Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-13, 12:07   #61
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Også forundrer jeg meg litt over ullproblematikken.

Om det så er at noen av de ansatte i barnehagen messer i vei om ullens fortreffelighet, men man selv vet at man har en unge som blir for varm/ikke takler ull/hvahardu, er det noen sak, da?

Man blir jo ganske lei av lapper og eposter om at alle ha ull, da. Når man gjentatte ganger har forklart at ull innerst gir kløe og ubehag. Men det verste var når jeg hentet og Ullungen (som ikke tåler ull), og hun var kokende varm fordi alt av skiftetøy og fleece var tatt på under dressen (muligens som en kompensasjon for manglende ullundertøy... ).

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:13   #62
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Jeg har så klart forståelse for irritasjonen, men det er vel fortsatt ikke helt slik at man blir erklært som en dårlig forelder hvis man ikke kler på barnet ull? Eller har jeg bare hatt veldig flaks med barnehagene mine sønner har gått i?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:17   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Det skaper unektelig litt gnisninger mellom meg og barnehagen/andre foreldre at jeg har en unge som ikke vil gå i ull.

Den andre ungen min har ikke de samme motforestillingene og bor i ulltøyet sitt i 6 måneder hvert år. Jeg er ikke ullmotstander, men vil ikke tvinge det på unger hvor det verken trengs eller er ønsket.

Og ull er bare et av de punktene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:18   #64
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Jeg har åpenbart ikke lange nok sosiale antenner til å oppfatte denslags gnisninger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:19   #65
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Det er klart det alltid er irriterende med irriterende folk, særlig når de jobber i barnets barnehage (eller skole) og man derfor ikke kan slippe unna dem. Men det at noen irriterende folk f.eks. prediker om ull eller bakovervendte barn gjør jo ikke ull og bakovervending mindre bra i det generelle tilfellet. Altså, prinsippet blir jo ikke egentlig dårligere selv om det fremheves av teite mennesker. (Selv om det noen ganger føles sånn. ) Prinsipper virker heller ikke alltid i enkelttilfeller, men det betyr heller ikke at de nødvendigvis er dårlige. Men klart, når det at et prinsipp ikke fungerer i ditt spesifikke tilfelle kombineres med at teite-mennesker-man-ikke-kan-unngå maser om akkurat dette prinsippet, så skjønner jeg jo at man blir litt ekstra lei.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:37   #66
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Akkurat det med foreldremøte reagerte jeg litt på. Er det ikke vanlig folkeskikk å ikke flire av den forelderen som kommer med et eller annet teit forslag eller er alt for overbeskyttende? Det er jo alltid noen som lirer av seg noe rart syns nå jeg. Sist jeg var på foreldremøte var det en mor som mente at barna ikke burde få ta valg selv, for de måtte fort nok lære seg at man ikke fikk velge her i livet. Litt rart å ha barnet sitt i en Reggio Emilia barnehage da.

Ellers må jeg vel si at internett har gitt meg mye informasjon som jeg iallefall ikke har fått på helsestasjonen, hos legen eller andre steder. Når eldste min var baby var kunnskapen om bilsikring på et helt annet nivå blant småbarnsforeldre og mange handlet utifra råd og kunnskap hos ansatte der de solgte bilseter. Jeg husker mange jeg kjente ble anbefalt forovervendt helt fra 5-6 måneder da. Nå virker det som om både foreldre generelt og de som selger har mer kunnskap. Dette kan jo ikke være negativt.

Og så er det jo alltid de som tar den litt ekstra langt. De som ikke godtar at unger kan bli varme nok i superwashull, for ubehandlet ull varmer mye bedre. Og ikke minst trenger man ikke vaske ubehandlet ull mer enn 1 gang i året. Eller dehydrerer sin egen frukt slik at ungene kan få det som lørdagsgodt. Jeg må innrømme at jeg humrer litt inni meg av disse og har null behov for å oppnå det samme.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:40   #67
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Jeg har aldri opplevd at noen har blitt ledd av selv om de har kommet med dusteforslag på foreldremøte. Det teiteste jeg har hørt var i 2004 da en nyfrelst Fedontilhenger snakket varmt for at alle barna burde få med lavkarbobrød i matboksen sin for å unngå at "blodsukkeret fyker til himmels" som hun sa. Selv da bet jeg tenna sammen og tenkte mitt i det stille.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 12:48   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Det er godt mulig jeg ikke hadde klart å si noe hvis noen hadde sagt på foreldremøte at ungene måtte gå med hjelm fordi de kunne få kastanjenøtter i hodet. Jeg hadde trolig vært for sjokkert til å få sagt noen ting.

