:59   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har brukt en krem fra apoteket som her hjulpet en del. En vanlig dagkrem med noe pigmentgreier i.

Denne:

Jeg brukte noe serumgreier av samme merke. De bleket bort den stygge flekken ved siden av øyet!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 09:42   #12
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Wow! Da skal jeg jammen prøve - takk for tips!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:00   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Alpha Beta daily peel fra Dr. Dennis Gross. Det er pakninger med to pads per dag. Man renser først huden, så bruker man nr 1 til den føles tørrere, venter i to minutter og bruker nr. 2. Jeg hadde en pigmentflekk som er nesten borte. Har brukt dem i to år nå, og jeg husker ikke hvor kjapt det funket, men jeg er superfornøyd. Har ikke kjøpt i Norge enda, så vet ikke hvor man kan få tak i det. Store pakninger lønner seg (jeg kjøper pakninger a 60 dager).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:01   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

AnneC, hvis du har veldig god råd så skal visst produktene fra Elixir være fantastisk.

Jeg har kjøpt produkter med samme virkestoff fra Ole Henriksen; Invigorating Serum og nattkrem. Grønn farge. Pluss at jeg har et serum under dagkrem. Truth Serum. Orange farge.
Uansett er det deilige kremer og jeg er fornøyd med at de ikke er klissete og ikke lukter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 11:36   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Min pigmentflekk dukkar berre opp etter soleksponering. Sjølv ikkje faktor 50 held den vekke. Det ser ut som om eg har tørka sveitte frå panna med skitten hånd. Er det mogleg å fjerne sånne flekkar også? Det er jo lett å sminke bort, men eg sminkar meg ikkje dagleg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 11:40   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Min flekk på det ene kinnet har kommet i år. Plutselig så var den der for et par uker siden. Har aldri sett antydning til det før. Jeg føler liksom at jeg kan kjenne den, at det er tørrere der eller noe. Kanskje at jeg føler meg litt solbrent akkurat der. Jeg bare innbiller meg det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:05   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Dette kunne jeg skrevet en roman om, men kortversjonen er at de fleste pigmentflekker som blir som gråbrune skygger (typisk i pannen, på overleppen, kinnbein (=mine) har hormonelle årsaker (p-pillebruk, graviditet), og sitter dypt nede i huden. Ergo har produkter svært liten eller ingen effekt, og laser osv kan faktisk gjøre vondt verre ved at flekkene blir mørkere, men uten å få dem bort.

Det eneste som har en viss effekt, er å bruke et serum med vitamin C på dagtid, høyest mulig solfaktor selv på dager uten soleksponering (dagkrem med faktor er ikke nok), og syrer/retinoider på kveldstid.

Ellers er mitt beste råd en god, fulldekkende concealer på problemområdene, dessverre.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 15:13   #18
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Jeg gikk vite av hudpleier en gang og alltid bruke solkrem i ansiktet ( faktor 30) og å ha ansiktet minst mulig i sola. Er du på stranda ta på noe skygge for ansiktet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 16:39   #19
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg gikk vite av hudpleier en gang og alltid bruke solkrem i ansiktet ( faktor 30) og å ha ansiktet minst mulig i sola. Er du på stranda ta på noe skygge for ansiktet.

Jeg er redd for at det nok er det eneste som hjelper. Ansiktet mitt ser helt forferdelig ut så fort jeg har vært litt i sola.

Et bilde av en liten del av ansiktet, resten ser ikke noe bedre ut. (ikke quote, jeg fjerner det nok)

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.

Sist redigert av trøtt : 22-05-16 kl 17:45.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 16:44   #20
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe som hjelper mot pigmentflekker?

Jeg fikk plutselig en mørkebrun flekk på underleppa i fjor sommer. Den er ganske irriterende. Men det er vel ingen av disse produktene som kan brukes på leppa?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no