Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 12:43   #201
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det jeg lurer mest på er om det er tilfeldig at lenken http://www.folkets.info/author/venhild/ returnerer «Posts by Administrator» på Folkets Info sine nettsider. (Putter man inn tilfeldige navn i stedet for venhild får man 404 Not Found, for eksempel http://www.folkets.info/author/torsk/)



Ja, hvorfor fikk vi ikke vite med en gang at du hadde forbindelse til Folkets Info, Venhild?

Og enda viktigere - hvorfor står det om "dere kvinner" der, mens du er mor her?
Jeg kan jo skjønne at det er sårt at man får kjeft for kildekritikk når det viser seg at man er kilden sin selv da.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og hvis det er ryddig er det i hvert fall ikke min fortjeneste, med mindre det å gi omsorg til mannen gjør at han rydder?

Da har noe definitivt gått galt. Dere kvinner skal ha naturlig anlegg for matlaging, omsorg og rydding og sånn. Og være lubben. Jeg tror dessverre ditt liv er i ruiner.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:43   #202
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers: Er jeg veldig humørløs som syns det er teit å "fjase bort" sånne tråder? Dette er vanlige oppfatninger, og man kan godt diskutere dem ryddig og greit, slik blant annet Esme gjør.

Vet ikke om jeg vil kalle deg humørløs, men jeg synes ikke det er så rart at slikt fjases bort, for å diskutere mot debattanter om Venhild føles litt som å sloss mot vindmøller. Så i stedet for å bruke masse tid og krefter på noe som oppleves som en i utgangspunktet tapt sak, velger man å fjase i stedet for. Kanskje fjasingen tok litt vel av, kanskje vi bare burde tiet det ihjel i stedet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:43   #203
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.

Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre. I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise?

At man blir syk på en eller annen mer eller mindre alvorlig måte rett etter vaksinasjon derimot, sier mer enn FHIs standardsvar "det er ikke grunnlag for å tro at dette var forårsaket av vaksinen jenta fikk bare timer før dødsfallet" osv....

Jeg hevder ikke å sitte med den hele og fulle sannheten her, jeg synes bare at dette er alvorlig nok til å diskutere på en voksen og fattet måte. Men jeg forstår at jeg er kommet til feil sted, her er lite seriøsitet og ansvarsfølelse å spore

Venhild.

Ærlig talt! Det er først og fremst du her som ikke har satt deg skikkelig inn i saken! Og det er nettopp pga. seriøsitet og ansvarsfølelse at nettsider som den du linker til ikke passerer for god fisk på dette forumet!

Jeg skal gi deg at du tydeligvis ikke visste hvor du var da du postet, og du hadde uflaks. Det finnes flere foreldreforum hvor du, dessverre, hadde blitt mottatt med hyllest.

Du er et klassisk eksempel på faren ved den enorme informasjonsflyten internett byr på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:44   #204
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg er jo per def. humørløs, men jeg er helt enig. Jeg synes slike hinsides "opplysninger" ikke burde stå uimotsagt.

De gjør jo ikke det heller. Det blir ivarettat både humor og kunnskap her nedover?

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:47   #205
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, hvorfor fikk vi ikke vite med en gang at du hadde forbindelse til Folkets Info, Venhild?

Venhild, du synes det er ålreit å late som at man liksom er interessert i fakta og ønske en diskusjon og så er du en av de som står bak Folkets Info? Du ville egentlig bare ha litt reklame for stedet ditt?

Vil ikke det si at du er en temmelig uredelig person egentlig?

Men sånn bortsett fra det så er jo denne tråden aldeles strålende antireklame, Foreldreportalen kommer høyt opp på listene for googlesøk. Jeg tror jeg modder trådtittelen litt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:47   #206
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Men man skal lete ganske godt for å finne argumentene. Jeg fjaser selv altså, men det blir veldig mye i perioder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:47   #207
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lykken;

Har du sjekket hva som er rapportert inn av bivirkningen av vanlig Paracet?

For ikkje å snakke om den grusomme bivirkningslista for hormonell prevensjon. Likevel blir det rekna som trygt nok for dei fleste.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:48   #208
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Venhild, du synes det er ålreit å late som at man liksom er interessert i fakta og ønske en diskusjon og så er du en av de som står bak Folkets Info? Du ville egentlig bare ha litt reklame for stedet ditt?

Vil ikke det si at du er en temmelig uredelig person egentlig?