Men den typen problemstillinger møter man jo hele tiden. Skal ungene få lov til å klarte opp på helt til topps på lekestativet (både i barnehagen og hjemme). Jeg mener "ja" mens andre mener "nei". Jeg mener at sannsynligheten for at de faller ned og knekker en arm definitivt er tilstede, men at det er en risiko jeg er villig til å ta. Mens andre mener at sannsynligheten for at de faller ned og lander med hodet først er tilstede (dog ikke særlig stor) og derfor skal det ikke være lov. Jeg er enig i at også den risikoen er tilstede, men er så liten at det får bare være. Jeg kan respektere at andre mener dette, men jeg synes ikke at det skal legge begrensinger på at mine unger får lov. Og at de har andre regler enn meg ikke nødvendigvis trenger å være mitt problem.

Jeg lar f.eks. ikke snuppa få hull i ørene. Det er greit at andre unger får det, og jeg holder ingen tordentaler annet enn hvis jeg blir spurt om begrunnelse. Og på dette punktet er jeg definitivt blitt oppdratt at foreldreforum.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 09:55   #69
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Jeg skal innrømme at det var tendenser til himling og hoderysting i nabolaget etter historien gikk om et foreldremøte i en annen klasse, der den stakkars SFO-lederen var så dum at han fortalte at de innimellom pleide å kose seg på fredager med 4 cm2 sjokoladekake eller to vaffelhjerter til hver unge. Umiddelbart var det en lavkarbodame som harmdirrende pekte på SFO-lederen som om han var Satans sendebud og krevde at fredagskosen måte fjernes NUH! Vi bor et sted der fedme blant barn er null problem, så det å ikke kunne ha rom for litt hverdag og litt fest blir bare merkelig og det var heldigvis noen som sa dette, fremfor å la henne få bestemme noe så teit eller le av henne.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:09   #70
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Eg måtte tenke på denne tråden, då eg søkte litt på nett og leita etter ein ny måte å knyte elastisk sjal på (Ungen er blitt for stor til nyfødt-måten). Eg kom over eit forum med ein enormt lang diskusjon om riktig og galt bæretøy, og folk var nærmast religiøse i retorikken. Den eine gruppa hadde sverga evig truskap til BabyBjörn og den andre gruppa gjekk aktivt inn for å frelse dei frå BabyBjörn-djevelen og omvende dei til den gode sida. Eller noko slikt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:12   #71
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg skal innrømme at det var tendenser til himling og hoderysting i nabolaget etter historien gikk om et foreldremøte i en annen klasse, der den stakkars SFO-lederen var så dum at han fortalte at de innimellom pleide å kose seg på fredager med 4 cm2 sjokoladekake eller to vaffelhjerter til hver unge. Umiddelbart var det en lavkarbodame som harmdirrende pekte på SFO-lederen som om han var Satans sendebud og krevde at fredagskosen måte fjernes NUH! Vi bor et sted der fedme blant barn er null problem, så det å ikke kunne ha rom for litt hverdag og litt fest blir bare merkelig og det var heldigvis noen som sa dette, fremfor å la henne få bestemme noe så teit eller le av henne.

Apropos dette, så var det eit innslag på Dagsrevyen tidlegare i haust, om undervektige barn på vestkanten i Oslo. Dei intervjua helsesøstre som meinte at ressurssterke foreldre som var opptatte av sunt kosthold, var for redde fett, slik at barna ikkje fekk det dei trengte for å vokse.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:16   #72
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg måtte tenke på denne tråden, då eg søkte litt på nett og leita etter ein ny måte å knyte elastisk sjal på (Ungen er blitt for stor til nyfødt-måten). Eg kom over eit forum med ein enormt lang diskusjon om riktig og galt bæretøy, og folk var nærmast religiøse i retorikken. Den eine gruppa hadde sverga evig truskap til BabyBjörn og den andre gruppa gjekk aktivt inn for å frelse dei frå BabyBjörn-djevelen og omvende dei til den gode sida. Eller noko slikt.

Dette er det ene feltet jeg kan bli frelsende på, for jeg synes det ene valget er hårreisende. Dette er den kampsaken jeg har valgt å plage andre med, noe de sikkert finner utrolig irriterende.

Heldigvis er det ikke så mange som prøver å presse på meg sine kampsaker, om man da ser bort i fra de som synes man kan kjøre med ungene dårlig sikret, gi de så mye sukker de vil, la de grine seg i søvn og sånne håpløse ting jeg ikke bruker energi på å høre etter en gang. Det er vel blitt slik at enten skal man gjøre alt korrekt eller så skal man skryte av å tenke selv (gjøre det stikk motsatte av korrekt).

