Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Noen som har vaskehjelp her?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-09, 16:40   #1
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Noen som har vaskehjelp her?

Jeg synes det er veldig slitsomt å jobbe 100% når jeg har barn, spesielt når jeg skal prøve å ha et rent hus i tillegg. Ingenting er så kjedelig som å komme hjem fra jobb på en fredag å begynne å vaske hus.
I stedet for å gå ned til 80% stilling, der jeg kommer til å bruke fridagen på å vaske hus å kjefte på ungene for at de roter mens mor skal vaske, så funderer jeg på å få vaskehjelp.
Det jeg lurer på da er; hvordan legger dere det opp og hva betaler dere?

Jeg ser for meg at vi rydder hele huset onsdag kveld. Torsdag kommer vaskehjelpen på kveldstid (tror de fleste er mest villig til å gjøre det på kvelden her). Da skal alle gulv støvsuges og vaskes, samt at vi har et bad/vaskerom og et bad som skal vaskes. Kanskje 1 gang i mnd tar h*n det mer grundig ved å tørke støv og evt vaske vindu.
Er dette vanlig eller?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 16:45   #2
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har vaskehjelp her?

Jeg har vaksehjelp og hun er verdt sin vekt i gull!!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 16:46   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har vaskehjelp her?

Hva lurer du på om er vanlig?

Det er virkelig verdt pengene sine, det er underverk for frigjøring av tid, energi og medisin mot dårlig samvittighet og dårlig humør.
Vi har hver 14 dag (skulle gjerne hatt de to ganger i uka), de støvsuger, vasker gulv, bad, tørker støv, speil, vasker kjøleskap og ovn, vinduer, det jeg ber om på en spesifikk og variabel liste når de kommer. Jeg legger ut nøkkel, de kommer på dagtid, og det er nydelig å komme hjem til nyvasket hus. Jeg er ikke komfortabel med å være i huset, eller være avhengig av å finne på noe annet sted mens de vasker, så det passer oss godt at de tar det på dagtid. Vi betaler svart og timeprisen er ca på 125 kr, og jeg legger igjen penger for det antall timer jeg tror de vil bruke på lista.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 16:56   #4
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Noen som har vaskehjelp her?

Bare lurte på hvilke oppgaver som er vanlig å gi og hva som er vanlig betaling
Det høres jo helt supert ut, og 125 kr er jo ingenting i forhold til det å f eks gå ned i stilling for å få mer energi.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 16:57   #5
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Noen som har vaskehjelp her?

Du stiller med vaskeutstyr også ja?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 17:21   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vaskehjelp her?

Vi har vaskehjelp hver 14.dag. Vi holder vaskeutstyr og hun kommer på dagtid, ca fire timer. Hun vasker lister, speiler, bord, tørker støv, vasker gulv, støvsuger, legger på rent på sengene, vasker bad og vaskerom(alle rommene vi bruker). 560 kroner pr. gang hvitt.
Vi rydder torsdags kveld så hun kan begynne med en gang på fredag morgen kl. 8.30.

Det er ikke luksus, bare deilig.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 17:23   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har vaskehjelp her?

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Bare lurte på hvilke oppgaver som er vanlig å gi og hva som er vanlig betaling
Det høres jo helt supert ut, og 125 kr er jo ingenting i forhold til det å f eks gå ned i stilling for å få mer energi.

Som sagt er dette svart, og det er det mange som ikke ønsker og liker, men det er det jeg fikk takk i lettest med referanser fra ei jeg kjente. Jeg betaler nok også svært godt i forhold til hvor lang tid de faktisk bruker på lista mi.
Jeg holder støvsuger, vaskemidler, vaskebøtter, men de begynte faktisk å ta med egen vaskebøtte som sannsynligvis var liten og lett i forhold til de jeg hadde. Og spør om de har spesielle ønsker for hvilke vaskemidler, evnt annet enn det du har som de liker å bruke.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no