Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flink til å brette rene klær med en gang?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 03:05   #41
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det utsettes til det kvalmende.

Jeg er en racer på å vaske tøyet, henge det til tørk og ta det ned/inn - men derfra - å få det brettet og inn i rette hyller og skap, se det er et sant mareritt.

Må bare signere her.
jeg kan godt stå og brette klær en time, men å få det inn i skapene er vanskelig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 03:37   #42
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Samler opp og bretter ca en gang i uka. Stor haug med klær, meg foran tv, bretter og får det unna.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 06:58   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Jeg har ikke engang ambisjoner om å bli bedre på det. Her vaskes det og tørkes også samles det i en schwær haug inntil det er tomt i skapet til storebror for han har minst klær. Da bretter jeg i en times tid og stabler inn.

  Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 07:10   #44
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nei, det er en jobb jeg gjerne skulle outsourcet.

You and me both.

Har i skrivende stund tre fulle dunker med klær som skal brettes, pluss en haug på tørkestativet. Jeg skal nok få brettet det i løpet av dagen/kvelden, men jeg kan love det at det ikke kommer inn i skapet før om en ukes tid.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:28   #45
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Nå ble jeg plutselig smertelig klar over de to kurvene med ubrettet tøy som står på stua, og jeg må medgi for meg selv at de har stått der en stund nå...

Ikke uvanlig her i huset.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:32   #46
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Hos meg kan det godt bli liggende i tørketrommelen i noen dager.... og så henter jeg det opp fra vaskerommet i en stor bærebag. Der kan det bli stående - inntil jeg må ha bagen for å frakte klær opp eller ned igjen.
Cluet er å ikke tømme det "midlertidig" over i en stol, men få det brettet og på plass med én gang.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:38   #47
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Bretter, sorterer og legger vekk med en gang ja. I motsatt fall ville det fort blitt et salig kaos her. Har enorme mengder klær som blir stelt hver dag.

Jeg kan ikke ta æren alene for at vi har rutiner på dette, da mannen og ungene er like flinke som meg. Hvis alle er hjemme så legger hver og en eget tøy i skapet.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:41   #48
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Vi bruker litt tid på å henge opp tøyet skikkelig, rister ut skrukker og bretter. Jeg ser for meg at tøyet blir veldig skrukkete og stygt hvis det bare legges i en haug? Og hvis tøyet blir liggende i tørketrommelen så blir da tøyet verre enn verst? Dere som ikke tar det med en gang, stryker dere tøyet? Det blir jo enormt mye ekstra arbeid.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:48   #49
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Jeg sorterer klærne på tørkestativet sånn at ting som hører naturlig sammen bor på samme sted, sokkepar henger sammen osv., og så bretter jeg rett fra snora. :klesvasknazi: Mannen gjør ikke det, så derfor har han fått ansvar for oppvask i stedet.

Det tar litt tid å få ting inn i skap, men det er egentlig fint arbeid mens jeg venter på at Stjernekikkeren skal roe seg for kvelden. Da blir det gjerne litt dødtid oppe i 2. etasje mellom smokkestappingen. I høyden tas det en gang i uka, når det allikevel skal gjøres rent.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 08:51   #50
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Jeg har blitt flinkere, men ikke flink nok.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:16   #51
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Vi er flinke i peroder, periodebrettere
Ofte må vi ta mount everest som vi kaller den, vi er da gjerne flinke en uke eller to så ramler vi utpå igjen, at vi aldri lærer.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:19   #52
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Bretting av klær er en av de få huslige aktivitetene jeg liker. Så jeg bruker det nærmest som terapi. Det hoper seg derfor sjelden opp med ubrettede klær, men de ferdigbrettede klærne kan ligge et døgn eller tre på spisebordet, fordi å legge dem vekk er så dørgende kjedelig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:21   #53
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Ja. Bretter det med en gang jeg tar det ut av tørketrommelen eller ned fra snoren.
Hater virkelig å gjøre noe halvferdig.
Med så mange barn og så mye klesvaks som det er hjemme hos oss, hadde det virkelig blitt uorden og rotete om jeg skulle oppbevart hauger med klær som snart skal brettes på vaskerommet.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:38   #54
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Jeg bretter klærne med en gang. Faktisk er det å vaske, henge opp og brette klærne en del av min alenetid. Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde sett ut på badet hvis jeg skulle utsatt det å brette klærne. Jeg må få de inn i skapene med en gang.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:50   #55
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Hos oss har vi delt ansvar for å sette på en vask, men etter vasken er tørr så har vi delt inn ansvaret dithen at jeg legger sammen og mannen legger tøyet på plass. Jeg står ikke å venter på at tøyet blir tørt og kan fint glemme det i tørketrommelen eller på taktørkestativet (ute av syne, ute av sinn) - men med en gang det er behov for tørking på stativ eller i trommel så blir det brettet. Æresord.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:53   #56
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Bretter med en gang klærne er tørre - man trenger jo klesstativene til de neste klærne som er vasket. Og vaskemaskinen går hver dag. Har faktisk aldri tenkt på at det er et ork.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:55   #57
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Er det vanlig at vaskemaskiner brukes hver dag?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:26   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Nei. Fine IKEA-bagene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:54   #59
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det vanlig at vaskemaskiner brukes hver dag?

Vanlig og vanlig, jeg vasker så og si hver dag. Noen ganger bare en vask da, men den går ofte hver dag ja.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:56   #60
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det vanlig at vaskemaskiner brukes hver dag?

Det er iallfall det her, men vi har tøybleiebarn.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no