Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du løyet eller jukset noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du juksa, løyet eller overdrevet når du ikke burde?
Ja, har litt smårusk på samvittigheten. 22 22,92%
Ja har en gang juksa skikkelig på eksamen/viktig oppgave. 3 3,13%
Ja har flere ganger juksa på eksamen/oppgave. 0 0%
Ja har kjøpt/fått andre til å skrive oppgave/eksamen. 1 1,04%
Ja har kjøpt/jukset til meg en utdannelse jeg ikke har. 0 0%
Ja har jukset på mindre viktige prøver/oppgaver/eksamen 7 7,29%
Ja har løyet på meg kompetanse jeg ikke har. 0 0%
Ja har løyet på meg nettverk/kontakter jeg ikke har. 0 0%
Nei aldri! 23 23,96%
Nei det tror jeg ikke. 27 28,13%
Nei, det kan aldri ha skjedd. 2 2,08%
Nei ikke som jeg husker. 13 13,54%
Nei, jeg har bare gjort det ved en feil. 1 1,04%
Nei, det er bare en tilfeldighet. 0 0%
Nei det kunne jeg ALDRI gjort 1 1,04%
Brokkoli 0 0%
Surkål 1 1,04%
Annet 1 1,04%
Vil ikke oppgi 0 0%
Muligens 1 1,04%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-24, 17:57   #41
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg klarer ikke helt å huske noe spesielt, men usikker på om alle mine oppgaver hadde gått igjennom alle kvalitetskontroller. Om alle kildehenvisninger er 100 prosent eller om det finnes avsnitt som strengt tatt kan sies å være for sterkt inspirert fra det jeg har lest presentert som egne vurderinger kan jo hende. «Heldigvis» er jeg så gammel at det meste av det jeg har tatt på norskt universitet preget av 8 timers skriftlig eksamen med papir og blyant. Da jeg studerte et par år i utlandet ble det mer innleveringer av oppgaver. PÅ vgs og nedover så skrev jeg garantert av noen lekser eller prövde meg meg en formel på handa. Uten at jeg kan huske noe spes.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 18:10   #42
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg angrer dypt og hellig, men jeg jukset på en samfunnsfagoppgave på vgs. Ble fersket og det var ikke en god følelse.

Alle andre akademiske oppgaver gjennom VGS og universitet er uten juks.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 19:34   #43
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Vi hadde diktat i norsk hver eneste uke i 7.klasse. Husker jeg slet veldig med å huske hvordan ordet "schæfer" skulle skrives. Så jeg skrev det inni hånda. Dummeste jeg har gjort,siden jeg hadde skrevet det feil i hånda. Etter det, aldri tenkt tanken.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 19:45   #44
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg skrev stiler for penger for andre på ungdomsskolen og videregående. Og jeg skrev en norskstil for en klassekompis mot at han gjorde ferdig sløydarbeidet mitt.

Blir nok aldri regjeringsplass på meg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 19:54   #45
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Nei, ikke som jeg kan huske, og som faglært kokk er det vel begrenset hva jeg kunne ha jukset på under utdannelsen og.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 20:42   #46
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Garantert et par gloseprøver i fransk, men jeg er for lawful good til å I det hele tatt tenke tanken om juks i større skala. Kunne ikke falt meg inn å gjøre det i utdanningsøyemed. Min først tanke er "hva er da vitsen?!". Jeg er opptatt av at jeg kan stå for eget resultat og innsats. Når det er sagt så har jeg latt meg skremme av plagiatsakene som har vært, og spesielt selvplagiat. Har priset meg lykkelig over at jeg ikke er student nå, men tenker også at jeg helt sikkert hadde satt meg så sinnsykt inn i de reglene at jeg ikke hadde driti på draget. Men det hadde vært et ekstremt fokus, for det hadde vært sååå uaktuelt for meg å ryke på noe sånt.

Og ja, jeg har latt andre låne oppgaver av meg på ungdomsskolen og vgs

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 21:20   #47
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg har sikkert sneket på noen prøver på barneskolen, og sånt rusk... Men jeg kan ikke lyve. For det første syns det på meg med en gang, og for det andre hadde jeg vært redd for å bli ferska. Jeg liker virkelig ikke løgn, og har sagt til gutta at jeg tolererer ekstremt mye, men løgn er det nulltoleranse for.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 22:05   #48
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Eg lurer eigentleg på kven som kan finne på å seie "Ja, eg har ikkje moral og eg lyg om viktige ting heile tida" i ein slik tråd som denne ...

