Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Wtf?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-12, 19:36   #21
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wtf?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du kan vel bare installere et norsk tastatur, du trenger vel inne et eksternt et? Dette var jo ikke akkurat noe du drev med før året i USA, selv om jeg regner med at mye gikk på engelsk ellers da også.

Naar jeg setter tastaturet paa min amerikanske laptop som jeg fikk i USA og ennaa bruker paa Norsk blir alle tegntaster tilfeldig fordelt (jeg skriver ikke touch) saa det ender med aa se enda vaerre ut. Men er det virkelig et problem at jeg skriver noen setninger paa engelsk innimellom?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 20:20   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wtf?

Nei, det er ikke problematisk for forståelsen, jeg syns bare det virker litt barnslig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 21:40   #23
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wtf?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er ikke problematisk for forståelsen, jeg syns bare det virker litt barnslig.

Greit nok. Jeg er litt barnslig.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:14   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wtf?

Det er slitsomt å lese. Og jeg er ikke vanligvis den som veiver rundt med dyslektikerflagget.

I og for mine øyne er det i samme kategori som sms-språk, dialekt og råsa comic sans. Jeg ender opp med å ikke lese det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:16   #25
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wtf?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det er slitsomt å lese. Og jeg er ikke vanligvis den som veiver rundt med dyslektikerflagget.

I og for mine øyne er det i samme kategori som sms-språk, dialekt og råsa comic sans. Jeg ender opp med å ikke lese det.

Hva er vaerst, engelsk eller ae/oe/aa ?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:19   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wtf?

Ae/oe/aa, vil jeg tro.

Engelsken min er det ingenting i veien for, men om du har tenkt å bare poste engelsk midt i diskusjoner på norsk vil du nok forvirre langt flere brukere enn dyslektikerene.

Det går an kjøpe klistremerker til å ha på tastaturet som gjør at det er lettere å håndtere flere språk.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 22:28   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Wtf?

Det går helt fint for min del.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 12:20   #28
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Wtf?

Jeg leste kronikken og tenkte vel egentlig bare "javel..?". Den hadde noen relevante poenget om deling av forskningsdata og betydningen av anerkjennelse som vitenskapens kapital. Men det var vanskelig for meg som ikke kjenner til disse New Age-greiene å skjønne hva hun mente med det. For meg er det ikke noen nyhet at positivismen mykes opp, i alle fall ikke innenfor fag utenfor realfagene. Det betyr ikke at man ikke anerkjenner materialisme ( i motsetning til "åndelighet" eller paranormalitet) som grunnlaget for "alt" til syvende og sist. Hvor "fri" vitenskapen er synes jeg er et interessant tema, men når det sauses sammen med "mer mellom himmel og jord"-dogmet, blir det et sidespor, synes jeg.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no