Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flink til å brette rene klær med en gang?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 20:34   #1
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Flink til å brette rene klær med en gang?

Er dere flink og brette nyvasket klær med en gang de er tørr?

Jeg har en tendens til og utsette det hele tiden, og så plutselig sitter jeg der med 6-8 maskiner og brette. At jeg aldri lærer.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:35   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Ja, klesvask er virkelig det feltet i husmorverda eg er ekstremt petimeter på.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:38   #3
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Jeg har en "regel" om at jeg bretter rett fra klessnora. Når noe er tørt brettes det og legges i skapet. Mannen, derimot, praktiserer ikke dette. Når det er tørt hives det i en haug på senga. Da er det egentlig enda verre for da må jeg sortere i tillegg. Nå sorterer jeg når jeg henger opp, sokker i par osv. Han gir meg dobbeltarbeid.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:40   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Mannen min bretter rett fra tørketrommelen når den er ferdig, og legger rett i skapet. Jeg lar det ligge i tørketrommelen helt til neste vask trenger plassen, så ligger det i kurven i stua 1-2 dager før det brettes. Da brettes det oppå spisestuebordet, hvor det så blir liggende et par dager, minst.

Det ligger for tiden en klesvask på bordet og en i kurven på en stol, men jeg har store intensjoner om å få ryddet det på plass i løpet av morgen formiddag.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:42   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Nei, det er en jobb jeg gjerne skulle outsourcet.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:42   #6
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Så flinke dere er da. Skal prøve og begynne og brett rett fra tørketrommel eller snor.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:43   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Vi gidder aldri å brette etter bare en maskinvask med tørre klær. Her samles det opp og da tas masse på en gang. Jeg synes det er mye kjedeligere å brette og legge på plass littegrann enn å finne ei lydbok, ta fram strykebrettet og få gjort alt slikt med litt mengder av klær. Da blir det større hauger å ta med rundt i de forskjellige skapene. En gang i uka sånn ca. blir det hos oss.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:47   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Ja, jeg tar unna etter hvert som det er tørt fra tørkestativ eller trommel. Rydder som oftes rett inn i skapene, men noen ganger kan det ligge på spisebordet til kvelden etter.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:48   #9
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

nope, ikke veldig flink der nei!
Eller, i perider.. men så sklir det ut.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:49   #10
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Her i huset brettes det rett fra snora når den trengs til neste vask som skal henges opp. Det betyr at klærne henger en god stund etter at de er tørre hvis det ikke er en vask på gang. Ofte går klærne til bruk rett fra snora også. Sammenbrettede hauger legges på plass av meg, bortsett fra mannens klær, han får holde orden i sitt eget klesskap.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:49   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Hos oss har vi kurvsystem. Bretter og sorterer og stryker ca annenhver uke. Vi har MYYE klær. Har da fem store rentøyskurver vi hiver alt oppi, og så bretter vi når det ikke er plass til mer.

*så mye annet som er finere å ta seg til*

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:50   #12
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Mannen min bretter rett fra tørketrommelen når den er ferdig, og legger rett i skapet. Jeg lar det ligge i tørketrommelen helt til neste vask trenger plassen, så ligger det i kurven i stua 1-2 dager før det brettes. Da brettes det oppå spisestuebordet, hvor det så blir liggende et par dager, minst.

Det ligger for tiden en klesvask på bordet og en i kurven på en stol, men jeg har store intensjoner om å få ryddet det på plass i løpet av morgen formiddag.

Dette kunne jeg ha skrevet selv! Akkurat som meg, bortsett fra det med mannen, da min er av samme ulla som meg...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:51   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Nei, er ikke flink til dette i det hele tatt, verken jeg eller mannen. Jeg liker å vaske klær, og syns også det er greit å henge opp, men å ta av snora, brette sammen og legge i skap og skuffer? Hat.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:53   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Vi er elendige på det området. *skuler bort på 5 tørkestativ med tørre klær*

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:15   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Jeg er skikkelig dårlig på å brette klær, det er SÅÅÅÅ kjedelig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:21   #16
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

En av de få huslige syslene jeg er flink til.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:21   #17
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Bretter som regel rett fra tørkesnora.
Nå henger jeg vasken til tørk ute og jeg elsker lukten av utetørkede klær
Jeg er ikke glad i å stryke og synes det er best å brette med en gang for å unngå at tøyet blir krøllete.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:22   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Brette ja. Legge på plass nei.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:23   #19
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Jeg var flink før, brettet alltid fra snora.. Tenkte ikke over det en gang, det var bare sånn jeg gjorde det. Men så var det noen som spurte om dette på et annet forum, og da oppdaget jeg at det ikke var noe man måtte. Takk for den, liksom.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:29   #20
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Ja, det er jeg. Tørkestativ er noe av det mest rotete som fins synes jeg, og er kjempeglad når jeg har tørre klær og kan sette stativene bort (helt til neste vask skal opp da). Så da bretter jeg klærne rett fra stativet og legger de på plass, for synes klær rundt omkring er rotete også.
Klær i tørketrommelen kan ligge litt lenger (som oftest bare håndduker og sengetøy), men toppen en dag.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no