Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 16:22   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Jeg må bare innse at gjærbakst og jeg aldri blir venner, men vil gjerne ha hjemmebakt brød i stedet for luftbrød fra butikken.

Så jeg vurderer å ønske meg en brødbakemaskin til jul. Men jeg har ingen erfaringer med det og aner ikke hvordan de funker, hvordan brødene blir, om man kan bake forskjellige typer brød, om de håndterer grove brød, hvilke merker som er best osv.

Har noen erfaringer de vil dele?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:41   #2
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Vi fikk en da vi giftet oss, uten at det var noe vi hadde ønsket oss.
Jeg er fornøyd med at man kan lage så fint eller så grovt brød man vil, og vi har blandet oss fram til en melblanding som gir veldig fine brød. Liker også at man kan lage pizza- og bolledeig i den, og at den har en timerfunksjon som gjør at man kan stå opp til ferskt brød om morgenen.

Jeg ville ha gått for en modell hvor eltekroken legger seg ned før steking. Det gjør ikke vår, og brødene får dermed et hull i midten.

Husker ikke hva modellen vår heter i farten, men det med eltekroken er såpass irriterende at jeg ikke vil anbefale en med en slik eltekrok.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 17:32   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Vi baker brød i vår Wilfa Cool Touch så og si hver dag. Fyller opp alle ingredienser om kvelden og våkner til nybakt brød.

Brødene i en brødbakemaskin blir høye, så en skive er som to.

Det tok oss litt tid å finne den rette mengden mel og gjær før vi fikk gode brød. De blir lett for høye og dermed ikke helt stekt på toppen.
Nå har jeg eksperimentrert meg frem til en oppskrift som deilige, grove brød med masse snadder i til frokost, kvelds og matpakker.

Det eneste aberet med vår maskin er at eltekroken sitter igjen i brødet, og det er litt mikk å få den ut. Men, en kan jo vente med å ta den ut til man har skjært noen skiver...

Brødbakemaskintest

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 17:34   #4
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Jeg ville ha gått for en modell hvor eltekroken legger seg ned før steking. Det gjør ikke vår, og brødene får dermed et hull i midten.

Husker ikke hva modellen vår heter i farten, men det med eltekroken er såpass irriterende at jeg ikke vil anbefale en med en slik eltekrok.

ja, dette er det som er irriterende med vår.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:12   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Takk for gode tips og nyttige linker, jenter!

Hvor mange skiver blir det av det ene brødet? Tar maskinen stor plass? Bråker den mye?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:29   #6
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Med vår maskin kan man lage stort eller lite brød. Lengden på brødet er den samme, det store blir bare veldig høyt, sånn at en skive av det nesten tilsvarer to fra et lite brød. Akkurat hvor mange skiver det blir, er jeg ikke sikker på, men det er ganske bra størrelse på det.

Synes maskinen bråker litt under elting, men resten av prosessen er helt lydløs.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 19:53   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Tror jeg avgir svaret mitt slik: du kan gjerne få kjøpe min brødbakemaskin! Er i børstet stål og er brukt 3 ganger....... Kjøpt for et år siden....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 21:58   #8
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Tror jeg avgir svaret mitt slik: du kan gjerne få kjøpe min brødbakemaskin! Er i børstet stål og er brukt 3 ganger....... Kjøpt for et år siden....

Såpass ja... hm. Har også vurdert en brødbakemaskin siden venninna mi er helfrelst. Hva måtte du gi for en litt stilig en i børsta stål? Ville du selge? hehe

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 22:42   #9
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin, noen erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Såpass ja... hm. Har også vurdert en brødbakemaskin siden venninna mi er helfrelst. Hva måtte du gi for en litt stilig en i børsta stål? Ville du selge? hehe


Jeg betalte 995,- for den. Og ja, jeg kan godt selge den Bare kom med et bud, du Den veier jo litt, så tipper portoen kommer på 117,-....
Kan ev.sende deg et bilde av den på pm....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no