Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-13, 23:58   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tenker at å beskatte allerede beskattede penger er dumt.

Uten arveavgiften vil de som sitter godt i det få det myyyye bedre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 23:58   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Uten arveavgiften vil de som sitter godt i det få det myyyye bedre.

Men det gjør de jo når det gjelder barnetrygd også?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:00   #23
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men det gjør de jo når det gjelder barnetrygd også?

Mnja, jeg tror det er de færreste som har million inntekter, samlet i familien, når får barn. Jeg vet ikke altså.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:13   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Mnja, jeg tror det er de færreste som har million inntekter, samlet i familien, når får barn. Jeg vet ikke altså.

Det tror jeg.
Om vi arver det ene foreldrehuset, som er verd 5 mill., så er det jo ganske urettferdig at et hus det har vært skattet for (eiendomsskatt, ligningsverdi + toppskatt av inntekt grunnet streng økonomi i alle år og dertil nedbetalt gjeld) skal avgiftslegges en gang til og at staten atter en gang skal tjene penger på dette huset?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:14   #25
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det tror jeg.
Om vi arver det ene foreldrehuset, som er verd 5 mill., så er det jo ganske urettferdig at et hus det har vært skattet for (eiendomsskatt, ligningsverdi + toppskatt av inntekt grunnet streng økonomi i alle år og dertil nedbetalt gjeld) skal avgiftslegges en gang til og at staten atter en gang skal tjene penger på dette huset?

Nemlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:28   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg er helt enig med HI, det er vanvittig at alle i dette landet skal motta barnetrygd. Skulle ønske det heller fantes et system som fanget opp familier med lav inntekt som kunne motta denne stønaden.
Jeg har vært i den situasjonen at barnetrygden var det som fikk endene til å møtes for meg og min datter, men hadde greid meg aldeles fint uten den i mange år nå.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:31   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det tror jeg.
Om vi arver det ene foreldrehuset, som er verd 5 mill., så er det jo ganske urettferdig at et hus det har vært skattet for (eiendomsskatt, ligningsverdi + toppskatt av inntekt grunnet streng økonomi i alle år og dertil nedbetalt gjeld) skal avgiftslegges en gang til og at staten atter en gang skal tjene penger på dette huset?

Nja. Jeg vet ikke helt hva jeg mener om arveavgift, men jeg er uenig i resonnementet her. Det er da ganske mye i samfunnet som beskattes flere ganger. Avgifter beløper hver gang noe selges. Det hjelper ikke om noe har vært solgt før, staten skal likevel ha de avgiftene som følger det produktet. Ved arv skifter eiendommen eier, det er jo ikke sånn at det er de samme som da må betale skatt for den en gang til, det er faktisk de som mottar den. Arveavgiften er ikke den første avgiften jeg ville ha kvittet meg med for å si det sånn, det er tross alt et fribeløp der som gjør at vanlig arveoppgjør i en søskenflokk ikke gjør at det blir veldig mye avgifter til staten. Det er de som har virkelig mye penger som tjener på bortfall av arveavgiften.

Når det gjelder barnetrygd var vel opprinnelig formål med den å jevne ut noe av den økonomiske forskjellen det fører med seg å ha barn. Jeg er litt delt. Jeg synes fortsatt det er en god tanke. Og jeg er ikke udelt positiv til behovsprøvde ytelser da de fører med seg et element av "må passe på at man ikke gjener mer enn x fordi man da ikke lenger kan få ytelse y". I tillegg er det vesentlig mer enn inntekt som avgjør hva slags økonomi en barnefamilie har, i dette landet er timing i forhold til boligmarkedet nesten viktigere enn inntekt i så måte. Og behovsprøving krever byråkrati. Hvis man skulle fjernet barnetrygden tror jeg at jeg ville ha puttet pengene inn i noe annet som kommer barnefamilier til gode, ikke laget en behovsprøvd ytelse utav det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:37   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg er forresten en av de som betaler mine skatter og avgifter med glede. Det er jo ikke slik at en skatt/avgift nødvendigvis er en direkete inntekt til akkurat det man betaler for, men en del av inntekten som finansierer det fantastiske velferdssystemet vi faktisk har i dette landet.
Jeg og min familie har tilnærmet gratis helsehjelp, ungene mine kan fullføre videregående skole nesten uten at det koster en krone og høyere utdanning koster bare bøker.
slik kan jeg fortsett listen ganske lenge, så derfor betaler jeg mine skatter og avgifter med glede.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:39   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Det jeg synes er vanvittig er hvor mye det sytes og klages her til lands. Vi bruker for mye penger, for lite penger, pengene feil. Og, såklart, at vi får for mye penger.

Jeg betaler også min skatt med glede, men jeg er ikke med på at å beskatte penger mange ganger er riktig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 00:53   #30
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Veldig mange her i landet har absolutt ikke behov for barnetrygden, men behovsprøving kan jo selvsagt være komplisert, fordi det vil alltid være noen som har behov, men som ikke passer kriteriene.

Men jeg synes det er ganske urettferdig at veldig mange barnetrygder går direkte inn på en sparekonto som aldri røres før barna får en saftig startkapital til sitt første bil/boligkjøp. Her bidrar altså staten til at de mest velstående barna får en enklere økonomisk vei inn i voksenlivet enn barn fra fattigere familier. Foreldrene til disse barna ville nok uansett hatt råd til å spare litt til barna sine selv om de ikke hadde fått barnetrygden. Sånn sett bidrar barnetrygden til å forsterke forskjellene i samfunnet heller enn å utjevne dem.

