Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Foreldreportalens Italia-tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 12:48   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldreportalens Italia-tips

Tenkte vi kunne lage en slik klistret-tråd, for å samle våre beste tips og lure erfaringer fra Italiaturer. Herved oppfordres det til å lage lignende tråder om andre land!

Her kommer noen av mine erfaringer, oppdaterer etter hvert:
Tog: Jeg har kun positive erfaringer med å ta tog i Italia, men har ikke vært sør for Roma- og alt er relativt. Norge er et tog-u-land, Italia ligger definitivt foran. Jeg har reist på strekningene Roma-Milano, Milano-Venezia, og Verona-Bologna-Firenze-Roma.
-Vær gjerne tidlig ute med å bestille billett på http://www.trenitalia.com/
Intercity-togene jeg har tatt har hatt grei standard med aircondition. Man kan gjerne velge mellom regionaltog, intercity og frecchia (høyhastighet, dyrere). Det finnes også familierabatter.
-I de fleste tilfeller må billetten stemples før man går ombord for å unngå "ombordtillegg"! Det er små maskiner på perrongene som gjør dette.
-Togstasjoner i Italia er ofte gamle, slitne og ganske hektiske. Det er selvsagt fint å være tidlig ute, men ikke regn med å finne en hyggelig, familievennlig kafé der du kan sette deg ned.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no