Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Vanlig iphone eller iphone +?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-17, 07:08   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg skal snart kjøpe ny mobil og valget står mellom en Iphone 7 eller Iphone 7 plus. Har i utgangspunktet tenkt en 'vanlig' Ipone, men skjønner at mange liker den store utgaven.

Pluss og minus? Noen som har kjøpt den ene eller andre og angret? Jeg har alltid mobilen med på løpetur, så sånn sett tenker jeg at en pluss kanskje blir i største laget?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 08:45   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg skal også ha ny og velger vanlig.
Butikkmannen anbefalte faktisk 6ern som har de gamle koblingene. Mente det ikke var så stor forskjell på de men at kamera var bedre på 7ern.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 09:04   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg bruker stort sett trådløst headsett, så bryr meg ikke så mye om at det mangler inngang til det. De få gangene jeg bruker det med ledninger, skal jeg klare meg med overgangsplugg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 10:08   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg har 6S i vanlig størrelse, og vil ikke ha Plus. Jeg synes Plus er abnormt stor, og selv 6S er i største laget for min del. Mannen min har 7, og ville heller ikke ha Plus.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 10:15   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg fikk ny 7-er på forsommeren, etter at 5S gikk i svart og ikke ville ta lading mer. Egentlig ville jeg ikke ha ny, jeg synes vanlig 7 er i største laget. (Svigerinna mi hadde pluss, og solgte den videre etter få uker. Det blei for upraktisk. Folk har jo forskjellig bruk, da, men jeg liker å ha min mobil i bukselomma. Det går bare så vidt med vanlig 7.)

Ellers tenker jeg sjeldent over at det ikke er minijack-inngang, det er bare et problem hvis jeg vil høre musikk når mobilen burde vært lada. Jeg har overgangen liggende i etuiet til Bose-headsetet. Det er et stort, stort pluss at telefonen tåler litt vannsøl, og jeg er alt i alt veldig fornøyd.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 10:16   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg er også fornøyd med størrelsen på 6'ern som jeg har i dag, men har forstått at kameraet og batteriet er mye bedre på pluss'en. Her har både mann og datter 7 Plus og er superfornøyde.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 10:23   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Det eneste som kan være negativt med Plus er vel størrelsen, så hvis du er komfortabel med størrelsen så bør du velge den.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 10:24   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Pluss-utgavene er jo digre som brett, synes jeg. Selv en vanlig 7'er er litt i største laget for å ha i lomma.

Hvilke koblinger?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 10:25   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Det eneste som kan være negativt med Plus er vel størrelsen, så hvis du er komfortabel med størrelsen så bør du velge den.

Stemmer, det er kun størrelsen jeg tenker på. Alle jeg kjenner som har den er superfornøyde og skjønner ikke hvordan jeg kan overveie en 'vanlig' 7. Derfor jeg spør her inne også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 10:56   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg tror "alle du kjenner" kan være sammenfallende med "mange jeg kjenner", og at de har det til felles at alderslangsyntheten begynner å melde seg. Min superenkle forskning viser ihvertfall at det er voksne damer med lesebriller som liker plus-fonene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:00   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tror "alle du kjenner" kan være sammenfallende med "mange jeg kjenner", og at de har det til felles at alderslangsyntheten begynner å melde seg. Min superenkle forskning viser ihvertfall at det er voksne damer med lesebriller som liker plus-fonene.


Faktisk ikke, men det passer igrunnen på meg selv.......

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:15   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Eg har hatt vanleg 6 i litt over to år. Eg synest han er litt i overkant stor. Når eg held han i hånda og taster med tommelen, rekk eg akkurat ikkje opp til venstre hjørnet. Dermed må eg bruke to hender eller flytte det grepet som er naturleg for meg. Det er eit lite irritasjonsmoment, men nok til at eg ikkje kunne tenkt meg større. Viss eg har behov for større skjerm, bruker eg iPad.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:24   #13
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg har Samsung S8 Plus, og jeg er strålende fornøyd med at jeg valgte Plus-varianten. Jeg tror kanskje den er litt smalere enn iPhone 7 Plus? Tror ikke jeg ville hatt en bredere telefon enn den jeg har nå, det er så vidt jeg klarer å bruke den med en hånd.

Kan du ikke låne en i noen minutter for å kjenne hvordan den er å bruke? Typ kjenne hvordan den er å bruke med en hånd, ha i lomma osv.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:30   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Jeg hadde 6+ i 1.5 år og likte den aldri. Før jul fikk jeg vanlig 7 til bursdagen min, og eldste overtok min 6+. Jeg har ikke savnet + et sekund. Den ble altfor upraktisk stor for meg. Jeg digger 7`ern.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:37   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg har Samsung S8 Plus, og jeg er strålende fornøyd med at jeg valgte Plus-varianten. Jeg tror kanskje den er litt smalere enn iPhone 7 Plus? Tror ikke jeg ville hatt en bredere telefon enn den jeg har nå, det er så vidt jeg klarer å bruke den med en hånd.

Kan du ikke låne en i noen minutter for å kjenne hvordan den er å bruke? Typ kjenne hvordan den er å bruke med en hånd, ha i lomma osv.

Jo, jeg kan låne en i heimen Jeg har store hender (her snakker vi virkelig store), det samme har mann og barn. Mulig det gjør den mer aktuell?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:47   #16
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Store hender gjør den mer aktuell, ja. Dersom du kan bruke den med én hånd så fungerer den fint til deg. Dersom du må bruke begge hendene så blir det veldig tungvindt.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:50   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jo, jeg kan låne en i heimen Jeg har store hender (her snakker vi virkelig store), det samme har mann og barn. Mulig det gjør den mer aktuell?

Ja, det er jo en viktig faktor. Jeg har små hender og irriterer meg over at jeg ikke lenger når lett over hele skjermen med tommelen. Men jeg synes også Plus er for stor til å ha i lommen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:52   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Ja, må sjekke om jeg kan bruke en hånd, men vil tro det. Jeg tenker mer på størrelsen når jeg har den med i lomma/vesken/på løpetur.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 17:02   #19
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Smakssak! Jeg må ha den str. Men gjerne enda større! Jeg ser mye film på tlf.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 20:41   #20
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanlig iphone eller iphone +?

Har 6+ og går aldri tilbake til vanlig størrelse. Utrolig digg med stor skjerm. Litt stor i starten, men vente meg til det etter ca en time.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no