Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-11, 23:56   #61
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Vi er blant de som valgte å ikke vaksinere -98 modellen vår, men jeg må bare si at sider som denne venhild linker til her IKKE bidro til vår avgjørelse.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:03   #62
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Som er en mer seriøs type bevis enn mor-Nille-bevis, kanskje?

Ja. Schikli serjøst.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Når menn blir servert nakne, magre og helsestudiotrente kvinner som sine sexsymboler i mannfolkblader, fremfor hans egen kvinne som lubben etter å ha født hans barn, omsorgsfullt lager matpakken hans en tidlig morgen. Hva gjør dette med våre selvbilder? Med vårt syn på hverandre? Vi må stoppe opp litt, ta et skritt tilbake og huske at vi kvinner ikke er et objekt for mannen, vi er et objekt pådyttet mannen. Vi er et objekt for skattekassa. Vi er blitt brukt som et selvutløsende våpen mot familien og samfunnet.

Som jeg skulle sagt det selv. Disse folka har huet på rett plass, virkelig.
Komplekst bilde også: selvutløsende våpen.

Ah nå skjønner jeg. Kvinner er selvmordsbombere. Det er sånn det er!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:10   #63
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Venhild: jeg må si jeg skjønner meg ikke på folk som deg. Greit nok at man ikke er vant til kildekritikk, men du må da klikke på linkene som blir oppgitt som kilde for å se om det stemmer. Feks står det på siden du linket til at den
"er dedisert til de 11 norske jentene som foreløpig har fått liv og helse ødelagt av HPV-vaksinen" men om du sjekker linkene så finner du at det står

De elleve alvorlige bivirkningene som er rapportert ved bruk av Gardasil, er for det meste tilfeller der jentene ble lagt inn på sykehus på grunn av sine reaksjoner (besvimelse, kramper eller allergi). Det er rapportert ett tilfelle av meningoencefalitt (betennelse i hjernen) med status epilepticus (gjentatte epileptiske anfall med lenger varighet). Jenta hadde fått Gardasil og en annen vaksine flere måneder før hendelsen, og det er vurdert som lite sannsynlig at det er sammenheng mellom vaksinen og hendelsen. Det er også rapportert om en jente som opplevde forbigående tap av en del av synsfeltet på det ene øyet. Dette er et sjeldent fenomen, som muligens kan ha sammenheng med vaksinering, men en eventuell årsakssammenheng er usikker. I alle de alvorlige tilfellene er pasientene i bedring eller er helt friske igjen ved rapporteringstidspunktet.


Synes du ikke at artikkelen du lenker til overdriver og er hysterisk i tonen ut fra dette? Jeg kan gjennomgå den mer nøye, men da vil jeg ha et ærlig svar: ønsker du å få saklig tilbakemelding eller har du bestemt deg for hva du tror på uansett?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:13   #64
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg likte også godt å lese om min medfødte evne til å lage mat og stelle hus.

Hurra ENDELIG det perfekte argumentet til å få late tenåringsjenter til å ta i et tak hjemme, man må bare appelere til hennes indre stemme som forteller henne at hun har et sterkt behov for å rydde rommet sitt....

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 03:05   #65
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Takk for linken til den forrige tråden, den hadde jeg oversett og det er ikke forferdelig lenge til husets storesøster er 12.

Skal lese mer når det nærmer seg, men inntil videre veier den reduserte risikoen for kreft sterkere enn "sovepute" -argumentet, som man kan bestemme over selv hvorvidt skal være en faktor.

Men, såklart, siden til Venhild er jo så godt underbygget at jeg nok må vurdere den. Hm. Av de mange tusen jentene som har fått vaksinen har altså 11 blitt dårlige i løpet av noen måneder etter at de fikk vaksinen. Det gir vel ikke akkurat noen grunn til å tro det er noen sammenheng. Jeg kjenner flere som har blitt syke i løpet av et halvt år etter at de har spist sylteagurk for første gang, uten a jeg mistenker urent trav fra sylteagurkmafiaen for det. Tvert i mot, hvis dette er alle som har blitt syke de siste ti årene virker dette som en usedvanlig trygg vaksine som kan beskytte mot en alvorlig sykdom.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 10-02-11 kl 09:18.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:42   #66
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg elsker dere altså. Det er altfor mye ukritisk entusiasme i verden.

Jeg fikk litt sånn Hanne Nabintu-vibber av den teksten jeg altså. Lurer på hva hun mener om HPV-vaksinen.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:50   #67
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Hva er det motsatte av en hverdagsfilosof, eller hva er en hverdagsfilosof?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:50   #68
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.




Økende totalterrorisering, faktisk

Totalterrorisering?
Hvis man bare terroriserer, så gjør man det bare bittelitt?
"Totalterroristen var bevæpnet med AG3, og truet med å ta gisler"?
"Terroristen viftet litt med plastkniven sin"?
Det var jo et litt morsomt ord.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:51   #69
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva er det motsatte av en hverdagsfilosof, eller hva er en hverdagsfilosof?

Herlighet, skjønner du ikke det? Det er jo en filosof som filosoferer b a r e på hverdager!

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:52   #70
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Er sylteagurker farlige?!

:springer ut og lager en informativ nettside om saken:

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 07:56   #71
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Herlighet, skjønner du ikke det? Det er jo en filosof som filosoferer b a r e på hverdager!