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 22:18   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Det har jeg helt sikkert… jeg har jo gått på barne- og ungdomsskolen en gang i tiden og det kan godt hende at jeg kikket hos naboen en eller annen gang. Jeg har kuttet hjørner på oppgaver jeg har opplevd meningsløse (vi hadde en gang en lærer som skulle ha oss til å skrive notater fra samme stoff to ganger, der hoppet jeg glatt over den første runden og skrev bare det som skulle vises frem. Fremsto som en mønsterelev - og med to ekstra fritimer i uka. ) Og jeg fikk hjelp av foreldre på endel som skulle leveres inn. Ikke sånn at de skrev dem for meg, men jeg fikk jo veldig brukbare innspill. Og jeg samlet sitater fra folk som var gode til å skrive. Aldri gjenbrukt direkte, men kanskje ikke så langt i fra noen ganger. Det er helt lov og ikke noe man trengte lyve om, men grenseoppgangen mot plagiat og for mye hjelp blir jo et spørsmål. Og jeg hjalp medelever videre (sånn at jeg ble faktisk spurt en gang om ting var kopiert fra meg… det var det ikke, men jeg hadde jo gitt ganske livlige tips).

På samme måte får mine unger innspill på det de skriver. Når de nå er på universitetet blir jo innspillene av en annen art, jeg kan ikke lenger si noe om innholdet i det som står der, men sitatbruk etc får de jo tips om. Det tror jeg også er helt innafor.

På høyere utdanning har det jo vært mye samarbeid, men juks og kopiering har jeg ikke drevet med. (Ikke at jeg har levert så mye der det er noe poeng heller i og for seg).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 23:19   #50
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Tja, jeg har en gang skrevet noen stikkord i forkortet format på innsiden i pennalet mitt, i skinnet. Husker ikke om det var på videregående eller på u.skolen.

På høyskolen hadde vi lov å ha med læreplanen, og inni der var det egne understrekinger, og det var jo lov, men jeg tror jeg skrev f.eks. tilpasset opplæring i margen noen steder der jeg mente det kunne passet inn i eksamensoppgaven. Det er kanskje juks, det husker jeg ikke, men det er jo mer en referanse for "husk å referere til dette avsnittet".

Forresten skrev jeg jo oppgaver hjemme mye, og brukte uike lærebøker og leksikon og slikt. :knirk: Jeg kan ikke garantere at hver eneste setning var unik og ikke sakset litt herfra og derfra, spesielt da jeg tok historie grunnfag og skulle forklare føydalismen og sånt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-24, 23:50   #51
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg lurer eigentleg på kven som kan finne på å seie "Ja, eg har ikkje moral og eg lyg om viktige ting heile tida" i ein slik tråd som denne ...

Jeg tenker at dette er ganske interessant. jeg har mange ganger diskutert med folk som mener ting som at "alle jukser/stjeler/er utro/fyll inn det som passer, men det er bare jeg (slår seg selvtilfreds på brystet) som tør å innrømme det. eller som er herværende partileder som hevder at hun tør å si det andre gjerne vil, men ikke tør å si.

Nei - jeg tror ikke at lalle vil stjele eller jukse eller bedra hvis de var sikre på å ikke bli tatt. Jeg jukser ikke fordi jeg er redd for å bli tat, jeg jukser ikke fordi jeg synes det er dumt og galt, og fordi jeg er ganske sikker på at jeg ville ha fratatt meg selv all glede og stolthet over å få til noe hvis jeg vet at jeg har jukset.

jeg tror at de fleste mennesker er ganske bra. Jeg tror ikke bare det er redselen for å ikke bli fersket som styrer folks handlinger, men en helt ekte forestilling av hva som er rett eller galt, og et ønske om å leve etter gitte etiske standarder. Selvsagt er noen mye mer ytre styrt enn andre, men jeg tror ikke det bare er redselen for straff eller skam eller andres forventninger som styrer alle menneskers handlinger.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 03:00   #52
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg lurer eigentleg på kven som kan finne på å seie "Ja, eg har ikkje moral og eg lyg om viktige ting heile tida" i ein slik tråd som denne ...

Det er nok riktig at man nok ikke ville sagt det og kun det. Som mennesker er man forskjellige; utstyrt med ulike egenskaper og moralsk kompass. Det hadde nok vært enklere å stilt alle overfor et konkret dilemma, eller kanskje en håndfull for mer data, for å se spredningen. Kanskje ikke spredningen ville vært ekstremt stor her på forumet (det er mye enighet her inne om så mangt), men i samfunnet så ville man funnet stor spredning. Hvor sterk rettferdighetssans, hvor mye moral styrer ens valg og hva som evt trumfer disse tingene (og mye andre valg man tar) er forskjellig fra menneske til menneske. Heldigvis er vi mennesker så komplekse.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 08:20   #53
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg lurer eigentleg på kven som kan finne på å seie "Ja, eg har ikkje moral og eg lyg om viktige ting heile tida" i ein slik tråd som denne ...

