Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Grilling for dummies

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-17, 01:03   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Grilling for dummies

Jeg har fått meg ny grill!
En mye større enn den bittelille jeg hadde (som var stappfull når det lå to grillpølser og en hamburger på...).
Og det er kullgrill (jeg vil ikke ha gass).
Jeg har grillet i mange år, men kan egentlig veldig lite om det, så nå når jeg har en litt "finere" grill vil jeg gjøre det riktig. Så jeg har googlet litt, og det som går igjen er at man IKKE må bruke tennvæske. Man må bruke grilltenner/starter.
Hva er deres erfaring? Fortell meg om dette.
Gi meg gjerne andre gode tips også (og husk at jeg er sloooow så gi meg tips i teskje-form. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 02:06   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grilling for dummies

Det er ihvertfall lurt å grille med lokk, om man skal grille kjøtt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 09:45   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilling for dummies

Ja, grillstarter er bra! Da får du skikkelig varme på kullet. Ellers er det lurt å legge mer kull på ene siden, slik at du kan variere varmeintensiteten.

Min favorittmatblogger Helle skriver endel om grilling: https://www.helleskitchen.org/laer-a...-low-and-slow/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-17, 12:42   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilling for dummies

Ah, strålende! Takk, Tallulah.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 23:16   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilling for dummies

Jeg må oppdatere her. Jeg skaffet meg en billig grilltenner, og angrer ikke et eneste sekund! Mye lettere å få jevn varme, og mye kjappere!
Vi har grillet hver eneste dag, og nyter den nye grillen.
Nå vil jeg gjerne ha tips om god grillmat (ikke bare koteletter og pølser) gjerne fisk o.l.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 23:28   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grilling for dummies

Hvor kjøper man grilltenner?

Laks i folie med grønnsaker. Grillspyd med kjøtt og grønnsaker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 06:30   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilling for dummies

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor kjøper man grilltenner?

Laks i folie med grønnsaker. Grillspyd med kjøtt og grønnsaker.

Takk for tips.
Jeg kjøpte grilltenner på Clas Ohlson. 49,- skulle de ha for den. Ellers har de det, de fleste plasser som det selges grillutstyr.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no