Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Kjøkkendikt ønskes

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-07, 12:43   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkendikt ønskes

Igår begynte jeg omsider å male vinduskarmene på kjøkkenet vårt. - Enden på visa er at med de hvite karmene, ser veggene nikotingule ut (de er skittenhvite) - Så derfor skal jeg male herligheten.

På kjøkkenet har vi to dører - en liten dør inn til matkottet - der skal jeg lage tavle, og på den andre døren tenker jeg å skrive noe - Så jeg er på utkikk etter et kjøkkendikt - Et koselig, relativt kort dikt/sitat/motto etc..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 12:56   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Stilig!

:gå i tenkeboksen:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 13:15   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 13:18   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Coffee or a pot of tea? Please sit and share a cup with me...

Bless this house with love & laughter.

Her er en link som er fin: http://www.wonderfulgraffiti.com/photo_album.php

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 13:53   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

"I'm on a sea-food diet.

Everytime I see food, I eat."

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 13:55   #6
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Synes det er litt stilig med en oppskrift malt på veggen/dør. Feks bolleoppskrift, eller kanskje favorittkaka?

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:07   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Synes det er litt stilig med en oppskrift malt på veggen/dør. Feks bolleoppskrift, eller kanskje favorittkaka?

Det malte jeg på døra til storesøster. Pannekakeoppskrift, med bilde av en høne og egg under.. De hadde litt "bondekjøkken", så det passet. Hvis det er litt mer moderne kjøkken hadde det sikkert vært stilig med en annen oppskrift, som f.eks denne;

LYKKELIG EKTESKAP
2dl ferdig sjokolademelk
1dl sterk kaffe
2-3ss konjakk eller rom
litt kremfløte
sjokoladerasp

Ha sjokoladedrikken i et høyt glass. Slå kaffen og konjakken i. Topp med en kremklatt(krem i sprayboks)og ein revet sjokolade. Serveres varm eller kald.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:17   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Jeg har malt "oldemors eplekake" på en kjøkkendør til ei venninne - men hun bor på bård, så det passer bedre enn hos oss.

Jeg tror kjøkkenet vårt må ende opp litt mer "rocka" - Jeg skal ta en titt på linken cilen - og det var gode idéer her! (Og joda, dere skal få se resultatet altså)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:18   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Kva med "En hustavle" av Arnulf Øverland? :åld fæsjån:

Det er en lykke i livet
som ikke kan vendes til lede:
Det at du gleder en annen,
det er den eneste glede.

Det er en sorg i verden
som ingen tårer kan lette:
Det at det var forsent
da du skjønte dette.

Ingen kan resten av tiden
stå ved en grav og klage.
Døgnet har mange timer.
Året har mange dage.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:20   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Eller Lykke av Einar Skjæråsen

Lykke
av Einar Skjæraasen
Åtte øyne i hverandre.
Fire munner rundt et bord.
Fire vegger kring en lykke:
Vesla, Påsan, far og mor.


Åtte hender hektet sammen
til en ring om stort og smått.
Herregud - om hele vide
verden hadde det så godt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:30   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Eller dette fine sitatet:

No husband has ever been shot while doing the dishes.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 01-05-07 kl 20:45.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:37   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Eller dette fine sitatet:

No husband has ever been shot while doing the dishes.

Hihi, det skulle jeg hatt. Oppvaskmaskinen gikk istykker, og det er jo ingen hast å kjøpe ny...

__________________
Gutt 95 Jente 04

Sist redigert av Skilpadda : 01-05-07 kl 20:46.
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:42   #13
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Se på mitt flotte, nye kjøkken
det skremmer ikke lenger nøkken.
Her skal jeg lage meg kjempesunn mat
så magen min blir liten og flat.



Egenkomponert, kun for deg. Var det ikke flott? Bare si ifra hvis du trenger flere dikt fremover.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:45   #14
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Se på mitt flotte, nye kjøkken
det skremmer ikke lenger nøkken.
Her skal jeg lage meg kjempesunn mat
så magen min blir liten og flat.



Egenkomponert, kun for deg. Var det ikke flott? Bare si ifra hvis du trenger flere dikt fremover.

Det må jeg si Ryli, ante ikke at du hadde en potet.. eh.. poet i magen.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:54   #15
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

I dag har jeg ingen poteter i magen
dette er jo den store kakespiserdagen.
For min mor fyller år
så i selskap jeg går
for å sitte og sløve i hagen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 15:50   #16
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Prøvde å komme på et gammelt kjøkkendikt, men hva skal du med det, når vi har Ryli her?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 15:51   #17
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Herlig Ryli.

Å rydde opp etter barn, er som å måke snø når det snør.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 15:54   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Jeg elsker jo Wessel:
At smørrebrød er ikke mat
Og kjærlighed er ikke hat
Det er for tiden hva jeg ved
Om smørrebrød og kjærlighed

Og én til for godt monn:
Den som kun tar spøg for spøg
Og alvor kun alvorligt
Han og hun har faktisk fattet
Begge deler dårligt


Fritt etter hukommelsen, så litt dansknorskfeil kan nok forekomme …

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 18:04   #19
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Herlig Ryli.

Å rydde opp etter barn, er som å måke snø når det snør.

Er det ikke:

Å rydde opp etter barn, er som å måke snø i snøstorm. ?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 18:26   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkendikt ønskes

Coffee?
Tea?
Me?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no