Jeg er usikker på hva som ville være den mest rettferdige/beste løsningen. Behovsprøving appellerer til meg, men vil sannsynligvis bli urettferdig for noen. Bidrag til inntektsregulerte priser i barnehage/SFO kan være en måte å bidra økonomisk til de som har dårligst råd, men vil jo da ikke komme foreldre med eldre barn tilgode.

Arveagviften kan man gjerne beholde. Kontantstøtten bør fjernes - makan til tulleordning, og det mente jeg også det halve året jeg mottok den (og dermed fikk omtrent gratis privat barnehage mens jeg ventet på plass i kommunal barnehage, men jeg sier ikke nei takk til gratis penger...).

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 01:22   #31
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg synes barnetrygden kunne vært behovsstyrt. SElv om det er behagelig å få dem kunne vi klart oss uten. Og så kunne det heller vært en litt høyere sum for de som faktisk trenger pengene.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 02:47   #32
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nei, det tror jeg ikke. Det er så mange andre trygder som behovsprøves, ingen forskjell der. Det er jo også vanvittige summer som betales ut. Ett barn, med 900 kr i måneden i 16 år - det er 170.000 kroner! Og det fødes 60.000 barn hvert år. Vanvittige summer på en trygd de fleste klarer seg helt fint uten.

Man får vel barnetrygd til ungen har blitt 18, vel..?

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 08:45   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det tror jeg.
Om vi arver det ene foreldrehuset, som er verd 5 mill., så er det jo ganske urettferdig at et hus det har vært skattet for (eiendomsskatt, ligningsverdi + toppskatt av inntekt grunnet streng økonomi i alle år og dertil nedbetalt gjeld) skal avgiftslegges en gang til og at staten atter en gang skal tjene penger på dette huset?

Hjertens enig.

Og argumentet om at de som allerede sitter godt i det, vil få så mye mer, dersom arveavgiften fjernes, høres litt ut som rein misunnelse.m

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 08:52   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hjertens enig.

Og argumentet om at de som allerede sitter godt i det, vil få så mye mer, dersom arveavgiften fjernes, høres litt ut som rein misunnelse.m

Ikke misunnelse. Men hvis man skal redusere statens inntekter eller bruke penger må man jo se på hva som blir effekten av det. Helt uavhengig av om man ville ha laget en sånn avgift hvis man hadde startet på scratch.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 08:54   #35
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg synes Willoch sier mye bra i dette innlegget, og heller mot å være enig idet.http://www.aftenposten.no/meninger/k...l#.UeuDfMsayK0

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 08:58   #36
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Arveavgiften setter arbeidsplasser i fare. Mange små familiebedrifter kan gå over ende pga at de må tappes for verdier for å betale arveavgift. Jeg synes i det minste man må heve innslagspunktet vesentlig.

Barnetrygden står på stedet hvil fra år til år, så det betyr jo at politikerne egentlig ikke synes den er veldig viktig, da ville de nok ha indeksregulert den. Men ingen tør ta debatten om å få den fjernet. Jeg er enig i at det egentlig bare er tull. (Heller et større beløp for familier som behøver den, selv om jeg ser at det heller ikke blir lett å komme fram til)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 09:30   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Willoch er en klok, gammel mann syns jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 09:32   #38
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Arveavgiften setter arbeidsplasser i fare. Mange små familiebedrifter kan gå over ende pga at de må tappes for verdier for å betale arveavgift. Jeg synes i det minste man må heve innslagspunktet vesentlig.

Barnetrygden står på stedet hvil fra år til år, så det betyr jo at politikerne egentlig ikke synes den er veldig viktig, da ville de nok ha indeksregulert den. Men ingen tør ta debatten om å få den fjernet. Jeg er enig i at det egentlig bare er tull. (Heller et større beløp for familier som behøver den, selv om jeg ser at det heller ikke blir lett å komme fram til)

Meg bekjent er det ikke arveavgiften som gjør dette, men beskatningen av aksjer, som formuebeskatning, som fører til at bedriften må gi arvingene utbytte for å kunne betale skatt, i stedet for at pengene kan gå tilbake til bedriften for videre vekst.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 09:39   #39
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Willoch er en klok, gammel mann syns jeg.

Han overrasket stort på eldre dager.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-13, 10:02   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Hvis barnetrygden skal behovsprøves bør inntektstall for behovsprøving settes høyt.
Behovsprøving kan slett bli mye administrasjon og inntekt er heller ingen god behovsindikator.
På andre områder har behovsprøving blitt en vits. Skal man få behovsprøved redusert sats på SFO og barnehage enkelte steder må man ha samlet inntekt som er så lav at man må bo i kommune med lave sosialsatser eller å frivillig være uten inntekt for å passere.

Barnetrygden kommer godt med hos svært mange som ikke har arvet i bøtter og spann og som er i etableringsfasen. Det et ikke bare enkelt å sette inn midler på andre måter for å bistå de som trenger det mest heller.

Jeg synes barnetrygden er fin og oppfordrer de som ikke har bruk for den til å gi pengene ideer til gode formål.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no