Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 10:44   #41
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Støvtørking, jeg hater støvtørking. Bortsett fra det så er det ikke noe jeg misliker med husarbeide. Jeg koser meg med både rydding, gulvvask, klesvask og resten som hører til.
Jeg har en snill mann som vet nøyaktig hvor mye jeg hater støvet så han tar seg som regel av den biten.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:46   #42
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Det meste er greit på en god dag, ingenting er greit på en dårlig dag.

Gulvene er vel det jeg liker minst å ta. Klesvasken går som en drøm så lenge jeg er ajour, og det er jeg stort sett alltid.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 00:45   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg misliker det meste, og i alle fall alt som heter vasking. Gir du meg ei vaskefille, så blir jeg i akutt krakilsk humør.

Skal jeg velge meg noe husarbeid, så må det bli å henge opp og brette klær.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 10:11   #44
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Skjønner ikke spørsmålet. "Hva jeg liker mest"?!

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 10:57   #45
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Syns det er helt greit og støvsuge,stryke,vaske klær og rydde.

Liker ikke å tørkestøv,ta ut av oppvaskmaskin, vaske vinduer.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 11:02   #46
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Er ikke så glad i noe slags husarbeid, men det jeg liker allerbest, er når jeg er ferdig, og kan sette meg ned og nyte lukt og syn.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 17:34   #47
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg elsker å rydde, kaste gammelt, støvsuge, tørke støv og vaske med lett klut.
Jeg liker mindre å vaske golver.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 17:49   #48
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg virkelig hater og rydde. Vasking og sånt er egentlig helt greit, men når jeg allerede er i dårlig humør etter rydding er det jo forsent. Jeg skulle hatt ryddehjelp, ikke at jeg hadde takket nei til en vaskehjelp heller. Det jeg liker best er og vaske og brette klær, rydde dem inn i skapet er kjedelig.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 18:45   #49
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg liker å lage mat, og så syns jeg alt som hører med til klesvask er helt ok. Vel og merke gjelder det ETTER at vi gikk til anskaffelse av Vidunderet vårt: Tørketrommelen. Den tørker ALT. Til og med ulltøy. Så slipper jeg den delen av klesvasken som jeg avsskyr - nemlig å henge opp tøy, og så muliggjør det skippertaksvasking, fordi tørkestativkapasitet ikke er et tema lenger.

Støvtørking, vasking av bad, rydding og vanning av planter er også greit nok, ingen favoritter, men mer noe jeg stiller meg relativt nøytral til.

Jeg liker virkelig ikke å støvsuge, ta ut av oppvaskmaskina, vaske gulv og vaske vinduer. Mannen syns derimot at dette er greit.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 19:33   #50
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Liker husarbeid? Nei, det er ikke noe jeg liker mest. Men det som er lettest å motivere seg til er å tømme og fylle oppvaskmaskinen og vaskemaskin.

Det jeg liker minst er å vaske vinduer og brette og rydde bort klær.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 19:35   #51
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Hva jeg liker minst: Støvsuge og tørke støv.
Hva jeg liker mest?

:har vaskehjelp:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 20:44   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg kan ikke fordra husarbeid.
Jeg liker godt at det er ryddig og rent, men veien dit er et helvete.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:44   #53
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Klesvask går greit. Jeg liker ikke å vaske bad. Eller å rydde. Eller å tørke støv. Eller å vaske gulv... og verst tror jeg det er hvis noen har latt kasseroller stå over natten med middagsrester...

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:56   #54
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Skjønner ikke spørsmålet. "Hva jeg liker mest"?!

Har grublet og grublet, men innser at jeg skjønner ikke spørsmålet jeg heller.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:59   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg hater vindusvask og å ta ut av oppvaskmaskmaskinen, samt å rydde av bordet etter at vi har spist. Dekke på bordet og sette inn i oppvaskmaskinen liker jeg. Og så liker jeg alt annet husarbeid, bortsett fra skift av sengtøy. Det å støvsuge og vaske gjør meg lykkelig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 22:26   #56
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Liker minst: å gjøre det
Liker mest: når det er gjort

Snippa sa det jeg tenkte!

Skjønner ikke spørsmålet. Hater husarbeid!! Punktum finale.
Men vaskehjelp gidder jeg ikke, egentlig fordi det tar mest tid å rydde og egentlig er det ganske greit å vaske når det først er ryddig. Har enda ikke hørt om vaskehjelp som gidder å rydde. Da ville hun uansett måttet komme hver dag og det blir en formue. Vinner jeg i lotto skal jeg ha en fastboende hushjelp og kokk tror jeg. Liker ikke å lage mat heller...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:20   #57
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

...

__________________
2004

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 17:58.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:49   #58
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg syns alt som har med klesvasken å gjøre er helt greit, rydde etter middagen er også greit. Ellers er det alltid vanskeligst å sette i gang.
Det jeg liker desidert minst er å vaske gulv, det er et sånt tiltak at det går flere uker mellom hver gang.

Det beste er å gjøre litt hver dag.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 23:16   #59
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg hater alt som har med brødsmuler å gjøre.
Henge opp reint tøy i sommersol er faktisk ganske deilig.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 23:18   #60
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid, hva liker du minst og mest?

Jeg liker å lage mat. Ja, det var det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no