Men sånn bortsett fra det så er jo denne tråden aldeles strålende antireklame, Foreldreportalen kommer høyt opp på listene for googlesøk. Jeg tror jeg modder trådtittelen litt.

Det synes jeg var lurt.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:49   #209
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Bare et spørsmål- er det mulig for de født i 94 å få denne vaksinen (og da selvsagt betale for den)- eller er det "for sent"?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:52   #210
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Bare et spørsmål- er det mulig for de født i 94 å få denne vaksinen (og da selvsagt betale for den)- eller er det "for sent"?

Så lenge man ikke har hatt sex er det mulig å ta den. Man må betale den selv.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:52   #211
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Haha! Nå kommer denne tråden først opp på googlesøket «Folkets info HPV»

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:53   #212
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha! Nå kommer denne tråden først opp på googlesøket «Folkets info HPV»

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:55   #213
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Bare et spørsmål- er det mulig for de født i 94 å få denne vaksinen (og da selvsagt betale for den)- eller er det "for sent"?

Du må betale for den, enten hos helsesøster eller hos fastlegen

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:55   #214
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det jeg lurer mest på er om det er tilfeldig at lenken http://www.folkets.info/author/venhild/ returnerer «Posts by Administrator» på Folkets Info sine nettsider. (Putter man inn tilfeldige navn i stedet for venhild får man 404 Not Found, for eksempel http://www.folkets.info/author/torsk/)

Oida. Den var drøy.

Og hvorfor er det slik at grupper som dette skal snikinnføre budskapet sitt? Hvis budskapet var godt burde det da kunne stå på egne ben, og ikke noe man må lures til å tro på.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:55   #215
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha! Nå kommer denne tråden først opp på googlesøket «Folkets info HPV»

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:57   #216
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Bare et spørsmål- er det mulig for de født i 94 å få denne vaksinen (og da selvsagt betale for den)- eller er det "for sent"?

Noe sier meg at dette ikke var det Venhild tenkte at skulle være resultatet av denne tråden.


-smilefjes.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:58   #217
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Dette med at risikoen for HPV-smitte først blir aktuelt når barna blir seksuelt aktive; korleis kan me som foreldre vite når dette skjer? Klart me bør prekte inn om sikker sex, definitivt. Men likevel.

Eg har, og eg trur det er mange med meg, ein voldsom respekt for kreftsjukdom. Det er virkelig noko eg ønsker å beskytte mine barn mot i den grad det er mogleg.

Dessutan er dette med vaksinasjon eit kollektivt ansvar, og det er også ein ansvarleg, medmenneskelig og fin ting å gjere for dei svakaste som ikkje kan vaksinert seg. Og denne flokkimmuniteten drar vaksinemotstandarar nytte av. Eg er seriøst frista til å kalle dei for feige snyltarar.

Venhild; du skal ha skryt for pågangsmot og utholdenhet.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:58   #218
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Re: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Haha- nei jeg tviler vel litt på det

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Noe sier meg at dette ikke var det Venhild tenkte at skulle være resultatet av denne tråden.


-smilefjes.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:03   #219
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Alle jeg har truffet som lider av alvorlige sykdommer har spist kjøttkaker. Uten unntak.
Bare et heads up, folkens! Kjøttkaker leder til alvorlige sykdommer. Og i noen tilfeller narkotikamisbruk.

Kilde: Vel, dere ser det da skrevet sort på hvitt like ovenfor her.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 13:03   #220
Venhild
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 17
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det jeg lurer mest på er om det er tilfeldig at lenken http://www.folkets.info/author/venhild/ returnerer «Posts by Administrator» på Folkets Info sine nettsider. (Putter man inn tilfeldige navn i stedet for venhild får man 404 Not Found, for eksempel http://www.folkets.info/author/torsk/)



Ja, hvorfor fikk vi ikke vite med en gang at du hadde forbindelse til Folkets Info, Venhild?

Tanken var vel at det er budskapet og informasjonen som betyr noe, ikke budbringeren. I etterkant burde jeg vært tydeligere på dette, selvom det ikke har noen påvirkning på selve informasjonen som er fremlagt. Siden er et samarbeidsprosjekt mellom forskjellige folk rundt omkring i Norge, den er hverken tilknyttet partipolitikk eller økonomiske interesser og den er 100% not-for-profit.

Venhild.

Venhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no