Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ta dere sammen, norske damer!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-13, 10:35   #201
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

De kunne jo beklaget 10. januar og ikke 1. februar.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 10:37   #202
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

VG kunne i så fall også ha endret, evt refert til "feilen" i originalartikkelen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:33   #203
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Åh, mannemannen hennes har kommet henne til unnsetning, og forteller oss hva hun egentlig mente.

Jeg ble særlig rørt over denne uttalelsen: "Jeg ser henne hver dag." Du verden!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:47   #204
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ble særlig rørt over denne uttalelsen: "Jeg ser henne hver dag." Du verden!

Uten at whats-his-name skal skrytes opp i skyene, så har du vel bare sitert en liten del av uttalelsen der, Hyacinth. Jeg kunne også ha sagt at jeg ser barna mine hver dag, men Det sier ingen ting om hvor mange timer (24) jeg ser de. Å klippe ut et halvt sitat fra noen det er akseptert å ikke like for deretter å håne det syns jeg ikke er ok.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:52   #205
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Feilsitert og feilsitert... Når hun først har uttalt, til Mamma, at "Hun synes hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn", er det jo vanskelig å tro at uttalelsen "Man må bare ta seg sammen", i samme avsnitt, kun handler om henne selv. Jeg leser i alle fall "man" som om hun sikter til alle de mammanene som gir opp når de får barn. Og i tilfelle er det jammen ikke langt unna «Marte Kroghs oppfordring til norske mammaer: Ta dere sammen og tren mer!», som hun mener seg feilsitert på.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 13:07   #206
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Feilsitert og feilsitert... Når hun først har uttalt, til Mamma, at "Hun synes hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn", er det jo vanskelig å tro at uttalelsen "Man må bare ta seg sammen", i samme avsnitt, kun handler om henne selv. Jeg leser i alle fall "man" som om hun sikter til alle de mammanene som gir opp når de får barn. Og i tilfelle er det jammen ikke langt unna «Marte Kroghs oppfordring til norske mammaer: Ta dere sammen og tren mer!», som hun mener seg feilsitert på.

Nå var det mannen hennes sitt sitat jeg refererte til.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 13:19   #207
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nå var det mannen hennes sitt sitat jeg refererte til.

Jeg refererte til VGs beklagelse.
Marte Krogh mener seg feilsitert når VG skrev «Marte Kroghs oppfordring til norske mammaer: Ta dere sammen og tren mer!», mens hun samtidig uttalte "Man må bare ta seg sammen" i det opprinnelige intervjuet i Mamma. Så jeg mener at hun ikke er så himla feilsitert som hun vil ha det til.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 15:52   #208
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Marte Krogh mener seg feilsitert når VG skrev «Marte Kroghs oppfordring til norske mammaer: Ta dere sammen og tren mer!», mens hun samtidig uttalte "Man må bare ta seg sammen" i det opprinnelige intervjuet i Mamma. Så jeg mener at hun ikke er så himla feilsitert som hun vil ha det til.

Jeg synes det er noe annet å si om seg selv at "man må jo bare ta seg sammen" [hvis jeg skal få gjort noe] eller om jeg sa om alle norske damer generelt at de måtte ta seg sammen [fordi jeg synes de er late og udugelige].

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 16:00   #209
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg syns hun virker feilsitert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 16:01   #210
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er noe annet å si om seg selv at "man må jo bare ta seg sammen" [hvis jeg skal få gjort noe] eller om jeg sa om alle norske damer generelt at de måtte ta seg sammen [fordi jeg synes de er late og udugelige].

Enig. Men i intervjuet med Mamma, står dette, i ett og samme avsnitt:

Sitat:

Hun synes hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn. – Det tror jeg ikke er sunt. Kroppen har enda mer behov for trening når man blir eldre. Man må bare ta seg sammen.


Når det står at hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn, virker det jo lite logisk, i mine øyne, at "Man må jo bare ta seg sammen", kun er myntet på henne selv.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 16:03   #211
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns hun virker feilsitert.

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Enig. Men i intervjuet med Mamma, står dette, i ett og samme avsnitt:


Når det står at hun ser altfor mange mammaer som gir opp når de får barn, virker det jo lite logisk, i mine øyne, at "Man må jo bare ta seg sammen", kun er myntet på henne selv.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 17:18   #212
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg skjønner ikke hvorfor VG beklager. Det er jo gjort helt bevisst, det er jo sånn de jobber hele tiden. Det er jo ikke sånn at de kommer til å slutte å vri på sitater og ta de ut av kontekst. En skikkelig verdiløs Valla-unnskyldning, synes jeg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 18:05   #213
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg måtte le av VG. En liksom-unnskyldning for noe de gjorde med vilje. Tror ikke jeg hadde vært spesielt fornøyd med den unnskyldningen om jeg var henne. De måtte nok sendt meg gratis hushjelp som kompensasjon.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 18:37   #214
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg måtte le av VG. En liksom-unnskyldning for noe de gjorde med vilje. Tror ikke jeg hadde vært spesielt fornøyd med den unnskyldningen om jeg var henne. De måtte nok sendt meg gratis hushjelp som kompensasjon.

Det hjelper jo ikke henne, det har hun jo allerede.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 19:10   #215
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Det hjelper jo ikke henne, det har hun jo allerede.


__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 19:37   #216
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Jeg har knapt nok sett en sånn beklagelse før. VG (og andre aviser, for den del) tar konstant sitater ut av sin sammenheng og blåser dem opp til tabloide overskrifter. Forskjellen her er at Marte og mannen har nok penger til å pusse hissige advokater på VG, det har ikke hvermansen råd til.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 11:48   #217
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta dere sammen, norske damer!

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor VG beklager. Det er jo gjort helt bevisst, det er jo sånn de jobber hele tiden. Det er jo ikke sånn at de kommer til å slutte å vri på sitater og ta de ut av kontekst. En skikkelig verdiløs Valla-unnskyldning, synes jeg.

Jeg tror uansett det er en lettelse for Marte Krogh. Hun har også fått to sider i DN nå på lørdagen. Det jåkan ikke være gøy å ha blitt feilsitert, kanskje spesielt ikke når man ha et yrke der man er avhengig av at folk kommer å lytter på en.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
boble, fele


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no