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:16   #73
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Apropos dette, så var det eit innslag på Dagsrevyen tidlegare i haust, om undervektige barn på vestkanten i Oslo. Dei intervjua helsesøstre som meinte at ressurssterke foreldre som var opptatte av sunt kosthold, var for redde fett, slik at barna ikkje fekk det dei trengte for å vokse.

For mye og for lite forderver alt, heter det der jeg kommer fra.

Fett er smak og små aktive krabater som hopper og spretter og løper og danser så mye som mine er helt nødt til å få litt rømme på laksen og en dæsj matfløte i kjøttkakesausen. Og så få vi voksne være flinke til å lette på rompa og gå en tur hvis det blir for lite balanse i regnskapet.

Jeg er så lei av at folk sidestiller loff med knekkebrød, potetgull og kokte poteter og hurtigris og langkokt grov ris. Æææææ! Karbohydrater!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:16   #74
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Jeg er også litt religiøst anti Babybjørn, kjenner jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:23   #75
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

For mye og for lite forderver alt, heter det der jeg kommer fra.

Fett er smak og små aktive krabater som hopper og spretter og løper og danser så mye som mine er helt nødt til å få litt rømme på laksen og en dæsj matfløte i kjøttkakesausen. Og så få vi voksne være flinke til å lette på rompa og gå en tur hvis det blir for lite balanse i regnskapet.

Jeg er så lei av at folk sidestiller loff med knekkebrød, potetgull og kokte poteter og hurtigris og langkokt grov ris. Æææææ! Karbohydrater!

Det er grøfter på begge sider av vegen, har eg lært. Det blir vel omtrent det same.

Eg er og litt lei dette karbohydrathysteriet. Og du har jo heilt rett i at barn treng energi på ein heilt anna måte enn voksne, utan at det betyr at dei skal få sjokolade før middag.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:25   #76
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Dette er det ene feltet jeg kan bli frelsende på, for jeg synes det ene valget er hårreisende. Dette er den kampsaken jeg har valgt å plage andre med, noe de sikkert finner utrolig irriterende.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er også litt religiøst anti Babybjørn, kjenner jeg.

Ok, dårleg vald eksempel. Eg har faktisk ikkje sett meg inn i kva det er med BabyBjörn, men eg trur eg kjem til å styre unna for å vere på den sikre sida.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:31   #77
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

I de to barnehagene til gutta var det aldri noe krav om ullklær, bare at de hadde nok skifteklær og varme klær/tilpasset årstiden.

Da barnehagen som yngstemann gikk i var under planlegging, i 2001, var det flere infomøter og vi kunne skrive oss på venteliste og betale inn et innskudd på 4000,- for å få plass, andelsbarnehage, var det et voldsomt tema og laaang diskusjon på at de ikke måtte hugge vekk alle trærne for barna måtte jo ha skygge så de ikke ble solbrente.. Det var alvorlig ment.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 19:10   #78
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Ikke noe krav om ull her heller fra bhg. Ikke har vi fått klesliste heller. Nå bor min i ull, men det er jo mange som ikke liker ull.

Tjorven: Jeg synes ikke det er ditt problem at din datter kler seg slik (uten ull) at andre barn ikke vil bruke ull. Jeg ville ikke ofret det en tanke!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 19:34   #79
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

For mye og for lite forderver alt, heter det der jeg kommer fra.

Fett er smak og små aktive krabater som hopper og spretter og løper og danser så mye som mine er helt nødt til å få litt rømme på laksen og en dæsj matfløte i kjøttkakesausen. Og så få vi voksne være flinke til å lette på rompa og gå en tur hvis det blir for lite balanse i regnskapet.

Jeg er så lei av at folk sidestiller loff med knekkebrød, potetgull og kokte poteter og hurtigris og langkokt grov ris. Æææææ! Karbohydrater!

Amen, Harriet. Jeg er egentlig lei av at så mange tror de må leve på diett også. Og barn som får presset sånt kosthold nedover ørene, det mener jeg er beint ut usunt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 20:01   #80
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Er det så mange som nekter barna fullkornsris og dets like egentlig? Jeg er lei av at så fort man tenker litt annerledes enn at brød og pottit må til i alle dagens måltider tror folk man forer barna på baconfett og fløte.

Jeg synes det fort blir veldig mye brødmåltider her til lands, kanskje både frokost, lunch, etter skolen og til kvelds. Og jeg synes det er mye dersom 80-90% av det barna spiser er brød. Det er kanskje ikke vanlig blant FP-barna, men ofte er det jo snakk om nokså fint butikkbrød og ikke veldig store mengder grønt til. For meg er det snakk om mengde og hyppighet som man kanskje kan tenke litt over. At kveldsmaten kanskje blir en omelett, ikke dagens åttende skive liksom.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no