Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flink til å brette rene klær med en gang?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-09, 16:35   #81
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Siden tørketrommelen vår holdt på å ta fyr for noen dager siden, tørkes klærne på stativ og de bretts og legges dit de hører hjemme med engang.
Aberet er at det er veldig fullt i skapen nå.

Kommer klærne fra tørketrommel kan de ligge i dagesvis uten å bli ofret en tanke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:00   #82
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Å brette klær er noe av det kjedeligste jeg vet og NEI, jeg bretter ikke rene klær med en gang...

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:04   #83
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Jeg bretter rett fra klessnora. Har ikke tørketrommel.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 22:43   #84
September
Aktiv
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 149
September er litt kul
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Nei, jeg bretter ikke rene klær med en gang.
Jeg tar som regel et skippertak når det er fullt på snora, eller det begynner å bli tomt i skapene.

__________________
00 02 08
September er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 23:51   #85
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Etter å ha observert at haugen på vaskerommet har nådd nye høyder mens jeg har vært i dårlig form, har mannen nå begynt å vaske klær.
Hans brettemetode om man skal kalle det for det, er å brette rett fra stativet og så legge klærne på sofaen. Så nå ligger jeg fint anrettet mellom bukser og t.skjorter sirlig brettet.
Han er nå flink da. Snille mannen min.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:34   #86
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Jeg liker og samle opp masse utbettede klær, også setter jeg meg ned og ser film mens jeg bretter, herlig! Legge inn i skapet, det gjør jeg ikke. Enten gjør mannen det, ellers brukes de fra brettebunkene der de måtte ligge. :lat:

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:45   #87
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Nei, de får ligge å godgjøre seg en stund før jeg gidder. Håper liksom alltid at de skal brette seg selv, men det skjer visst ikke.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 01:08   #88
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Øh nei. Er ikke flink til det heller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 08:25   #89
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flink og brette rene klær med en gang?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

En av de få huslige syslene jeg er flink til.

Samme her

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:37   #90
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Er dere flink og brette nyvasket klær med en gang de er tørr?

Jeg har en tendens til og utsette det hele tiden, og så plutselig sitter jeg der med 6-8 maskiner og brette. At jeg aldri lærer.

Elendig og har gitt opp å forbedre meg!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:41   #91
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Jeg må nok føye meg til HI, jeg er elendig på det ...og det blir jo ikke bedre heller, enn så mye jeg banner og steiker når jeg først må til med det hele!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:51   #92
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Brettes etterhvert som det tas av snoren/ut av tørketrommel.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:53   #93
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Nja, som regel.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:55   #94
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.300
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Nei. Men jeg er flink likevel. Jeg har nemlig et mye smartere system. Jeg hiver tøyet fra tørketrommelen og opp i den store kurven som står oppå trommelen. Når den er full ( = 2-3 vasker) tas den med inn i stuen, og så bretter jeg mens jeg ser TV. Multitasking is the only way to go.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 20:18   #95
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.530
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Veldig flink til å IKKE brette klær med en gang de er tørre. Men sitter ikke med 6-8 FULLE maskiner å legge sammen i alle fall, mye er jo derved brukt før det kom inn i skapet...

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 20:39   #96
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Her bretter vi og legger på plass rett fra snora, vi vet at vi er sjuskete derfor har vi skap på vaskerommet, eller hyller da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:36   #97
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Det brettes og legges på plass direkte fra snora. Men ikke nødvendigvis med en gang det er tørt. Det får som oftest henge til neste vask skal opp.

Har ikke tørketrommel.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 08:43   #98
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flink til å brette rene klær med en gang?

Når det gjelder ting som går innunder husarbeid er jeg ikke flink til å gjøre noe med en gang. Alt som kan utsettes utsettes.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no