I motsetning til helgefilosofene. Jeg tok den med e n gang i alle fall! :glup:

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:08   #72
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Sylteagurker er djevelens verk. Det skulle ikke forundre meg om det finnes en sylteagurkmafia.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:09   #73
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg klarer liksom ikke la være å tenke for meg selv at om disse hverdagsfilosofene hadde tatt helger og helligdager til hjelp også, så kanskje de hadde kommet på et bedre navn til nettsida si, og dermed unngått at navnet lett assosieres med kommunistene i Tjen Folket

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:19   #74
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Sylteagurker er djevelens verk. Det skulle ikke forundre meg om det finnes en sylteagurkmafia.

Du har de rette holdningene, og er typisk den typen onsdagsfilosof jeg føler min Informative Hjemmeside om de farlige sylteagurkene trenger.

Vet dere hvor mye salt en sylteagurker inneholder? :skingrestemme: Og om sal ikke er djevelens verk, så er det i alle fall myndighetene desperate forsøk på å gjøre oss om til lydige ....ehh saltstøtter.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:27   #75
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Vet dere hvor mye salt en sylteagurker inneholder? :skingrestemme: Og om sal ikke er djevelens verk, så er det i alle fall myndighetene desperate forsøk på å gjøre oss om til lydige ....ehh saltstøtter.

I didn't know half this stuff!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:30   #76
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

I didn't know half this stuff!

Now you do!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:35   #77
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg kom ikke lenger enn til den økende totalterroriseringen. Jeg synes, helt ærlig, at det er en ganske dårlig form for totalterrorisering hvis det faktisk er rom for økning. Noen™ burde kunne bedre enn som så.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:39   #78
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Her er en ganske seriøs og opplysende tråd om temaet.

Jeg skal fremdeles ikke HPV-vaksinere datteren min, men det er ikke pga Folkene bak Folkets Info:

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi er blant de som valgte å ikke vaksinere -98 modellen vår, men jeg må bare si at sider som denne venhild linker til her IKKE bidro til vår avgjørelse.


Ikke ro dere bort nå, jenter. Det var øøøøørlittegranne derfor også, sant?

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:42   #79
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Folkets info?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 08:51   #80
Venhild
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 17
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Selvsagt kan jeg det. Bare se her:

Vaksinen er helt trygg, og ingen jenter vil ta skade av den. Folkehelseinstituttet rapporterer at over 60 % av all jenter født 1997 har fått vaksinen.

Se, det var da lett.

Oki, du legger ved tall på hvor mange som har fått vaksinen, men ikke noe om dens virkninger. Allikevel kommer du med en påstand om at den er helt trygg. Hvor er dokumentasjonen din??

La meg forsøke å vise mine bekymringer vedrørende vaksinen:

"Vi kjenner i dag ikke årsaken til livmorhalskreft, men i mange tilfeller antas det at et virus (HPV) har betydning." ~ Rikshospitalet.

Kjente bivirkninger av Gardasil:
"Svært vanlige (over 1 av 10 pasienter), bivirkninger på injeksjonsstedet inkluderer: smerte, hevelse, og rødme. Det ble dessuten sett feber.
Vanlig (mer enn 1 av 100 pasienter), bivirkninger på injeksjonsstedet inkluderer: blåmerke, kløe.
Svært sjeldne (mindre enn 1 av 10 000 pasienter), pustevansker (bronkospasme) er rapportert.
Sjelden (færre enn 1av 1000 pasienter), elveblest (urticaria).
Bivirkninger som er rapportert under markedsført bruk omfatter:
Svimmelhet, kvalme og oppkast er også rapportert.
Besvimelse er rapportert. Selv om slike besvimelseshendelser er uvanlige, skal pasienter observeres i 15 minutter etter at de mottar HPV-vaksinen.
Allergiske reaksjoner som kan omfatte pustevansker, hvesende pust (bronkospasme), elveblest og utslett er rapportert. Noen av disse reaksjonene har vært alvorlige.
Som med andre vaksiner, har det blitt rapportert bivirkninger ved generelt bruk. Disse er blant andre: hovne kjertler (hals, armhule, lyske), Guillain-Barré-syndrom (muskelsvakhet, unormale fornemmelser, kribling i armer, ben og overkropp), samt hodepine.
Kontakt lege eller apotek dersom noen av bivirkningene blir plagsomme eller du merker bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget." ~ Pakningsvedlegget til Gardasil.

Langtidsbivirkninger vet vi ikke noe om enda, da forskningen på dette foregår ved vaksinasjon av disse jentene, slik det ble gjort i vaksineforsøket med Meningokokk B-vaksinen på 88/91-tallet. Dokumentar her.

Hvorvidt vaksinen forhindrer kreft vet vi ikke enda, da dette også er en del av forskningen som pågår ved vaksinasjonen. Gjennomsnittsalderen for livmorhalskreftdiagnoser er 52 år kan vi se her. Det er en stund til 12-åringene våre er 52 år, så vi må bare vente i spenning og telle antall tilfeller av sykkdommen når den tid kommer. ...og Then Again, allerede før vaksinasjonen startet nå, har antallet livmorhalskreftilfeller gått ned de siste 30 år, ifølge regjeringen.

Hvorvidt livmorhalskreft kommer a HPV-viruset er vi ikke sikre på, men man antar at det kan ha en sammenheng, skal vi tro Rikshospitalet.

Jeg vet ikke om en eneste jente som fortjener å bli utsatt for denne risikoen, men jeg er kanskje ikke forretningsorientert nok?

Venhild.

Venhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no