Lyver man om viktige ting ellers, lyver man vel gjerne her også

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 09:04   #54
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Som mange andre her har jeg hatt jukselapper (og som oftest ikke turd eller trengt å bruke dem) og kikket over skulderen på medelevers prøver på ungdomsskolen og videregående.

På høyere utdanning har jeg ikke jukset eller plagiert.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 09:10   #55
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Lyver man om viktige ting ellers, lyver man vel gjerne her også



Men jeg tror kanskje en del av de som lyver og jukser selv, helt oppriktig, ikke mener at de gjør det. Eller at de bare er smarte og benytter seg av mulighetene, og at alle andre ville gjort det samme, hvis de bare hadde kommet på den samme ideen. Og at de ikke føler de samme moralske begrensningene som resten.

Litt sånn: "Sjekk her! Jeg har funnet et sted hvor det er mulig å laste ned programvare helt gratis, og det er umulig å oppdage det!"

Og en slik person vil ikke innrømme at hen jukser og lyver, fordi hen faktisk ikke ser på det som juks. Å "narre systemet" er noe helt annet, og noe "alle andre" i samme miljø gjør, og som derfor ikke er noe problem. Det er ikke noe som går ut over ett enkeltmenneske, som hvis du svindler eller stjeler fra en navngitt person. Det er ikke noe klart offer, og dermed er det greit. Samme med å jukse på eksamen, eller svindle på skatten eller tuske til seg ytelser. Ta med en flaske for mye over grensa. Snike på bussen. Spør du en person om hen har lastet ned ulovlig programvare vil hen trolig ikke ha problemer med å innrømme det, men kanskje til og med være stolt av det. Spør du samme personen om hen lyver, jukser eller stjeler vil trolig svaret være nei, for det er jo galt, det gjør man bare ikke. Driver du med narkotika? Nei, selvsagt ikke! Men røyke en joint i ny og ne, det gjør jo alle.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-01-24 kl 09:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 09:59   #56
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg har kanskje notert et par stikkord i hånda en gang på ungdomsskolen. På universitetet har jeg i alle fall ikke juksa med noe som helst. Min hovedoppgave inneholder knapt referanser til noe annet, så vidt jeg kan huske - og om så skulle være, måtte det vel vært oversatte og omarbeidede sitater fra engelsk.

Tror ellers du er inne på noe, My. Det er mange ting som folk ikke synes "teller" når det gjelder slik virksomhet i gråsonen. Jeg ser også at folk skriver i kommentarfeltene: "Har du aldri gjort noen feil, du, da? " Det er jo himmelvid forskjell på å gjøre en tabbe på jobb, f.eks., og å jukse, juge og stjele - kan ikke sammenliknes. Og nei - det er ikke sånn at "alle" driver med dette på jevnlig basis, gitt. (Det er litt det samme med "Har du aldri vært ung og dum, du, da?", f.eks. når det skrives om de skammelige russelåtene til Tix. Nei - og ikke var han særlig ung heller.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 10:26   #57
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg drev jo med litt ulovlig nedlasting av musikk, programvare og filmer, og piratkopiering i 20-årene. Ikke stolt av det, men det er vel ikke det verste man kan gjøre. Og det var litt sånn som My skriver; "alle" gjorde det, og forsvarte det med at det var så dyrt å kjøpe.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 10:49   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Som Blondie, så tok jeg i et innfall en gang på ungdomsskolen, tror jeg det var, eller videregående, og la til rette for juks på en eller annen måte (jukselapp på do, var det det?), men turde ikke bruke det. Veldig snodig, for det har ikke falt meg inn hverken før eller senere.

Er ikke noe supermoralsk menneske ellers, så innrømmer glatt at det sikkert er frykten for å bli tatt som er sterkest her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 13:48   #59
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Jeg skrev stil for kjæresten i 2. klasse på videregående, forresten. Ble avslørt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-24, 13:48   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du løyet eller jukset noen gang?

Nei, jeg har aldri jukset på eksamen eller viktige prøver. Usikker på om jeg har jukset på mindre viktige prøver også. Jeg har skrevet min andel jukselapper, og fantasert om skrive pensum på lårene og gå på do osv, men min ekstremt velutviklede krisefantasi har stoppet meg.

Men jeg har en meget ufortjent karakter i makroøkonomi, fordi de jeg var på gruppe med var ekstremt mye bedre enn meg. Men et par av de har noen ufortjente gode karakterer i andre fag der jeg var mye bedre, så det går på et vis opp i opp og er en av fordelene med gruppearbeid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no